logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
8 تا 12 شهریور؛

جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار می شود/ پخت 41 نوع آش در جشنواره آش

جشنواره-ملی-آش-ایرانی-در-زنجان-برگزار-می-شود-پخت-41-نوع-آش-در-جشنواره-آش-

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده،8 تا 12 شهریور،جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار می شود.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:دوازدهمين جشنواره ملی آش ایرانی هشتم تا دوازدهم شهریورماه در در زنجان برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده است،خاطرنشان کرد:این جشنواره همچون سال های گذشته در شهریور ماه برگزار می شود.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی برای حضور تورهای گردشگری در استان زنجان همزمان با برگزاری جشنواره آش،بیان داشت: جشنواره آش از سال 84 فعالیت های خود را آغاز کرده است و امروز جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است.

رحمتی با بیان اینکه این جشنواره با نگاهی به سنت های غذایی استان زنجان آغاز شده بود، بیان داشت: در حال حاضر این جشنواره به نحو مطلوبی برگزار و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت مستمر برگزار شده و امسال دوازدهمین دوره این جشنواره در استان زنجان برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره هر سال با رویکرد متفاوتی برگزار می شود،افزود: تلاش شده است در جشنواره امسال بحث نمایشگاه صنایع دستی به صورت ویژه برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی استان زنجان نیز در جوار نمایشگاه آش برگزار یم شود،ادامه داد: معمولا همه استان های کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

رحمتی بیان داشت: 41 نوع آش در این جشنواره از استان های مختلف پخت می شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های استان های مختلف در برگزاری شب های فرهنگی این جشنواره،تصریح کرد: گروه های موسیقی استان های خراسان شمالی، کرمانشاه، اردبیل، سیستان و بلوچستان در شب های فرهنگی برنامه اجرا می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ترویج غذای سالم و کم هزینه به خانواده ها را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت: معرفی صنایع دستی استان های مختلف از دیگر اهداف محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر