logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

ملت ایران هوشیارانه نقشه دشمنان انقلاب را نقش برآب می‌کنند

ملت-ایران-هوشیارانه-نقشه-دشمنان-انقلاب-را-نقش-برآب-می‌کنند
امام جمعه ماهنشان با اشاره به سفارش مهم رهبر انقلاب به جوانان مبنی بر حرکت و عمل در نقطه مقابل دشمن گفت: باید با فطانت و زیرکی و با پی بردن به نقطه هدف دشمن، خود را برای مقابله با آن آماده و نقشه دشمن را نقش بر آب کرد و برخلاف خواست دشمن باید حرکت کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان اظهار داشت: ایشان فرمودند: مردم با وجود اینکه در محاصره انواع مشکلات مانند کرونا و مشکلات معیشتی، لجن‌پراکنی‌های بیگانگان و متاسفانه کمک بعضی عناصر داخلی به آن لجن‌پراکنی‌ها قرار داشتند این راهپیمایی را به‌گونه‌ای انجام دادند که بر اساس گزارش‌های معتبر، جمعیت در اغلب استان‌ها بیش از سال گذشته بود.

وی در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم در پای انقلاب هستند همچنانی که در اوایل انقلاب بودند و این انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسیده و استمرار داشته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با خطاب قرار دادن مسئولین افزود: مردم آمدند و می‌آیند و حالا نوبت شما مسئولان است که صادقانه وارد میدان شوید و مشکلات مردم مخصوصاً مشکلات اقتصادی و معیشتی را عملاً حل کنید و فقط به گفتاردرمانی اکتفا نکنید.

وی در ادامه از حضور مردم شریف ماهنشان به‌صورت پیاده‌روی و در وضعیت نامساعد جوّی و همچنین از صداوسیما و رسانه‌ها به خاطر پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن و ابتکار در پوشش خبری مناطق محروم و روستاها تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به فراز دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند: اگر امروز به فکر نیازهای اساسی آینده مانند تربیت دانشمند و محقق و تقویت نهضت علمی، فرزندآوری، تکثیر نسل و تامین عنصر لازم برای کشور نباشیم ۲۰ سال دیگر دچار مشکل می‌شویم.

وی اظهار داشت: از مسئولین استانی و شهرستانی می‌خواهیم در لبیک به ندای رهبر انقلاب و همچنین کسانی که خوابیده و یا خود را به خواب زده‌اند، بیدار شوند و حرکت اساسی در زمینه رفع مشکل فرزندآوری و ایجاد نهضت علمی آغاز نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: مسائل نباید در حد تصویب قانون و بایگانی کردن آن باشد بلکه مسائل و مشکلات به‌صورت عملی، حل و فصل شوند که متاسفانه بعضی مشکلات فقط در حد تصویب قانون و بایگانی کردن آن و مصاحبه و گفتاردرمانی خلاصه می‌شود که این زیبنده نظام نیست و اعتبار نظام از بین می‌رود.

وی با اشاره به سفارش مهم رهبری انقلاب به جوانان بیان کرد: ایشان فرمودند: ببینید دشمن، کدام نقطه را هدف گرفته؛ شما در نقطه مقابل آن حرکت و عمل کنید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در تبیین این فراز از فرمایشات رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: باید با فطانت و زیرکی و با پی بردن به نقطه هدف دشمن، خود را برای مقابله با آن آماده کرد و نقشه دشمن را نقش بر آب نمود یعنی برخلاف خواست دشمن باید حرکت کرد.

خطیب جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات رسانه‌ای دشمن و با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تهمت‌زنی به مجلس، شورا ی نگهبان، سپاه و شهید بزرگوار سردار سلیمانی، نمونه‌ای از لجن‌پراکنی‌های دشمن است، ابراز کرد: فرهنگ تبیّن یعنی تحقیق و بررسی در اخباری که از طریق رسانه‌ها بیان می‌شود و این فرهنگ باید در بین مردم، رواج پیدا کند و فرصت لجن‌پراکنی برای رسانه‌های معاند ایجاد نشود.

وی از کانال‌های مختلف داخلی خواست تا کورکورانه و بدون تحقیق و تفحص از لجن‌پراکنی‌های دشمن تبعیت نکنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه راه مقابله با فشار اقتصادی، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تلاش درونی و خنثی کردن تحریم‌ها است، گفت: این هم در عمل باید اثبات شود و فقط در مصاحبه و طرح، خلاصه نشود و در این راه باید اعتماد مردم نسبت به مسئولین ایجاد شود که متاسفانه در سال‌های اخیر، اعتماد مردم نسبت به برخی از مسئولین از بین رفته و این از بدترین مسائل است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به اول اسفند، روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار داشت: حضور روحانیت در تاریخ درخشان دفاع مقدس، برگ زرینی بر تارک افتخارات روحانیت شیعه است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد جدایی روحانیت از مردم است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در خط مقدم جبهه و پشت جبهه و آماده‌سازی جوانان و مردم برای حضور در جبهه از افتخارات روحانیت است و روحانیت همیشه در کنار مردم و از بطن مردم بوده و با مردم بوده و با مردم خواهد ماند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به جشنواره چهلم فیلم فجر و با انتقاد از نقاط ضعف آن که در شأن نظام اسلامی نبود، بیان کرد: از وزارت ارشاد و معاونت سینمایی آن، انتظار می‌رود یک آسیب‌شناسی درست از سال‌های گذشته سینما و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح در مسیر حرکت تراز فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی و انقلابی انجام دهد.

وی ابراز کرد: امیدواریم که این انتظار جامعه انقلابی به شکل هدفمند و منطقی تحقق یابد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به 5 اسفند، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس و ضمن تبریک این روز به تمام مهندسین جامعه از مسئولین استانی و شهرستانی خواست تا شعبه سازمان نظام مهندسی را در شهرستان ماهنشان ایجاد نمایند تا از مشکلات متعددی که مردم از این جهت متحمل می‌شوند، کاسته شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر