logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

انتظارات مردم در حوزه ارتباطات در چند سال اخیر برآورده نشده است/ دولت اهتمام ویژه برای حل مشکل حوزه ارتباطات دارد

انتظارات-مردم-در-حوزه-ارتباطات-در-چند-سال-اخیر-برآورده-نشده-است-دولت-اهتمام-ویژه-برای-حل-مشکل-حوزه-ارتباطات-دارد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث خدمات اینترنتی آن چیزی که مورد نیازمان است را نداریم و این به معنای آن نیست که کاری در این حوزه انجام نشده است.

حجت الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا با اشاره به مأموریت‌های وزارت ارتباطات، اظهار کرد: وزارت ارتباطات ماموریت های متعددی داشته که یک زمانی معطوف به تلفن ثابت و بعد از آن معطوف به تلفن همراه بوده است و بعد از آن هم اینترنت یکی از ماموریت‌های این وزارتخانه شد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات اینترنت تلفن ثابت مشکل داریم، ابراز کرد: در بحث خدمات اینترنتی آن چیزی که مورد نیازمان است را نداریم و این به معنای آن نیست که کاری در این حوزه انجام نشده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه در حوزه ارتباطات کارهای زیادی انجام شده اما همچنان انتظارات برآورده نشده و یکی از دلایل این است که این صنعت روز به روز در حال توسعه و رشد بوده و امکانات و تجهیزات آن باید بروز و متنوع باشد.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز در حوزه ارتباطات روز به روز وسعت پیدا می‌کند، عنوان کرد: به روز بودن این وزارت برای ارائه خدمات به این سادگی نیست چرا که این حوزه نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد.

باقری با بیان اینکه این مسائل باعث می‌شود که هر قدر دولت در این حوزه ارائه خدمات کند باز کم است و جای کار دارد، ادامه داد: نیاز روز افزون جامعه در حوزه ارتباطات و فضای مجازی و بروز تقاضاهای جدید در این حوزه چه از لحاظ جمعیت و تعداد و چه به لحاظ تنوع انواع خدمات افزایش پیدا می‌کند و این نیازمند تامین زیرساخت، امکانات و تجهیزات، تکنولوژی و به نوعی نیاز به سرمایه‌گذاریهای بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه مسائل ذکر شده منجر به آن شده است تا مردم از خدماتی که در حوزه ارتباطات ارائه می‌شود رضایت نداشته باشند، افزود: انتشار ویروس کرونا که باعث بروز بیماری و مشکلات اقتصادی را در پی داشت نیز باعث دگرگونی برخی از مسائل از جمله صنعت ارتباطات شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی انتشار ویروس کرونا استفاده از فضای مجازی به شدت افزایش یافته است، ابراز کرد: این حجم از درخواست در حوزه ارتباطات نیازمند توسعه زیرساخت‌ها بود که توسعه زیرساخت‌ها انجام نشد و درخواست زیادی در جامعه ایجاد شد و طبیعی بود که این حوزه مشکلاتی را داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و بهره‌مند نشدن از تکنولوژی روز دنیا به سختی توانستیم خودمان را در حوزه ارتباطات به روز کنیم، تصریح کرد: بخش خصوصی هم توان این را نداشت که به این مسئله ورود و سرمایه‌گذاری کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنان در برخی روستاها به ویژه روستاهای دور افتاده تلفن ثابت و آنتن دهی تلفن همراه مشکلات زیادی دارد، تاکید کرد: همه مردم این روستاها مانند تمامی شهروندان نیازمند دسترسی به خدمات اینترنتی و فضای مجازی دارند چرا در شرایط کرونایی آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باقری با بیان اینکه دولت فعلی اراده خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها دارد و اقدامات و پیگیری‌های خوبی را انجام می دهد، عنوان کرد: امیدواریم که اینترنت بهتری با پهنای باند بیشتر و سرعت بیشتری بهره مند شویم و مشکل پوشش شبکه اینترنت در روستاها و مناطق محروم رفع شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر