logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۵۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

تورم در سطح کشور و استان زنجان روند کاهشی دارد/ ایجاد یک میلیون شغل در کشور قابل دستیابی است

تورم-در-سطح-کشور-و-استان-زنجان-روند-کاهشی-دارد-ایجاد-یک-میلیون-شغل-در-کشور-قابل-دستیابی-است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 14 هزار و 230 شغل را برای استان زنجان تخمین زده و پیش‌بینی کرده که قابل دستیابی است.

به گزارش موج رسا; خلیل قاسملو، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: تمام اقدامات حوزه اقتصادی باید به 3 شاخص رشد اقتصادی، نرخ تورم و اشتغال منتهی شود.

وی با بیان اینکه تورم بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، روند کاهشی دارد، خاطرنشان کرد: تورم بهمن 41.4 درصد بوده که یک درصد نسبت به دی ماه، کاهش دارد، تورم نقطه‌به‌نقطه یعنی از بهمن سال گذشته تا بهمن امسال با نیم درصد کاهش به 35.4 درصد رسیده و تورم ماهانه نیز با 3 درصد کاهش به 2.1 درصد رسیده است.

قاسملو با اشاره به تورم کالاهای خام و نیم‌ساخت که می‌تواند تورم ماه‌های آینده را پیش‌بینی کند، بیان کرد: این تورم نیز روند کاهشی دارد به‌طوری که تورم نقطه‌به‌نقطه کالاهای خام در تابستان 62.3 و در پاییز 46.4 درصد بوده که این میزان در تابستان و پاییز سال گذشته به ترتیب 80.4 و 69.7 درصد بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در نرخ تورم 12 ماهه منتهی به دی امسال، رتبه سوم کشور را داشت، گفت: آمارهای پیش‌نگر نشان می‌دهد که تورم استان زنجان نیز به تبع کشور، کاهشی است.

وی با اشاره به نرخ تورم استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان در تورم نقطه‌به‌نقطه دی‌ماه رتبه 18 کشور و در تورم ماهانه، رتبه سی‌ام را دارد.

قاسملو با بیان اینکه نرخ اشتغال بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان 5.8 درصد است که به لحاظ کمترین بیکاری، رتبه دوم است و نرخ مشارکت اقتصادی در فصل پاییز نیز 43.1 درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی باید به 50 درصد برسد، گفت: برای تحقق این امر باید بیش از 500 هزار نفر از جمعیت استان شاغل باشند در حالی که حداکثر 355 هزار نفر هم‌اکنون شاغل هستند و با رفع تحریم‌ها و ریشه‌کن شدن کرونا تعدادی وارد کار خواهند شد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 14 هزار و 230 شغل را برای استان زنجان تخمین زده و پیش‌بینی کرده که قابل دستیابی است.

قاسملو با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی 8.7 درصدی برای استان زنجان در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر به 35 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم که ظرفیت‌ها برای ایجاد یک میلیون شغل و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید شناسایی و برخورد کارشناسی و حرفه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: به دلیل ارزان بودن انرژی، صنایع به سمت صنایع آب‌بر و انرژی‌بر رفته که مطابق با توسعه پایدار نیست.

*‌ تلاش بر اجرای قانون و رعایت عدالت بود

محمدرضا انصاری، سرپرست سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ابتدای این مراسم گفت: هر کاری که انجام شده، وظیفه است و در مدت تصدی مسئولیت، تلاش برای رفع موانع حوزه کار و کارگری بوده هرچند چالش‌هایی در بخش تعاون داشتیم.

وی با اشاره به انسجام‌بخشی و تحکیم روابط با سازمان بسیج کارگری اظهار داشت: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای جامعه کارگری، بهترین افتخارم در دوره مسئولیتم در اداره کل بود.

انصاری خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباط تنگاتنگی با بیت‌المال و حق‌الناس دارد که در نتیجه تلاش کارگران و حمایت‌های کارفرمایان و سرمایه‌گذارای‌ها به دست آمده است.

سرپرست سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل، حوزه‌ای است که قضاوت‌های زیادی در آن صورت می‌گیرد، گفت: تمام سعی و تلاش بر این بود که قوانین و مقررات تکلیفی را به‌طور کامل انجام دهیم.

وی ابراز کرد: بالغ بر 75 درصد مردم با وزارت کار، ارتباط دارند لذا آنچه مهم است رعایت حقوق مردم و حق‌الناس است لذا سعی و تلاش بر این بود که قانون را اجرا و عدالت را رعایت کنیم.

انصاری با اشاره به مکاتبات سفر رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: بالغ بر 9800 مکاتبه در مصوبات سفر رئیس‌جمهوری انجام شده و پیگیری‌ها جهت حصول نتیجه صورت گرفته است.

*‌ افزایش 6 درصدی بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی در استان زنجان

مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان نیز به نمایندگی از مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان گفت: 3 شاخصه شمار بیمه‌شدگان اجباری، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و وضعیت کارگاه‌های فعال، میزان موفقیت حوزه اشتغال استان‌ها را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم شرایط کرونایی، روند رو به رشدی در استان شاهد هستیم، اظهار داشت: تعداد بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی در استان با 6 درصد رشد به 123 هزار نفر رسیده که تاکنون چنین جهشی در استان زنجان وجود نداشته است.

علیاری خاطرنشان کرد: استان زنجان با 2339 نفر، کمترین مقرری‌بگیر بیمه بیکاری را دارد که نشان می‌دهد وضعیت استان زنجان نسبت به استان‌های دیگر خیلی بهتر است.

وی افزود: کارگاه‌های فعال استان زنجان نیز نشان‌دهنده انسجام شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت کار و حوزه‌های مختلف در جهت بهبود فضای کسب و کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان، یکی از اولین استان‌هایی بود که همپوشانی بیمه‌ای را اجرا کرد و امروز هیچ فردی در استان زنجان وجود ندارد که تحت پوشش بیش از یک بیمه باشد.

وی با اشاره به پاسخگویی مثبت به 1200 نامه مردمی در سفر ریاست‌جمهوری اظهار داشت: 30 خدمت به‌صورت غیرحضوری برای مراجعان ارائه می‌شود که حجم زیادی از ارباب رجوع را کاهش داد و این خدمات در استان زنجان به عنوان پایلوت کشوری اجرا شد.

علیاری خاطرنشان کرد: اجرای غیرحضوری درخواست مشاغل سخت و زیان‌آور و افزایش 10 هزار نفری بیمه‌شدگان هماهنگی، زنان سرپرست خانوار و دانشجویان نیز بخش دیگری از اقدامات است.

*‌ تلاش برای بهره‌مندی مردم از رشد اقتصادی است

طیب جعفری، سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: خروجی عملکرد این اداره کل به دلیل کیفی بودن قابل ارائه به‌صورت فیزیکی نیست بلکه خروجی عملکرد این اداره کل، جلب رضایت کارگر و کارفرما با حل اختلافات است.

وی با بیان اینکه در مدت تصدی مسئولیت، هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد، اظهار داشت: کشور و به تبع آن استان در سال بعد، سال پویایی خواهد داشت.

جعفری با اشاره به پیش‌بینی رشد 8.7 درصدی اقتصادی برای استان زنجان در سال آینده خاطرنشان کرد: اداره کار نیز در این رشد باید سهیم باشد و اگر همراهی نکنیم، مدیون مردم خواهیم بود.

سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: معیار برای همکاری نیز، همراه بودن در حرکت رو به رشد اقتصادی استان خواهد بود و با عزمی که وجود دارد، رشد اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و باید تلاش کنیم تا مردم به‌ویژه قشر پایین جامعه از رشد اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که نگاه خدمتگزاری شفاف، پویا و هوشمند در استان ایجاد شود که همه مردم به‌ویژه قشر پایین از این خدمات بهره‌مند شوند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از محمدرضا انصاری (سرپرست سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان)، طیب جعفری به عنوان سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر