logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۵۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

آغاز عملیات آبرسانی به 1100 روستای کشور/ مسئولین انقلابی آماده رقم زدن یکی از دوره‌های به‌یادماندنی ملت بزرگ ایران هستند/ افتتاح 603 پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی در استان زنجان

-آغاز-عملیات-آبرسانی-به-1100-روستای-کشور-مسئولین-انقلابی-آماده-رقم-زدن-یکی-از-دوره‌های-به‌یادماندنی-ملت-بزرگ-ایران-هستند-افتتاح-603-پروژه-محرومیت‌زدایی-و-سازندگی-در-استان-زنجان
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در آستانه سال جدید و همینطور شروع به کار مسئولین انقلابی قرار داریم، گفت: مسئولین انقلابی در قوای سه‌گانه آماده می‌شوند که یک مرحله جدیدی از تاریخ پرافتخار ملت ایران و یکی از دوره‌های به‌یادماندنی انقلاب اسلامی را در ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم‌سالاری اسلامی رقم بزنند.

به گزارش موج رسا; سردار غلامرضا سلیمانی امروز در مراسم طرح بسیج آبرسانی به 6 هزار روستای کشور که در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی و همچنین عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه 3 سال از زمان صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سپری شده اما مقدماتی لازم بود که این بیانیه در مسیر عملیاتی شدن قرار گیرد که این مقدمات در حال طی شدن است و این را هم متقارن با آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی می‌دانیم.

سردار سلیمانی افزود: در مرحله حساسی از تاریخ ملت ایران قرار داریم که ملت ایران با رهبریِ رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بزرگ از جمله آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها پیروز شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز هم دوستان واقف‌اند که ملت ایران بر دشمنانش پیروز شده و هم دشمنان به شکست‌هایی که از سوی ملت ایران متحمل شده‌اند، اقرار دارند.

وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید و همینطور شروع به کار مسئولین انقلابی قرار داریم، گفت: مسئولین انقلابی در قوای سه‌گانه آماده می‌شوند که یک مرحله جدیدی از تاریخ پرافتخار ملت ایران و یکی از دوره‌های به‌یادماندنی انقلاب اسلامی را در ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم‌سالاری اسلامی رقم بزنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم در عین حالی که ظرفیت‌ها را برای ما برشمرده‌اند، تجربیات تاریخی را گوشزد فرموده و بیان فرموده‌اند، اظهار داشت: ایشان 4 مولفه مهم از جمله محور قراردادن جوانان، امید به موفقیت و امید به پیروزی و باور ما می‌توانیم، روحیه جهادی و جهش در پیشرفت را هم از مولفه‌های حرکت در گام دوم انقلاب برشمرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب 7 چشم‌انداز و قله مرتفع و بزرگ را برای ما ترسیم فرموده‌اند، خاطرنشان کرد: این چشم‌اندازها شامل اخلاق و معنویت، علم و دانش، عدالت، اقتصاد، استقلال و آزادی، مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر کدام از این چشم‌اندازها را که نگاه کنیم، می‌بینیم که نظام سلطه درست در نقطه مقابل این چشم‌اندازها برای بشریت قرار دارد.

وی اظهار داشت: تلاش نظام سلطه بر این است که بشریت را از اخلاق و معنویت، دور کند و توانسته در این مساله جوامع تحت اداره نظام‌های سیاسی غربی را دچار بحران معنویت کند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نظام سلطه تلاش می‌کند که ملت‌های آزاده و به‌خصوص مسلمانان به قله‌های علم و دانش، دست پیدا نکنند.

وی افزود: اگر ملتی مثل ملت بزرگ ایران به پا خاست و کمر همت بست که قله‌های دانش را فتح کند با هر ترفند و حیله‌ای و به زعم باطل خود تلاش می‌کنند از آن مسیر و پیشرفت، جلوگیری کنند.

سردار سلیمانی بیان کرد: نظام سلطه تلاش می‌کند تا ظرفیت‌های کشورها را برای کارترها، تراست‌ها و اقتصاد لیبرالیستی تلقی کنند و جزء قطعه‌ای از قطعات اقتصاد کاپیتالیستی ترسیم شود.

وی با بیان اینکه وضع دنیا در ابعاد استقلال و آزادی معلوم است، ادامه داد: معلوم است که نظام سلطه چه به سر کشورهای تحت تسلط خود آورده و در بعد سبک زندگی نیز وضعیت مشخص است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همه ملت ایران آماده می‌شویم تا بیانیه گام دوم انقلاب را در همه ابعادش آغاز کنیم.

وی اظهار داشت: امروز اگر به برنامه‌های محرومیت‌زدایی توجه می‌شود و بسیج هم به عنوان یک تشکیلات مردم‌پایه انقلاب اسلامی تحت هدایت‌های رهبر انقلاب در کنار دستگاه‌های مسئول، دولت خدمتگزار، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نقشی بر عهده می‌گیرد به خاطر اینکه مردم، اساس مردم‌سالاری اسلامی را تشکیل می‌دهند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج، سازماندهی مردم را به عهده گرفته که در عرصه‌های حل مشکل، ایفای نقش و نقش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی در تحقق دولت اسلامی که شعار دولت مستقر انتخاب‌شده در خرداد 1400 توسط ملت ایران نیز پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و دولت مردمی است که باید با همان فرمایشی که رهبر انقلاب داشتند با روحیه جهادی، کمر همت ببندیم و بر مشکلاتمان فائق آییم.

وی افزود: ظرفیت‌های‌مان برای پیروز شدن بر مشکلات هم بسیار فراوان است و ظرفیت‌های نه دور از دسترس بلکه بی‌بدیل، بی‌نظیر و بسیار دست‌یافتنی و قابل دسترس، محاسبه و قابل اندازه‌گیری داریم.

رئیس سازمان بسیج مستعفین با اشاره به برنامه امروز که آغاز عملیات آبرسانی است، گفت: این برنامه، یکی از برنامه‌های خوب است که در سطح کشور با وزارت نیرو و سازمان‌های آبفای استانی توافق شد و امروز مرحله اول در 1100 روستا به برکت میلاد مسعود حضرت امیرالمومنین(ع) آغاز خواهد شد و بقیه روستاها هم بر اساس توافق کلی که به عمل آمده، طی پمدت 3 ساله در 7200 روستا موضوع آبرسانیِ آب شرب آن‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی ابراز کرد: پروژه‌های آبرسانی 1100 روستایی که امروز آغاز خواهد شد، بناست که کمتر از 6 ماه تکمیل شوند و تابستان سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه هیچگونه انتفاعی در این طرح، مد نظر نیست، تصریح کرد: کار، کار جهادی و خالص و با همان روحیه دفاع مقدس است که بحمدلله گروه‌های جهادی بسیج در سراسر کشور، انتقال دهنده این روحیه رزمندگا ن دوران دفاع مقدس هستند و این روحیه را در میدان‌های خدمت به مردم و به‌ویژه در پروژه‌های آبرسانی به روستاها و مناطق محروم، متجلی خواهند کرد.

وی افزود: البته در سایر موضوعات مانند آب کشاورزی یا تمرکز بر جهش تولید در محصولات کشاورزی و محصولات مزیت‌دار و راهبردی و سایر موضوعات با دولت محترم در حال توافق هستیم که این مسیر را ادامه خواهیم داد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: در همه موضوعاتی که نیاز به نقش‌آفرینیِ سازمان‌یافته مردمی در امتداد مسئولیت‌هایی که دستگاه‌های مسئول بر عهده دارند، ما در عرض دستگاه‌ها عمل نمی‌کنیم بلکه در طول دستگاه‌های خدمتگزار عمل می‌کنیم البته آماده بوده و هستیم که نقش‌های عمده و وسیعی را بر عهده بگیریم که متجلی‌کننده حضور جهادی مردم به‌ویژه جوانان در قالب گروه‌های جهادی بسیج و دستگاه‌های خدمتگزار که با روحیه جهادی یه میدان می‌آیند و این خدمات را نجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان نیز با همت فرمانده سپاه استان و همکاری سایر مسئولین از جمله استاندار و هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و همکاری همه مسئولین خدمتگزار استان، امروز 603 پروژه در ابعاد مختلف در استان که محرومیت‌زدایی و پیشرفت و سارندگی است به بهره‌برداری می‌رسد که عملیات این پروژه‌ها تمام شده و بهره‌برداری خواهد شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه همچنین امروز 1100 پروژه نیز آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخشی از روستاهایی که امروز آب شرب‌شان تامین می‌شود در دل این پروژه‌ها قرار دارند که حجم قابل قبول و قابل توجهی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگرچه مردم عزیز ما مستحق خدمات بسیار زیادتری هستند و ما باید این خدمات را برنامه‌ریزی کنیم تا به مردم عزیز به‌خصوص در مناطق محروم ارائه شود.

وی افزود: در ذیل همین خدمات، طبیعتا فرهنگی که برای ساختن کشور منتقل می‌شود بسیار مهم است که برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش می‌کنیم که الگوی جمهروی اسلامی، الگوسازی تحقق دولت اسلامی توسط ملت ایران محقق و به روی دست گرفت و قطعاً به جهان اسلام و بشریت منتقل خواهد شد و تاثیرات بسیار شگرفی بر جای خواهد گذاشت.

سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز فرصت بسیار ذی‌قیمتی برای همه کسانی است که می‌خواهند در این میدان به ملت ایران خدمت کنند و این فرصت‌ها در بعضی از مواقف تاریخی یک ملت شاید یک بار تکرار شود که الان این فرصت فراهم شده است.

وی ابراز کرد: از همه جوانان عزیزی که دل در گرو منافع ملت ایران و حل مشکلات ملت ایران و حل مسائل هموطنان عزیزشان دارند و دل در گرو حل مسائل محرومین دارند به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان تقاضا می‌کنم به گروه‌های جهادی بسیج بپیوندند و وارد عرصه خدمتگزاری شوند و در کناردستگاه‌های خدمتگزار که امروز بحمدلله دولت خدمتگزار، برنامه‌های وسیعی آماده کرده برای نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی بسیج و نیروهای داوطلب سازمان‌یافته وارد شوند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر بخواهیم در حل مسائل، ایفای نقش کنیم باید از یک نظم و سازمانی برخوردار شویم و مسیرش هم سازماندهی در قالب گروه‌های جهادی بسیج است.

وی ادامه داد: پروژه‌ها آماده هستند که جوانان بیایید و در این پروژه‌ها ایفای نقش کنند و برای حل مسائل مردم عزیز وقت بگذارند و دل بسوزانند همانطوری که دل می‌سوزانند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در رشته‌های مهندسی حائز رتبه هستیم، گفت: سومین رتبه تربیت مهندس در دنیا از آنِ ایران اسلامی است لذا جوانان بیایند همانطور که آمده‌اند و خواهند آمد در گروه‌های جهادی و بسیج سازماندهی شوند و از اطلس گروه‌های جهادی استفاده کنند و ثبت‌نام شود در گروه‌ها و ما به حضور جوانان در این عرصه نیاز داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: رزمایش کمک‌های مومنانه ملت ایران که در هر ماه، یک مرحله به‌صورت گسترده برگزار می‌شود و خوشخبتانه روزبه‌روز هم اعتلا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مقدار زیادی در پایگاه‌های مقاومت و رده‌ها و اقشار بسیج، کار جمع‌آوری و سازماندهی انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: مردم به طور متوسط در هر ماه حدود 1000 میلیارد تومان به نیازمندان با رعایت کرامتش آن‌ها و با سایر حدودی که مشخص شده کمک می‌کنند و این جاری شدن سنت حسنه کمک مومنانه، یکی از برکاتی بود که انسجام ملت ایران تحت رهبری رهبر معظم انقلاب در دوران شیوع کرونا طی 2 سال گذشته متجلی شد.

وی افزود: کمک مومنانه، یک فرهنگی است که توانست در کشورهای مسلمان هم اشاعه پیدا کند و حتی جامعه‌شناسان در مطالعاتی که انجام دادند، یک دوره برجسته را همین دوره کرونا در انسجام ملت ایران و به‌خصوص در جهت کمک‌های مومنانه و نقش‌آفرینی مردم‌پایه در مقابله با ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی تلقی کردند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر