logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۵۵۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه توزیع برق زنجان به کابل خودنگهدار مجهز شد

۲-هزار-و-۸۵۰-کیلومتر-شبکه-توزیع-برق-زنجان-به-کابل-خودنگهدار-مجهز-شد-
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه از کل شبکه برق استان که ۱۴ هزار کیلومتر است بیش از ۲ هزارو ۸۵۰ کیلومتر شبکه به کابل خودنگهدار مجهز شده‌اند، گفت: این امر مانع از به سرقت رفتن سیم‌های مسی، استاندارد سازی شبکه توزیع، کاهش تلفات برق شده است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه نوسانات برق در طول ماه‌های گذشته سبب آسیب به برخی اقلام برقی شده است، اظهار داشت: مشترکان باید مستندات خسارات وارده به وسیله برقی را که ناشی از نوسات برق بوده است در سامانه بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری ثبت کنند.

وی با بیان اینکه طبق توافقاتی که توانیر با بیمه دی دارد مقرر شده تا این بیمه پرداخت کننده خسارت‌ها باشد، افزود: طبق اولویت بندی مبالغ خسارت در سه ماهه اول سال جاری از میزان پایین به بالا پرداخت خواهد شد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه در راستای پرداخت خسارت، قرارداد توانیر به صورت کشوری با بیمه دی منعقد شده و آمار و اطلاعاتی از تعداد پرونده‌ها و میزان پرداخت خسارت‌ها نیست، گفت: سهم استان زنجان نیز از میزان خسارتی که باید پرداخت شود مشخص نشده است با این حال پیگیر هستیم تا بخشی از مبالغ قبل از سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: در راستای کاهش تلفات انرژی برق، این شرکت از سال ۸۷ با اجرای طرح جایگزینی کابل خودنگهدار با سیم مسی گام بزرگی را در عملیاتی نمودن این طرح مهم در مقایسه با سایر شرکت‌های توزیع برق در سطح کشور دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه از کل شبکه برق استان که ۱۴ هزار کیلومتر است بیش از ۲ هزارو ۸۵۰ کیلومتر شبکه به کابل خودنگهدار مجهز شده‌ است، عنوان کرد: این امر سبب مانع از به سرقت رفتن سیم‌های مسی، استاندارد سازی شبکه توزیع، کاهش تلفات برق شده است.

‌وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری باید ۸۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با کابل‌های مسی جایگزین می‌شد، گفت: شرکت مطابق با هدف تعیین شده پیش رفته است و این در حالی است که برای تبدیل ۸۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار قریب به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه تبدیل سیم به کابل، هوشمند‌سازی کنتور‌های مشترکان از جمله اقدامات مهم این شرکت در سال جاری است گفت: طرح بهینه سازی و اصلاح شبکه‌های روستایی به نام طرح جهادی بهارستان از جمله طرح‌‌های مطرح در دست اقدام این شرکت است.

وی با بیان اینکه در راستای طرح جهادی بهارستان، ۱۸۵ روستا برای بهینه سازی و اصلاح شبکه‌های برق انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: توانیر تصمیم دارد با تامین زیر ساخت‌ها شبکه‌های روستا‌ها را بهبود ببخشد تا پایداری شبکه‌های برق را افزایش دهد.//ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر