logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۵۳۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اصناف در شرایط قرمز کرونایی تعطیل نمی‌شود/ نظارت بهداشتی در شهر های قرمز زنجان تشدید می‌شود

اصناف-در-شرایط-قرمز-کرونایی-تعطیل-نمی‌شود-نظارت-بهداشتی-در-شهر-های-قرمز-زنجان-تشدید-می‌شود
مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: هیچ محدودیتی به دلیل پیک کرونا در استان اعمال نمی‌شود و همچنین هیچ صنفی در شهرهای قرمز تعطیل نخواهد شد.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: در رابطه‌ با تشدید و کنترل بیماری‌ها در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، ادارات و امکان موضوعه ماده 2 مدیریت بحران فعالیت ما معطوف به رنگ‌بندی کرونایی استان و شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه در طرح کنترل هوشمند بیماری کرونا رنگ‌بندی شهرها صرفاً بار بیماری را در آن شهر نشان می‌دهد، ابراز کرد: دیگر ما بر اساس رنگ‌بندی‌ها محدودیت ایجاد نمی‌کنیم و فقط تشدید فعالیت صورت می‌گیرد.

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: دستگاه‌ها به‌صورت خوداظهاری حوزه‌های خود را اعلام می‌کنند و ما هم به‌عنوان دستگاه عالی از آن مراکز و اماکن نظارت و محل‌ها را کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه تیم‌ها مختلفی تشکیل شده است، عنوان کرد: تیم‌های مشترک با سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره کل ورزش و جوانان، سایر دستگاه‌هایی که با این موضوع ارتباط دارند تیم‌های مشترک داریم که در این تیم‌ها یک کارشناس بهداشت و محیط حضور دارد.

نصیری با بیان اینکه نظارت‌های که صورت می‌گیرد نتایج این نظارت‌ها به‌صورت هفتگی به استانداری گزارش می‌شود، ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت رنگ‌بندی کرونا در آن‌ها قرمز است سعی داریم از مجامع عمومی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به‌هیچ‌عنوان به هیچ صنفی فشار نمی‌آوریم، ابراز کرد: در گذشته ما مشاغل گروه یک و دو را تعطیلی می‌کردیم این اتفاق با تصمیم ستاد کرونا کشور نمی‌افتد و هیچ صنفی تعطیل نمی‌شود و فقط اقدامات توصیه‌ای انجام می‌شود.

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: در صورت نیاز به تعطیلی یک امکان و یا محل خاصی این اقدام با هماهنگی دستگاه مربوطه انجام می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر