logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۵۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تماشاگران فیلم‌های جشنواره فجر در زنجان بیش از 90 درصد افزایش یافت

تماشاگران-فیلم‌های-جشنواره-فجر-در-زنجان-بیش-از-90-درصد-افزایش-یافت
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش مخاطبان فیلم‌های فجر در زنجان گفت: سال گذشته 980 نفر، فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر را در سینماهای زنجان تماشا کرده بودند که این میزان با افزایش بیش از 90 درصدی در سال جاری به 1860 نفر رسید و شاهد افزایش در کمّیت تماشاگران بودیم.

به گزارش موج رسا; ابراهیم قاسمی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و اراشد اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام تلاش برای فعالسازی حوزه‌های تعطیل بوده است، اظهار داشت: امسال توانستیم جشنواره هنرهای تجسمی را بعد از 5 سال توقف، برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه تئاتر و نمایش 2 سال، تعطیل بود، خاطرنشان کرد: امسال جشنواره تئاتر نیز بعد از 2 سال تعطیلی، برگزار شد.

قاسمی با بیان اینکه دهه فجر، فرصتی برای هنرمندان بود که خود را بروز دهند و در این زمینه نیز از برنامه‌های ملی و بین‌المللی عقب نمانده‌ایم، افزود: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی که تا 30 بهمن ادامه دارد، اکران فیلم‌های جشنواره فجر، پیگیری برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی و پخش فیلم‌های سینمایی از طریق سینماهای سیار در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش مخاطبان فیلم‌های فجر در زنجان گفت: سال گذشته 980 نفر، فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر را در سینماهای زنجان تماشا کرده بودند که این میزان با افزایش بیش از 90 درصدی در سال جاری به 1860 نفر رسید و شاهد افزایش در کمیت تماشاگران بودیم.

وی با اشاره به کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر توسط هنرمندان زنجانی اظهار داشت: رضا میرکریمی در بخش کارگردانی و علی‌اکبر اصانلو نیز در بخش بازیگر مکمل مرد، موفق به کسب سیمرغ بلورین شدند.

جعفر محمدی، رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این نشست در خصوص کارت اعتباری هنر برای خبرنگاران گفت: پیگیری این موضوع از سوی اداره کل ارشاد استان در حد اعلی درجه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات کارت هنر، کشوری است و مربوط به استان نمی‌شود، اظهار داشت: از زمانی که مقرر شد کمک معیشتی در صندوق هنر وجود داشته باشد این صندوق با هجوم متقاضیان برای عضویت مواجه شد و حدود یک سال، جلوی عضویت در صندوق هنر گرفته شده بود که اخیراً گشایش‌هایی ایجاد شده است.

محمدی در خصوص مسکن خبرنگاران نیز خاطرنشان کرد: این موضوع در قالب طرح اقدام ملی مسکن، پیگیری و ثبت‌نام از متقاضیان انجام شد و با وجود اینکه احصای اسامی خبرنگاران سخت بود اما این کار نیز با حداکثر گشایش و سهل‌گیری‌ها انجام شد و لیست خبرنگاران واجد شرایط پس از پالایش به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام شد.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آنچه که بر عهده این اداره کل بود انجام شده است، ابراز کرد: متاسفانه فعلاً زمینی برای ساخت واحد مسکونی برای خبرنگاران مشخص نشده است.

مجید کامیار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان گفت: سفر آیت‌الله رئیسی به استان زنجان، یکی از پرخیر و برکت‌ترین سفرها در مقایسه با دهه‌های گذشته و حتی سفر به سایر استان‌ها بود که اعتبارات خوبی در این سفر برای حوزه فرهنگ و هنر مصوب شد.

وی اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره در استان زنجان داریم که طی یک دهه گذشته هیچ اتفاقی در آن‌ها نیفتاده بود که امسال توانستیم اعتبارات ارزشمند و مفیدی برای تکمیل آن‌ها دریافت کنیم.

کامیار با اشاره به تصویب 101 میلیارد تومان اعتبار خاطرنشان کرد: 40 میلیارد تومان برای هنرستان هنرهای تجسمی دختران، 30 میلیارد تومان برای هنرستان سینما، تئاتر و موسیقی از جمله این اعتبارات است که طی سال‌های 1401 و 1402 هزینه خواهند شد.

این مسئول در خصوص تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان خاطرنشان کرد: این موضوع در حیطه کاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر