logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۵۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

بالا بودن اجاره‌بها دلیل گرانی لباس در زنجان است/ زنجان جزو سه استان گران کشور در حوزه پوشاک است

بالا-بودن-اجاره‌بها-دلیل-گرانی-لباس-در-زنجان-است-زنجان-جزو-سه-استان-گران-کشور-در-حوزه-پوشاک-است
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره دلایل گرانی پوشاک در زنجان، گفت: بالا بودن اجاره‌بها‌ی واحدهای تجاری دلیل گرانی لباس در زنجان است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در حوزه نظارت از مردادماه نظارت بر روی کالاهای اساسی به عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است، اظهار کرد: سازمان صمت در این راستا 6 بازرس را به سازمان جهاد کشاورزی منتقل کرده است.

وی با بیان اینکه نظارت سازمان صمت بیشتر بر حوزه کالاهای غیرکشاورزی مانند آهن، فولاد، سیمان، بتن، و موارد مشابه است، ابراز کرد: در پایان سال سازمان صمت بر پوشاک و کیف و کفش بیشتر باید نظارت داشته باشد که موضوع در اولویت است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر مرغ، تخم‌مرغ، گوشت، نان، میوه شب عید و... که سال‌های گذشته بر عهده سازمان صمت بود امسال نظارت و بازرسی بر این کالاها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: استان زنجان در حوزه پوشاک جزو سه استان گران کشور است.

وی با اشاره به دلایل گرانی پوشاک در زنجان، ادامه داد: گرانی پوشاک در زنجان دلایل متعددی دارد که یکی از آن‌ها بالا بودن قیمت اجاره‌بهای واحدهای تجاری در زنجان است.

فغفوری با بیان اینکه اکثر اصنافی که در پوشاک فعال هستند واحد تجاری برای خودشان نیست و اجاره پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل گرانی لباس این است که بازار فروش پوشاک زنجان محدود به جامعه آماری استان است و از استان‌های دیگر برای خرید به زنجان نمی‌آیند و میزان فروش لباس کم است.

وی با بیان اینکه به دلیل فروش کم لباس در زنجان دخل‌وخرج همخوانی ندارد و به همین دلیل فروشندگان رو به گران‌فروشی می‌آورند، افزود: در بازار لوازم‌خانگی هم جزو استان‌هایی هستیم که از نظر قیمت وضعیت خوبی نداریم و یکی از دلایل آن هم نبود کارخانجات لوازم‌خانگی در زنجان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر