logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۵۵۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

وضعیت اسفناک اوکراین، محصول اعتماد خیالی به غرب و آمریکاست

وضعیت-اسفناک-اوکراین،-محصول-اعتماد-خیالی-به-غرب-و-آمریکاست
امام جمعه خرمدره گفت: اگر چه جنگ به نفع هیچ کس و کشوری نبوده و از جنگ، حمایت نمی‌کنیم اما وضعیت اسفناک اوکراین، محصول اعتماد خیالی به غرب و آمریکاست.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به عوامل افزایش سن ازدواج اظهار داشت: بهترین و مهمترین معیار برای تعیین سن ازدواج، توجه به فلسفه ازدواج در اسلام و سالم‌سازی جامعه از انحرافات است.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در سن ازدواج، کانون خانواده و اخلاق فردی و اجتماعی را با آسیب جدی مواجه می‌سازد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به معضل کاهش جمعیت و افزایش سالمندی افزود: ازدواج دیرهنگام به دلیل کاهش دوره باروری و فرزندآوری، تاثیر منفی اساسی در کاهش جمعیت کشور دارد.

امام جمعه خرمدره در تبیین آثار دیدگاه‌های غربی در سن ازدواج گفت: ترویج نظریه‌های فمینیستی و سبک زندگی غربی از دلایل مهم افزایش سن ازدواج است چرا که نظریه‌های فمینیستی با تاکید بر لیبرالیسم و فردگرایی افراطی به بهانه دفاع از حقوق زن، زن و مرد را در معرض ظلم قرار داده و خانواده را با بحران مواجه کرده است.

وی در خصوص راهکارهای مقابله با ازدواج دیرهنگام اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی کشور، حمایت از اشتغال جوانان به‌ویژه جوانان پسر و محوریت دادن به دین در تربیت، بخشی از راهکارهای کاهش سن ازدواج است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در ادامه با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین تصریح کرد: حمایت از خانواده و ازدواج به‌هنگام جوانان از مصادیق جهاد تبیین است چرا که دشمن سعی دارد با تضعیف نهاد خانواده، نظام اسلامی را به استحاله از درون بکشاند.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک عید سعید مبعث گفت: مبعث پیامبران و به‌ویژه خاتم انبیا حضرت محمد(ص)، اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقطه عطف تحول اعتقادی و اجتماعی جامعه بشری مبتنی بر بنیان‌های الهی است.

وی افزود: مهمترین وظیفه مسئولان جامعه، جهانی کردن این عقیده و آماده‌سازی جامعه جهانی برای امر ظهور و تشکیل حکومت جهانی مبتنی بر بعثت رسولان است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: بالاترین هدف از بعثت انبیاء عظام، مبارزه با اقسام جاهلیت در جامعه بشری بوده و جامعه بدون توجه به بعثت، قهراً گرفتار جاهلیت خواهد بود و سردمداران کفر و جهل ضمن اعتقاد راسخ به جهالت خود، سعی در جهانی‌سازی جاهلیت دارند.

خطیب جمعه خرمدره با تحلیل رابطه ایران و قطر و اهمیت سفر رئیس‌جمهویر به این کشور گفت: اولویت توجه راهبری به همسایگان به عنوان سیاست کلی نظام، شرایط خاص و نیاز ژئوپلتیک قطر به‌ویژه نگاه مثبت قطر به ایران بعد از محاصره توسط عربستان در کنار جایگاه این کشور در مثلث و اوپک گازی جهان، بیانگر اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به این کشور است.

وی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین اظهار داشت: نقش آمریکا و کشورهای عضو ناتو در ایجاد تنش بین روسیه و اوکراین بر کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: اگر چه جنگ به نفع هیچ کس و کشوری نبوده و از جنگ، حمایت نمی‌کنیم اما وضعیت اسفناک اوکراین، محصول اعتماد خیالی به غرب و آمریکاست.

وی افزود: اوکراین، تاسیسات سلاح‌ هسته‌ای خود را با امید به آمریکا و غرب برچید و امروز به اعتراف رئیس‌جمهوری اوکراین، آمریکا و غرب این کشور را تنها گذاشته‌اند.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خرابی‌ و فرسودگی شدید آزادراه زنجان – قزوین ابراز کرد: خرابی و فرسودگی شدید آزادراه زنجان _ قزوین ضمن تسریع در استهلاک خودروها در کنار خودروهای بی‌کیفیت، دلیلی دیگر بر افزایش احتمال تصادف بوده و این در حالی است که عوارض این آزادراه به راحتی تامین‌کننده هزینه‌هاست.

وی با تاکید بر عدالت در پرداخت‌ها و مالیات‌ها اظهار داشت: معافیت مالی هنرمندان و افزایش حقوق تبعیضی بعضی اقشار مبتنی بر عدالت نبوده و در نهایت، آسیب‌ اصلی را متوجه نظام اسلامی می‌کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: رعایت عدالت در زمینه‌های مختلف، مطالبه اصلی مردم از مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به برخی هنجارشکنی‌ها در تالارها و اماکن گفت: از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار هنجارشکنی‌ها و بی‌حرمتی‌ها را انجام دهند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر