logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۵۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

141 پروژه طرح هادی روستایی در سال جاری در استان زنجان اجرا شده است

141-پروژه-طرح-هادی-روستایی-در-سال-جاری-در-استان-زنجان-اجرا-شده-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 141 پروژه طرح هادی در راستای فراهم‌سازی زمينه توسعه و عمران نقاط روستايي در سال جاری در سطح روستاهای این استان اجرا شده است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها، اعتباری بالغ بر 680 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای اظهار داشت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در استان زنجان 58.2 درصد بوده که این میزان در سطح کشور 46.2 درصد است و استان زنجان در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای آسفالت معابر روستایی در سال جاری خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته  135روستای استان از محل قیر رایگان با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال آسفالت شده است.

خواجه‌ای تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی می‌باشند.

وی گفت: تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلندمدت، موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ابراز کرد: فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی  و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روستایی، راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستاییان است که باید همه‌جانبه، مستمر و تحول‌آفرين باشد.

خواجه‌ای افزود: برای تحقق این امر، ایجاد زمينه مشاركت همه‌جانبه، همكاري و همدلي بين تمامي اهالي روستا ضروری بوده و مسئولین نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستاییان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر