logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۵۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل بحران استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۱۵ روستای ماهنشان در خطر سیل قرار دارد/ جا‌به‌جایی روستای سعید کندی ماهنشان در مرحله مطالعه است

۱۵-روستای-ماهنشان-در-خطر-سیل-قرار-دارد-جا‌به‌جایی-روستای-سعید-کندی-ماهنشان-در-مرحله-مطالعه-است
مدیر کل بحران استان زنجان با بیان اینکه از سال‌های گذشته مقرر شده تا روستای سعید‌کندی ماهنشان به مکانی دیگر انتقال یابد، گفت: این امر منوط به این است که اهالی نیز همکاری لازم با بنیاد مسکن را داشته باشند چرا که نمی‌توان بدون رضایت مردم ساکن در روستا اقدامی در جهت جا‌به‌جایی انجام داد.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص جابه‌جایی روستای سعید کندی ماهنشان که در معرض سیلاب‌های فصلی قرار دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه این روستا در بستر رودخانه واقع شده گاها با بارندگی‌های فصلی دچار آبگرفتگی می‌شود و در صورت تشدید بارش‌ها در معرض سیلاب قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته مقرر شده تا این روستا به مکانی دیگر انتقال یابد، افزود: این امر منوط به این است که اهالی نیز همکاری لازم را با بنیاد مسکن را داشته باشند و نمی‌توان بدون رضایت مردم ساکن در روستا اقدامی در جهت جا‌به‌جایی انجام داد.

مدیر‌کل بحران استان زنجان با بیان اینکه روستای سعید کندی ماهنشان حتی راه دسترسی مناسبی ندارد، گفت: برای جا‌به‌جایی یک روستا حداقل‌ترین امر این است که راه دسترسی مناسبی ایجاد شود اما این اقدام نیازمند تامین اعتبار است و از سویی دیگر باید سایر زیرساخت‌ها همچون آب، برق، گاز نیز تامین شود تا پس از جا‌به‌جایی روستا مشکلی به لحاظ ارائه حداقل‌ترین امکانات وجود نداشته باشد.

وی در خصوص علت تاخیر جا‌به‌جایی این روستا عنوان کرد: بنیاد مسکن استان زنجان در حال مطالعه مکان جا‌به‌جایی روستا است و به محض تایید محل جدید و رضایت روستاییان برای انتقال روستا به مکان جدید اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کرامتی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ روستا در سطح شهرستان ماهنشان بیشتر مستعد سیل‌خیزی است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به وضعیتی که هر روستا دارد بنیاد مسکن طبق اولویت و در صورت تامین اعتبار اقدام به جا‌به‌جایی روستا‌ها می‌کند که البته باید این نکته نیز ذکر شود که همواره گزینه جابه‌جایی روستا بهترین روش نیست چراکه با اقدامات پیشگیری و انجام برخی امور می‌توان مانع از خسارت، خطرات و پیامد‌های احتمالی مخاطرات طبیعی بود. 

وی با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۴۰۰ روستا در معرض سیل و زلزله احتمالی قرار دارند، عنوان کرد: اطلس خطر‌پذیری مناطق مختلف استان زنجان تهیه و تدوین شده و مشخص است که هر منطقه بیشتر مستعد چه نوع خطراتی است تا در صورت مواجه با بحران در زمان مناسب بتوان اقدامات حفاظتی را انجام داد.

مدیر کل بحران استان زنجان همچنین در خصوص بروز‌رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در سطح استان، عنوان کرد: پیگیری می‌شود تا با جذب اعتبار برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی برای شهرستان‌ها اقدام شود تا مسائلی که گاها در خصوص فرسودگی ماشین‌آلات در مواجهه با آتش‌سوزی در سطح شهرستان‌ها ایجاد می‌شود به حداقل برسد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر