logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۵۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

عزت و استقلال بزرگ‌ترین دستاورد نظام است/ عزت امروز را مدیون شهدای 8 سال دفاع مقدس هستیم

عزت-و-استقلال-بزرگ‌ترین-دستاورد-نظام-است-عزت-امروز-را-مدیون-شهدای-8-سال-دفاع-مقدس-هستیم-
استاندار زنجان با بیان اینکه عزت و استقلال بزرگ‌ترین دستاورد نظام است گفت: عزت امروز را مدیون شهدای 8 سال دفاع مقدس هستیم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه در بین کارهای اقتصادی که انجام می‌دهیم کارهای فرهنگی مغفول مانده است، اظهار کرد: ممکن است در بین کارهای فرهنگی موضوعات مرتبط بافرهنگ ایثار و شهادت هم مغفول مانده باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را در اسفند امسال باید متفاوت‌تر از هرسال دیگری برگزار کنیم، ابراز کرد: موضوعات شهید و شهادت باید برای ما همیشه تازه باشد و این نیازمند آن است که این موضوعات توجه داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه عزت و استقلال بزرگ‌ترین دستاورد این نظام است، تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مهم این است که ما عزت داریم و باعزت زندگی می کنیم.

وی با اشاره به حمله روسیه به اکراین، عنوان کرد: بعدازاین حمله نظامی اکراین اعلام کرده است که حاضر است هر جا که روسیه بخواهد با او مذاکره کند.

افشارچی با بیان اینکه ما در مقابل بزرگ‌تر از روسیه ایستادیم و عین الاسد و پهپاد آمریکا را زدیم درحالی‌که نتوانست کاری کند، ادامه داد: این عزتی است که خداوند به‌واسطه جهاد رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن به ما داده است.

وی با بیان اینکه برای معرفی برخی از شهدا تلاش خوبی صورت‌گرفته است، افزود: باید برای معرفی برخی از شهدایی که در روستاها زندگی می‌کردند و دیده نشده‌اند نیز تلاش شود.

استاندار زنجان با اشاره به فرا رسیدن روز درخت کاری، ابراز کرد: کاشت یک درخت به یاد یکی از شهدا یک برنامه خوبی است و می‌تواند حس خوبی برای ارتباط با شهدا در بین جوانان ایجاد کند.

تکمیل مجموعه توانبخشی در صورت تحقق اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی

علی کاظمی در ادامه جلسه با اشاره به تعداد شهدای استان زنجان، اظهار کرد: استان زنجان در اسفند ماه 532 شهید، و در عملیات خیبر 149 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون برای استخدام برای فرزندان شهدا و جانبازان، ابراز کرد: اولین مرحله این آزمون برگزار شد و 200 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با بیان اینکه دوره دوم آزمون استخدامی ایثارگران به زودی برگزار می شود، تصریح کرد: به دنبال تحقق سهم ایثارگران در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی هستم.

وی با اشاره به چهل و سومین سالگرد بنیاد شهید امور ایثارگران عنوان کرد روز بیست و دوم اسفند به عنوان روز شهید ثبت شده است.

کاظمی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب تلاش میکنیم حق عظیم شهدا را به جای آوریم، ادامه داد: روز ۱۶ اسفند ماه نیز به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه توان بخشی اعتبار نیاز است، افزود: فقط ۷ درصد از گلزار شهدا ساماندهی نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان برای ساماندهی گلزار شهدا هزینه خواهد شد، ابراز کرد: ۳ موضوع برای ساخت فیلم در خصوص شهدا به صدا و سیما اعلام شده است که در سال ۱۴۰۱ ساخته می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر