logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۴۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
طی آیین معارفه:

بهروز عباسی به عنوان دادستان زنجان معارفه شد

بهروز-عباسی-به-عنوان-دادستان-زنجان-معارفه-شد
طی آییت تودیع و معارفه حجت الاسلام محسن کرمی تودیع و بهروز عباسی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان معرفی شد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زنجان  که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رییس کل دادگستری استان زنجان و سایر مدعوین ضمن تبریک اعیاد رجبیه گفت : حجت الاسلام کرمی از دادستانهای موفق و خوب ما محسوب میشود که انصافا عملکرد قابل  قبول و موفقی داشتند و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم و از دادستان جدید نیز انتظار داریم  ارتقای عملکرد دادسرای زنجان و رفع نواقصات را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

وی  با  گسترده خواندن وظایف دادستان در نقش مدعی العموم  بر  پیگیری حقوق عامه که مصادیق زیادی دارند تاکید کردو افزود: دادستان همیشه باید در صحنه حاضر باشد و از دستگاههای اجرای نیز درخواست داریم در پیگیری حقوق عامه همکاری و همراهی بیشتری با دستگاه قضایی داشته باشند.

وی  حمایت از تولید  و اقتصاد  جامعه را اولویت همه دستگاههای اجرای و قوه قضاییه بر شمرده و ابراز کرد: بانکها باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در راستای رسالت ذاتی خود حرکت کنند و نیز شرایط اقتصادی جامعه اقضا میکند دستگاه قضایی همچنان در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن  در صحنه فعال داشته باشد.

دادستان کل کشور از آزاد سازی سواحل کشور و حریم رودخانه ها حمایت کرده و ادامه داد: آزاد سازی حریم سواحل و رودخانه ها کار مبارکی است هم دستگاه قضایی و هم دولت کار خوب و مهمی انجام داده اند ولی معیشت و اقتصاد مردم باید اولویت اول کارها قرار گیرد.

روحیه فساد ستیزی از ویژگیهای خوب و برجسته  رییس قوه قضاییه است

 در ادامه این جلسه آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: از حضرت امیر المومنین علی (ع) پرسیدند، عدالت بهتر است یا سخاوت، حضرت هم عدالت و هم سخاوت را تعریف کردند، و فرمودند: عدالت آن است که هر چیزی در جای خوش قرار گیرد و سخاوت هم  بیش از استحقاق و ظرفیت است، بعد حضرت نتیجه گیری کردند، شما با سخاوت تعداد 10 الی 20 نفر را می توانید راضی  نگه دارید، ولی با عدالت همه را می شود راضی نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز از همه ابعاد مختلف شرایط حساسی در کشور داریم، شاید هیچوقت سه قوه قضاییه مانند امروز با همدیگر این قدر هماهنگ نبودند، انتظار این است که استفاده بهینه صورت گیرد، نگرش خوبی در بحث قضا توسط ریاست قوه قضاییه که از مناسبترین انتصاب بعنوان رئیس قوه قضاییه حضرت  حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بود وجود دارد.

وی با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به استان اصفهان و با فرماشات و عملکرد خوبشان در این استان، امید آفرینی خوبی در جامعه ایجاد کردند، البته روحیه فساد ستیزی از ویژگیهای خوب رییس قوه قضاییه است.

آیت الله خاتمی افزود: آن چیزی که انسان را زنده نگه می دارد امید است و باید یادمان باشد به فرمایشات جامع  ریاست قوه قضاییه در حوزه زندان و زندانیان و مسائل مرتبط با خانواده زندانیان که مورد تاکید ایشان می باشد جامه عمل بپوشانیم.

 امام جمعه زنجان با اشاره به جایگاه بالای امر قضا و قضاوت در جامعه گفت: در امر قضاوت به لحاظ نوع و حساسیت کار و اینکه هر دو طرف پرونده خود را ذی حق می دانند طبیعی است 50 درصد مراجعین ناراضی می شوند و حتی اگر حضرت علی (ع ) که عادلترین قاضی است میان افراد قضاوت کند باز هم  تعدادی  ناراضی هستند.

وی کار داوری و میانجیگری در قوه قضاییه را اقدامی خوب و اثر گذار در سازش پرونده ها  برشمرد و اظهار داشت: رفع اختلاف و فصل خصومت بسیار ارزشمند است و استفاده از ریش سفیدان در این امر بسیار گره گشاست.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد به میهمانان عزیز مخصوصاً دادستان کل کشور و معاونین وی که بصورت ارتباط ویدئو کنفرانسی در خدمتشان هستیم و عرض خیر مقدم حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، اعضای شورای تامین،روسای دادگستریها و دادستانهای حوزه های قضایی، روسا و مدیران سازمانهای تابعه قوه قضاییه در استان و تعداد محدودی از فعالین صنعتی که به نمایندگی از فعالین صنعتی حضور دارند گفت: به  لحاظ رعایت شرایط کرونایی و حسب تاکید دادستان کل کشور مبنی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ما نتوانستیم جلسه را بطور موسع برگزار کنیم که از این بابت عذر خواهی می کنم.

وی افزود: در مدت 2 سال و 7 ماه و 26 روز که در خدمت حجت الاسلام کرمی دادستان سابق زنجان بودیم، اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان اتفاق افتاد، چه در حوزه درون سازمانی و چه در حوزه برون سازمانی. در حوزه حقوق عمومی، نظارت بر ضابطان قضایی، حفظ حقوق بیت المال، مبارزه با فساد اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شد که از اقدامات وی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد:در این مدت با مساعدت دادستان کل کشور و دستورات ایشان در حوزه نیروی انسانی، شاهد افزایش  کادر قضایی  بودیم . زمانیکه حجت الاسلام کرمی مسئولیت را برعهده گرفتند فقط شعب تحقیق حدود  9000 پرونده داشت که اکنون به  3530پرونده رسیده است که  کاهش 60 در صدی دارد و اقدام بی نظیری است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در بحث زمان رسیدگی به پرونده ها علی رغم کثرت و تراکم کار ، میانگین زمان رسیدگی از 72 روز به 58 روز در دادسرا تقلیل پیدا کرده است یعنی زمان رسیدگی 20 درصد کاهش پیدا کرده است. اطاله دادرسی یک زمانی مطالبه مردم بود که آن هم با تدبیر دادستان زنجان حل شده است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: مهمترین بخش که مورد تاکید دادستان کل کشور بود موضوع اتقان آرا و دقت در رسیدگی ها بود که در دادسراها مورد توجه ویژه قرار گرفته بود. امروز که در خدمت شما هستیم نقض قرارهای دادسرایی 14 درصد است که نسبت به گذشته 4 درصد کاهش پیدا کرده که  آمار بسیار خوبی است.

عالیترین مقام قضایی استان تاکید کرد: در حوزه مبارزه با فساد موضوع پرونده شهرداری زنجان از دیگر اقدامات خوب و ماندگار دادستان زنجان بود ، البته خود پرونده و عمل خوب نبود، اما مقابله با آن بسیار خوب بود. در تعاونی ها و در برخی از دستگاههای خدمات رسان انحرافاتی صورت گرفته بود و که با تدابیر دادستان زنجان اقدامات خوبی صورت گرفت.

حجت الاسلانم و المسلمین صادقی نیارکی افزود: در حقوق عمومی اقدامات خوبی صورت گرفت که سرآمد آنها تعیین و تکلیف پسماند روی بود. حمایت از تولید نیز از دیگر اقدامات دادستان زنجان بود طوری که بیش از 21 واحد صنعتی تعطیل شده با حمایت دستگاه قضایی استان به چرخه تولید برگشت.

وی از همه اقدامات حجت الاسلام کرمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بهروز عباسی بعنوان دادستان جدید جنس کار را به خوبی می داند. قبلاً تجربه دادستانی داشته، در بخش های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است و با شناختی که از ایشان دارم ان شالله در همین مسیر با جسارت، قدرت و اقتدار ادامه خواهند داد.

در پایان مراسم از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی تقدیر و بهروز عباسی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان معرفی شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر