logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۵۵۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

قیمت انواع شیرینی در زنجان بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت/ افزایش نظارت بر فعالیت قنادان در ایام پایانی سال در استان زنجان

قیمت-انواع-شیرینی-در-زنجان-بیش-از-۱۸-درصد-افزایش-یافت-افزایش-نظارت-بر-فعالیت-قنادان-در-ایام-پایانی-سال-در-استان-زنجان
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با بیان اینکه قیمت تمام اقلام مورد استفاده در قنادی افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی دارد گفت: بر همین مبنا قیمت انواع شیرینی در استان زنجان ۱۸ تا ۱۹ درصد افزایش یافت.

رسول محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه مواد اولیه مورد استفاده در قنادی مانند شکر، تخم‌مرغ، روغن و حتی تجهیزات با روند افزایش قیمت مواجه بوده است، اظهار کرد: این امر سبب شد تا در طول ماه‌های اخیر تقاضای افزایش قیمت شیرینی توسط فعالان این صنف وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آخرین افزایش قیمت شیرینی مربوط به مرداد ماه سال جاری است، افزود: مصوب شد که اگر قیمت مواد و اقلام به کار رفته در شیرینی‌پزی تا ۱۲ درصد افزایش یابد، باید دوباره قیمت‌های جدید شیرینی اعلام شود و قیمت‌ها نیز متناسب با آن تعریف شود.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با بیان اینکه بعد از مرداد ماه قیمت مواد ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته اما قیمت شیرینی در طول این مدت ثابت مانده است، گفت: این امر در نهایت سبب شد تا طبق آخرین تصمیمات قیمت شیرینی ۱۸ تا ۱۹ درصد افزایش یابد و این موضوع مصوب و بخشنامه شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های اعلام شده انواع شیرینی ثابت است و قنادان اجازه افزایش قیمت بیش از مقدار مصوب را ندارند، ابراز داشت: در صورتی که مواد بکار رفته در شیرینی همچون مغز متفاوت باشد شیرینی‌فروشان می‌توانند متناسب با مواد بکار رفته قیمت را تغییر دهند.

محمدی با بیان اینکه قیمت شیرینی کیک تولد بر اساس مغز بکارفته و طرح‌های درخواست شده توافقی است، گفت: کیک مخصوص بدون مغز در هر کیلوگرم در یخچال ۶۵ هزار تومان، کیک مخصوص با مغز موز ۷۵ هزار تومان، کیک مخصوص با مغز ۸۰ هزار تومان، انواع شیرینی تر ۶۵ هزار تومان، شیرینی خشک ۵۰ هزار تومان و کیک یزدی ۳۸ هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بر فعالیت قنادان و پیشگیری از تخلفات احتمالی به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ایام پایانی سال که تقاضا برای خرید شیرینی بالا است بازرسی و نظارت‌ها بر فعالیت قنادان بیشتر خواهد شد.//ا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر