logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۵۳۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل غله استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

برنج تنطیم بازاری به‌صورت مستمر و ماهانه در استان زنجان توزیع می‌شود/ هیچ کمبودی از شکر در استان زنجان نداریم

برنج-تنطیم-بازاری-به‌صورت-مستمر-و-ماهانه-در-استان-زنجان-توزیع-می‌شود-هیچ-کمبودی-از-شکر-در-استان-زنجان-نداریم
معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ماهانه حدود 30 هزار تُن برنج در سطح کشور در راستای تنظیم بازار، توزیع می‌شود که سهمیه استان زنجان نیز مشخص است که ماهانه و به‌صورت مستمر توزیع می‌شود.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ماهانه حدود 30 هزار تُن برنج در سطح کشور در راستای تنظیم بازار، توزیع می‌شود که سهمیه استان زنجان نیز مشخص است که ماهانه و به‌صورت مستمر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه استان‌ها با توجه به معیارهای مختلفی مشخص می‌شود و اولویت با شهرستان‌های کم‌برخوردار است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون انواع برنج‌های وارداتی تایلندی، هندی و پاکستانی در انبارهای اداره کل غله استان موجود است.

رحمنی در خصوص افزایش قیمت برنج‌های تنطیم بازاری گفت: برنج‌های تنظیم بازاری، افزایش قیمت جزئی دارند که آن هم از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران بوده و استان هیچگونه تاثیری بر روی قیمت‌ها ندارد و تصمیم‌گیرنده نیست.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه مشکل کمبود برنج نداریم، اظهار داشت: هجمه‌ای که مبنی بر گران شدن برنج در بازار افتاده، مربوط به برنج داخلی است و قیمت برنج خارجی و وارداتی در بازار، تغییر آنچنانی نداشته است.

وی در خصوص دلیل افزایش قیمت برنج داخلی خاطرنشان کرد: این موضوع، بسته به نحوه عرضه و تقاضا دارد البته برخی سودجویان نیز در این مسائل ورود پیدا کرده‌اند.

رحمنی با بیان اینکه نحوه فروش برنج داخلی از سال آینده تغییر پیدا خواهد کرد، افزود: کِشت قراردادی از سال آینده، جای کِشت خودسر کشاورزان را می‌گیرد.

وی بیان کرد: در نحوه کِشت قراردادی، یک اُرگان یا خریدار عمده، برنج را قبل از کشت و با قیمت مشخص خریداری می‌کند و موظف است آن برنج را به بازار عرضه کند و در این صورت، هر فرد سودجو و دلال نمی‌تواند به این موضوع ورود کند.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در خصوص شکر گفت: انبارها پُر از شکر است و جا برای ذخیره شکر نداریم.

وی با بیان اینکه موجودی شکر انبارها در تاریخ استان زنجان بی‌نظیر است، اظهار داشت: در مورد توزیع شکر نیز هیچ مشکلی نداریم و هر زمان سهمیه اعلام شود، بلافاصله توزیع می‌کنیم.

رحمنی با بیان اینکه شکر مورد نیاز قنادان و قندریزان در حوزه صنف و صنعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: اداره کل غله، اقلام تنظیم بازاری و مورد نیاز مصارف خانوار را رصد و تامین می‌کند و قنادان و قندریزان در حوزه صنف و صنعت هستند که آن‌ها نیز در صورت مراجعه می‌توانند مستقیم از کارخانجات مربوطه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه شکر فعلاً دستورالعملی مبنی بر افزایش قیمت نداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر