logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۵۵۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

محدودیتی به لحاظ توزیع کپسول‌های گاز مایع وجود ندارد/ توزیع ۳۰ میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای فاقد گاز استان زنجان

محدودیتی-به-لحاظ-توزیع-کپسول‌های-گاز-مایع-وجود-ندارد-توزیع-۳۰-میلیون-لیتر-نفت-سفید-در-روستاهای-فاقد-گاز-استان-زنجان
مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه میزان تولید گاز مایع در کشور بالا رفته و حتی مازاد تولید وجود دارد گفت: محدودیتی به لحاظ توزیع کپسول‌های گاز مایع وجود ندارد و افراد به هر میزان که نیاز داشته باشند می‌توانند نسبت به خرید کپسول گاز مایع اقدام نمایند.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه سهمیه نفت سفید در ماه‌های سرد سال بیشتر از ماه‌های گرم اختصاص می‌یابد اظهار داشت: در طول‌ ماه‌های سرد سال نفت سفید اختصاص یافته در راستای سیستم‌های گرمایشی و پخت و پز در نظر گرفته می‌شود با این شرایط سهمیه تابستان که صرفا سوخت در راستای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید در حال اجرا است و کارت بانکی سرپرست خانوار به عنوان محل شارژ نفت سفید است، افزود: با این شرایط تمام سهمیه‌ای که طول فصول مختلف در کارت بانکی شارژ می‌شود محفوظ مانده و به هیچ عنوان مانند کالا برگ‌ها دچار انحراف و استفاده در خارج از شبکه نمی‌شود.

مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان گفت: در صورتی که سوخت مازاد در کارت وجود داشته باشد این سوخت همچنان حفظ می‌شود و قابلیت استفاده دارد و در صورتی که مصرف بالا باشد و خانواری با کمبود سوخت مواجه شود با توجه به رصدی که در میزان برداشت نفت سفید از کارت بانکی توسط شرکت وجود دارد اگر بالای ۷۰ درصد سوخت برداشت شود، در صورتی که زمان شارژ سهمیه ماه پیشرو رسیده باشد سوخت در کارت شارژ می‌شود و یا اینکه سهمیه فوق‌العاده اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در ۳۶۸ روستای استان زنجان نفت سفید توزیع شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا حال حاضر نیز در حدود ۳۰ میلیون لیتر نفت سفید در سطح استان توزیع شده است.

حبیبی ابراز داشت: میزان سهمیه نفت سفید اختصاص یافته به خانوار‌های کمتر از ۵ نفر جمعیت ۲ هزارو ۴۰۰ لیتر و برای خانوار‌های ۵ نفر و بالاتر ۳ هزار لیتر از ابتدای سال تاکنون بوده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در تمام روستا‌هایی که نفت سفید توزیع می‌شود، گاز مایع نیز با قیمت دولتی توزیع می‌شود ابراز داشت: گاز مایع نیز در کارت بانکی خانوار شارژ می‌شود و ۴ کپسول ۱۱ کیلویی و دو پیک‌نیک ۲ کیلویی ماهانه شارژ می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان با تاکید بر اینکه تولید گاز مایع در کشور بالا است و مازاد بر مصرف و نیاز است، گفت: در راستای دسترسی به گاز مایع هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و خانوارها به هر تعداد کپسول گاز مایع لازم داشته باشند می‌توانند آن را تهیه نمایند.//ب

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر