logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

شهرستان خدابنده پیشرو در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین/۶۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان مستعد آبیاری تحت فشار است

شهرستان-خدابنده-پیشرو-در-اجرای-سیستم‌های-آبیاری-نوین-۶۲-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-مستعد-آبیاری-تحت-فشار-است
کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی در استان زنجان قابلیت اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد از اراضی به این سیستم مجهز شده است.

بهنام سالوند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی در استان زنجان قابلیت اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار دارد، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۲ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری که در سال جاری برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری وجود داشت به طور کامل اجرا شده است، افزود: یک هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی امسال به این سامانه‌ها مجهز شده‌اند با این وجود در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی ۱۰۲ پروژه با سطح ۳ هزارو ۲۲۰ هکتار در دست اجرا دارد.

کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال در راستای اجرای طرح‌های سیستم‌ آبیاری نوین ۲۰ میلیارد تومان باید از اسناد خزانه اسلامی صرف این امور می‌شد که ۱۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافت اما بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز به استان وارد شد. 

وی عنوان کرد: هدف‌گذاری که برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار برای سال پیشرو در نظر گرفته شده ۳ هزارو ۹۵۱ هکتار است که با تخصیص به موقع اعتبار دسترسی به این هدف دور از انتظار نیست.

کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده به لحاظ تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین جزو پیشران‌ها در سطح استان است، عنوان کرد: علت پیشرو بودن این شهرستان به دلیل وجود اراضی مستعد آبی است چراکه در شهرستانی همچون ایجرود به دلیل نبود اراضی مستعد سیستم‌های آبیاری نوین آنچنان اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: شهرستان سلطانیه، ابهر، زنجان نیز بیشتر مستعد اجرای سیستم‌های آبیاری نوین هستند و خوشبختانه بعد از خدابنده این شهرستان‌ها نیز جز شهرستان‌های پیشرو محسوب می‌شوند.

کارشناس مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ارتباط با اینکه شهرستان طارم با وجود دارا بودن آب چرا جزو شهرستان‌هایی نیست که سیستم‌های ابیاری نوین در آن در سطح بالایی اجرا شده باشد، خاطر نشان کرد: بیشتر طرح‌های بزرگ در این شهرستان اجرا شده است اما سیستم بکار رفته به دلیل وجود سطح بالای باغات به صورت آبیاری قطره‌ای اجرا شده است.

وی گفت: متقاضیان در راستای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌توانند به سامانه مربوطه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جهاد شهرستان مراجعه کنند و محدودیتی در تعداد ثبت نام کننده‌ها وجود ندارد و جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های اولیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر