logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۵۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بسیج مهندسین کشاورزی در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به ۵۶۴ هزار راس دام در استان زنجان/ پایش بیش از ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی گندم استان زنجان توسط بسیج

ارائه-خدمات-رایگان-دامپزشکی-به-۵۶۴-هزار-راس-دام-در-استان-زنجان-پایش-بیش-از-۱۰۱-هزار-هکتار-از-اراضی-گندم-استان-زنجان-توسط-بسیج
رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر 101 هزار و ۱۷۰ هکتار گندم دیمی و آبی توسط ۲۰۰ مربی بسیجی مورد پایش خواهد بود گفت: بالغ بر ۵۶۴ هزار راس دام تحت پوشش خدمات رایگان دامپزشکی و دامداری مربیان بسیجی قرار می‌گیرد.

فرهاد امندی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که در راستای فرامین مقام معظم رهبری در جهت رشد، تعالی و پیشرفت کشور به خصوص امنیت غذایی مطرح شده است بحث کشاورزی است. در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری سازمان بسیج یکی از برنامه‌های خود را طرح جهش تولید در امر کشاورزی برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های هدف‌گذاری شده در دو بخش خواهد بود، نخست محصولات استراتژیک است که شامل پنج محصول گندم، ذرت، جو، برنج و کلزا است و در کنار این محصولات با توجه به پتانسیل و وضعیت هر استان محصولات مزیت‌دار نیز پیش‌بینی شده است که برای استان زنجان دو محصول زیتون و انگور برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعیین شده است.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح توسط بسیجیان با تخصص‌های لازم انجام می‌شود گفت: علاوه بر دو طرح مذکور، برنامه دیگری برای افزایش تولید گوشت قرمز در استان وجود دارد و خدمات دامپزشکی توسط مربیان به صورت رایگان به دامداران ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر ۹۱ هزارو ۱۷۰ هکتار گندم دیم و ۱۰ هزار هکتار گندم آبی توسط مربیان بسیجی مورد پایش خواهد بود، در بحث محصولات مزیت‌دار نیز زیتون در طارم با ۱۰ هزار هکتار و انگور در ابهر و خرمدره نیز با ۳ هزار هکتار خدمات‌دهی خواهد شد.

امندی با اشاره به اینکه همچنین گروه جهادی دامپزشکی نیز در سطح استان تشکیل شده است، خاطر‌نشان کرد: این امر نیز در راستای ارتقا بهره‌وری دام سبک خواهد بود و بالغ بر ۵۶۴ هزار راس دام تحت پوشش خدمات رایگان دامپزشکی و دامداری خواهد بود.

وی ابراز داشت: در کنار موضوعات اجرایی، برخی برنامه‌های ستادی و پشتیبانی برنامه‌ریزی شده است که مهم‌ترین آن برگزاری قرارگاه امنیت غذایی است که با اهمیتی که این قرارگاه دارد فرمانده سپاه رئیس قرارگاه، نایب رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دبیر آن بسیج مهندسان کشاورزی استان است و هدف این قرارگاه نیز این است تا مشکلات و موانعی که بر سر راه کشاورزان است در قرارگاه جمع‌بندی و ارایه می‌شود و مسیئولان راهکار مناسب را ارایه می‌دهند.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان گفت: در سال زراعی پیش رو ۲۰۰ مربی بسیجی در طرح فعالیت خواهند داشت تا بتوانیم در راستای افزایش و بهره‌وری محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیک و مزیت‌دار را با ظرفیت خوب مربیان به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر