logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تزریق دوز سوم واکسن کرونا، تاثیر مستقیم بر کاهش بستری و مرگ‌ومیر دارد/ ترددهای نوروزی در زنجان منوط به تزریق دوز سوم واکسن کرونا است

تزریق-دوز-سوم-واکسن-کرونا،-تاثیر-مستقیم-بر-کاهش-بستری-و-مرگ‌ومیر-دارد-ترددهای-نوروزی-در-زنجان-منوط-به-تزریق-دوز-سوم-واکسن-کرونا-است
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاثیر مستقیم در کاهش بستری و میزان مرگ و میر دارد.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تاکنون 44.5 درصد جمعیت واجد شرایط استان، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی تصریح کرد: استان زنجان در تزریق دوز سوم واکسن کرونا رتبه سوم کشور را دارد اما 44.5 درصد کم است و حداقل باید 80 درصد تزریق کنند تا ایمنی لازم برای مقابله با این ویروس ایجاد شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به نکاتی در خصوص ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: تزریق دوز سوم از نظر ایمنی‌بخشی، موثرتر از تزریق دوزهای اول و دوم است.

وی اظهار داشت: احتمال بستری و فوت مبتلایانی که دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند، خیلی کمتر می‌شود اما در مقابل، افرادی که دچار مشکل می‌شوند آن‌هایی هستند که یا واکسن کرونا را تزریق نکرده و یا دوز سوم را کامل نکرده‌اند.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان به شایعات فضای مجازی مبنی بر عوارض تزریق واکسن توجه نکنند، خاطرنشان کرد: در واکسن‌های موجود در کشور، عارضه‌ای که مشکل خاصی ایجاد کند وجود ندارد و همه واکسن‌های موجود از نظر اثرات و عوارض، مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاثیر مستقیم در کاهش میزان مرگ و میر دارد، افزود: زنان باردار و شیرده نیز مشکلی برای تزریق واکسن ندارند و هیچگونه عارضه‌ای خاصی در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه سینوفارم، بهترین واکسن موجود برای زنان باردار و شیرده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به تشکیل تیم‌های جهادی سیار با همراهی سپاه و بسیج گفت: این تیم‌ها تشکیل شده تا هر فردی به هر دلیل امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون ندارد با نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی خود تماس گرفته و تیم‌های سیار با مراجعه به منزل و یا محل کار، واکسن کرونا را به‌صورت رایگان تزریق می‌کنند.

وی با بیان اینکه 12 تیم جهادی تشکیل شده و تزریق واکسن در منزل و یا محل کار را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: این تیم‌ها 50 تیم جهادی در سطح استان و در قالب طرح شهید سلیمانی، افزایش خواهند یافت.

تقی‌لو در خصوص مجوز ترددهای بین شهری در ایام نوروز خاطرنشان کرد: ترددهای بین شهری ایام نوروز در راستای اِعمال محدودیت‌های هوشمند منوط به تزریق دور سوم واکسن و ارائه کارت واکسن است.

وی با بیان اینکه شرط دیگر برای تردد این است که مسافران از نظر بیماری کرونا علامت‌دار نباشند، ابراز کرد: ارائه کارت واکسن دیجیتالی نیز به دلیل دارا بودن کد QR معتبر بوده و کفایت می‌کند.

تقی‌لو خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 6 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز و 2 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر