logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۵۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

ضدحمله قندپارسی به عملیات سعودی و انگلیس

ضدحمله-قندپارسی-به-عملیات-سعودی-و-انگلیس
راه‌اندازی کارزار ضدایرانی «مَنوفارسی»؛ جدیدترین توطئه و عملیات روانی نظام سلطه و بوق‌های رسانه‌ای‌اش علیه ملت ایران است.

به گزارش موج رسا; نظام سلطه طی ۴۳ سال گذشته در راستای دشمنی با جمهوری اسلامی از هیچ توطئه و دسیسه‌ای علیه ملت ایران فروگذار نکرده‌ است؛ از کودتا و تهاجم نظامی گرفته، تا تحریم‌های ظالمانه و عملیات پرحجم تبلیغاتی، و درنهایت جنگ ترکیبی. گرچه جز شکست و حرمان چیز دیگری عاید آنها نشده، اما هر بار به ترفندی تازه متوسل شده و شیوه هجمه‌های خویش را نو به نو عوض کرده و در شرایط حاضر نیز به «جنگ ادراکی و روانی» روی آورده‌اند.

در جنگ مذکور تمرکز سطله‌گران بر مقوله تجزیه‌طلبی و «سپریتیزم» بوده و دشمنان ملت و دنباله‌های مرتجع منطقه‌ای‌شان که اقتدار حوزه تمدنی ایران اسلامی را تاب نمی‌آورند، برآنند تا با کاربست همه گزینه‌های عملیاتی و روانی خود و همچنین مدد از ظرفیت بازوی رسانه‌ای خویش در «العربیه»، «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» به خیال خام خود در اقتدار این حوزه تمدنی، خلل ایجاد کنند.

راه‌اندازی کارزار ضدایرانی «مَنوفارسی»؛ جدیدترین توطئه و عملیات روانی نظام سلطه و بوق‌های رسانه‌ای‌اش علیه ملت ایران است، که «بی‌بی‌سی فارسی» به عنوان بازوی رسانه‌ای استعمار پیر انگلیس و مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران، نقش اول را در آن ایفا می‌کند.

این شبکه ضدایرانی که سیاهه‌ای گسترده از اقدامات علیه منافع ملت ایران را در کارنامه دارد، پرچمدار هجمه به زبان فارسی شد و با ترتیب دادن مصاحبه‌ای فرمالیته و هدایت‌شده و وایرال کردن بخشی از آن مصاحبه که دربرگیرنده هجمه به زبان فارسی است، هشتگ «منوفارسی» را راه انداخت.

فضاسازی و هجمه‌پراکنی بی‌بی‌سی‌فارسی علیه زبان مادری مردم ایران که در طول قرون و اعصار متمادی عامل پیوند و استحکام هویت ملی‌ ایشان بوده، توسط عمال رسانه‌ای سعودی‌ نظیر «العربیه» و «اینترنشنال» نیز اصطلاحاً داغ شد و آنها هم مطابق با اهداف خویش برای گرم کردن تنور این کارزار و هشتگ ضدایرانی نهایت تلاش خود را به کار بستند. البته پیش از «بی‌بی‌سی فارسی»، این رسانه سعودی‌ها یعنی «العربیه» بود که در توئیتی با به اشتراک گذاشتن لینک کارزاری مجعول و فیک با عنوان «رنج به دلیل زبان مادری با هشتگ #منوفارسی»، هجمه به یکی از این عنصر هویتی و ملی ایرانیان را آغاز کرد.

اما وجه مشترک «العربیه»، «بی‌بی‌سی»، و «اینترنشنال» علاوه بر هجمه همه جانبه علیه زبان فارسی، همچنین در تلاش برای حمایت از عناصر تجزیه‌طلب نیز مشهود است.

چندی پیش بود که پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه یک تروریست تجزیه‌طلب به نام «حبیب چعب»، هر سه رسانه فوق‌الذکر به حمایت از این فرد پرداخته و برای او و گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب متبوعش رپورتاژ آگهی رفتند.

«بی‌بی‌سی فارسی» که از کوچکترین و ساده‌ترین اتفاقات به وقوع پیوسته در خیابان‌های انگلیس و سایر کشورهای غربی با عناوین گل‌درشت و غلوشده‌ای نظیر «حملات مرگبار تروریستی» و ... یاد می‌کند، در پوشش خبر مربوط به برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «چعب» سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»، از این تروریست شناسنامه‌دار با عنوان «رهبر جنبش نضال»! یاد کرد.

«حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» است؛ فردی که بر اساس مدارک موجود در پرونده و اقاریر خود او عملیات تروریستی متعددی را علیه مردم ایران سامان داده که یکی از مشهورترین آن‌ها حمله به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز در ۳۱ شهریور سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان‌مان ازجمله یک کودک و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.

پس از ضربات مهلک و مکرری که ایران به عناصر و گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب وارد آورد، از سوی اتاق فکر جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، دستور کار مشخصی برای ‌رسانه‌هایی نظیر «العربیه»، «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» تعریف شد تا ضمن آن یکی دیگر از وجوه اقتدار ایران اسلامی یعنی زبان فاخر فارسی را سوژه عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی خویش سازند. هجمه اخیر به زبان فارسی در قالب کارزارها و هشتگ‌هایی نظیر منوفارسی در این کانتکست قابل ارزیابی است.

این عملیات اما با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی همراه بود و آنها یکصدا به مزدوران اجاره‌ای نظام سلطه و استکبار نشان دادند که زبان شیرین فارسی در زمره عناصر هویتی و جدایی‌ناپذیر حوزه تمدنی ایران اسلامی است که در طول قرون و اعصار متمادی صلابت و شکوه و مَهابت و استواری خود را حفظ کرده است و این قبیل تلاش‌های مذبوحانه بسیار حقیرتر از آن است که خللی به این ساختار باعظمت وارد آورد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر