logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

230 هزار اصله نهال به یاد 230 هزار شهید در سراسر کشور کاشته می‌شود/ استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید

230-هزار-اصله-نهال-به-یاد-230-هزار-شهید-در-سراسر-کشور-کاشته-می‌شود-استفاده-از-ظرفیت‌های-مردمی-در-برنامه‌های-فرهنگی-بنیاد-شهید
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روز درخت‌کاری و روز جانباز، گفت: در کشور 230 هزار اصله نهال به یاد 230 هزار شهید در سراسر کشور کاشته می‌شود.

به گزارش موج رسا; سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری که به‌صورت ویدئوکنفرانس با استان‌ها برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تسلیت این روز به‌تمامی ملت ایران، اظهار کرد: 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با بیان اینکه از سال 83 مجموع خدمات ایثارگران از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود، ابراز کرد: در سال 83 اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران اصلاح شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دو وظیفه اصلی دارد، ابراز کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی به ایثارگران دو وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با اشاره به اقدامات 5 ماه خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: دو ما اول خدمت را برای شناسایی جامعه هدف و سازمان و... صرف شد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمامی حوزه‌ها فعال است، عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثار گران در حوزه آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، مسائل اقتصادی و... فعال است.

وی با اشاره به تکمیل برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: تمامی کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس این برنامه عملیاتی اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای هوشمندسازی خدمات در بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراز کرد: در تلاش هستیم تا بنیاد شهید و امور ایثارگران به یک سازمان هوشمند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا در کارهای فرهنگی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها استفاده کنیم، تصریح کرد: رویکرد ما در حوزه مسائل فرهنگی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر نهادها است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای توسعه بهداشت و درمان، عنوان کرد: به دنبال توسعه خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه در حوزه روان‌شناسی هستیم.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن برای جامعه هدف را از برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دادیم، ادامه داد: بیشتر جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران فاقد مسکن هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بر روی مأموریت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران تمرکز خواهیم داشت، افزود: برخی از مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به جد دنبال شده و به برخی‌ها کمتر توجه می‌شد برای حل این مشکل به دنبال توازن بخشی در این مأموریت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اطلاعات لازم از میزان برخورداری جامعه هدف احصا شده است، ابراز کرد: میزان خدمات ارائه شده به ایثارگران بر اساس میزان برخورداری آن‌ها خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در هرسال فیلمی در خصوص یک چهره بارز ایثار و شهادت در استان‌ها ساخته خواهد شد، تصریح کرد: 25 تا 30 درصد هزینه‌های ساخت آن فیلم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین می‌شود.

وی با اشاره به روز درخت‌کاری و روز جانباز، خاطرنشان کرد: در کشور 230 هزار نهال به یاد 230 هزار شهید در سراسر کشور کاشته می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر