logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

توطئه دشمنان به دلیل اقتدار ملت ایران است/ مقاومت و حضور در صحنه، لازمه زنده ماندن انقلاب اسلامی است

توطئه-دشمنان-به-دلیل-اقتدار-ملت-ایران-است-مقاومت-و-حضور-در-صحنه،-لازمه-زنده-ماندن-انقلاب-اسلامی-است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتدار، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: این که در کنگره آمریکا و انگلیس همواره نام ایران می‌آید و برای انواع توطئه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند به دلیل اقتدار ملت ایران است.

به گزارش موج رسا; حسین مظفر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: 43 سال قبل، انقلابی در گوشه‌ای از جهان به نام انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد که هیچ کس وقوع آن را باور نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: 2 قدرت شرق و غرب مانند لبه‌های قیچی در صدد قطع ریشه‌های دین بودند اما با ناباوری آن‌ها انقلابی در گوشه‌ای از جهان به نام ایران، خدا، معنویت و اخلاق به وقوع پیوست و یاس و ناامیدی را بر دشمنان ایجاد کرد و وارد حیات سیاسی و اجتماعی دنیا شد.

مظفر افزود: انقلاب اسلامی ایران از نظر وقوع، انگیزه، سیره و کیفیت با همه انقلاب‌های دنیا متفاوت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد، متفاوت با تمام انقلاب‌های دنیا بود، گفت: انگیزه انقلاب اسلامی ایران، الهی و وحیانی و قرآنی بود، رهبر انقلاب ایران، مرجع تقلید بود و کانون مبارزات انقلابی ایران نیز مساجد و تکایا بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مخصوص قشر خاصی نبود، اظهار داشت: سایر انقلاب‌های دنیا قشری، صنفی و مربوطه به طبقات مختلف و خاص بوده اما انقلاب اسلامی ایران متعلق به اقشار مختلف مردم بود.

مظفر با بیان اینکه تفاوت بعدی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا این است که ما اسحله پیروزی نداشتیم، خاطرنشان کرد: هرچند گروه‌های مسلح وجود داشتند و 6 گروه انقلابی خط امام، مبارزه می‌کردند که منجر به تشکیل مجاهدین انقلاب شد اما انقلاب اسلامی ایران به وسیله گروه‌ها و با سلاح به پیروزی نرسید بلکه انقلاب ایران، انقلاب فرهنگی با گفتمان آیان و روایات، تبلیغ و ترویج امام خمینی(ره) لود که در ذهن و جان مردم شکل داده بود.

وی افزود: در آن زمان نه سرباز و سربازخانه و نه توپ و تانک و مسلسل داشتیم و به همین دلیل هم نه شاه و نه آمریکا پیروزی انقلاب ایران را باور نمی‌کردند و زمانی که انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد، کنگره آمریکا رئیس وقت سازمان سیا را فرا خواند و مواخذه کرد که چرا با این توان و قدرت، شکست خورده‌اید.

مظفر ادامه داد: رئیس وقت سیا کفته بود که هم قدرت و هم سلاح داشتیم اما باور نمی‌کردیم که یک رهبری با وجود 14 سال فاصله از ملت خود بتواند مردم را مانند کوه آتشفشان درآورده و رژیم شاه را به زانو دربیاورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایت‌های مختلف دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 8 سال، جنگ را بر ما تحمیل کردند و بیش از یک هزار میلیارد دلار به کشورمان خسارت وارد کردند و تمام منابع و زیرساخت‌ها نابود شد که اگر این جنگ‌ها، تحریم‌ها و تهدیدها نبود کشورمان در چنین شرایطی قرار نداشت.

وی تصریح کرد: البته مقداری از عقب‌ماندگی‌ها و خسارت‌ها نیز به دلیل بی‌لیاقتی برخی مدیران و مدیریت و برداشت غلط آن‌ها و نگاه‌شان به غرب و بیرون از کشور بود که نتوانستند مدیریت صحیحی داشته باشند اما بخش مهمی از آسیب‌ها و ناکارآمدی‌ها به دلیل تحریم‌ها و تهدیدهای نظام استکباری است.

مظفر با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در عین حال و با وجود تمام تهدیدها و تحریم‌ها دستاوردهای بزرگی داشته است، اظهار داشت: یکی از دستاوردها اسقاط نظام شاهنشاهی است که کار کمی نبود و مردم با دستان خالی در برابر رژیم پرقدرت شاهنشانی، ایستادگی کردند که توسط آمریکا حمایت می‌شد.

وی با بیان اینکه تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستاورد بعدی است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی مانند یک سکه است که یک روی آن به آسمان بوده و از معنویت و و حیانیت بهره‌مند می‌شود و روی دیگر آن به سمت زمین و مردم است که جمهوریت نظام است و در واقع این نظام دارای 2 رکن جمهوریت و اسلامیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس نظام ولایی مبتنی بر ولایت فقیه را دستاورد بعدی انقلاب بیان کرد و افزود: مردم و جامعه بشری 14 قرن، گرفتار انحراف شدند و تشکیل نظام ولایی، دستاورد بزرگی بود که اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه دستاورد بعدی انقلاب، استقلال است، گفت: کشورمان وابسته به آمریکا بود که قصد داشتند بله قربان گوی شرق هم باشد اما پیروزی انقلاب اسلامی به ما استقلال داد و ار وابستگی نجات داد.

مظفر با بیان اینکه اقتدار نیز یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: به دلیل همین اقتدار است که خیلی‌ها علیه ما دشمن هستند و همین که در کنگره آمریکا و انگلیس همواره نام ایران می‌آید و برای انواع توطئه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند به دلیل اقتدار ملت ایران است.

وی تصریح کرد: دشمنان در عرصه اقتصادی، ضربه‌هایی بر ما وارد می‌کنند اما در عین حال، اقتدار کمی نداریم و فشارهای اقتصادی نباید اقتدار ما را خدشه‌دار کند چرا که ملت ایران بالاتر از بمب هسته‌ای در برابر آمریکا ایستاده‌اند.

مظفر با بیان اینکه استقامت، پایداری و حضور در صحنه نیز یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، افزود: استقامت و حضور در صخنه ملت ایران در دنیای امروز، مثال‌زدنی است چرا که در آموزه‌های اسلامی، انسان بی‌درک و گوشه‌نشین نداریم و انسان همواره باید هوشیار و بیدار بوده و دچار غفلت نشود.

وی ابراز کرد: خوشبختانه ملت ایران نیز بیدار و هوشیار هستند و امام راحل فرمودند که ملت ایران از ملت رسول‌الله(ص) در صدر اسلام نیز بالاتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه جمهوریت ما کم‌رنگ نیست و درصد حضور در انتخابات در ایران بالاتر از آمریکا، انگلیس و فرانسه است و 43 سال است که مردم حتی با شکم گرسنه نیز پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و از این به بعد هم خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه همچنان به وضع گذشته نیاز داریم، اظهار داشت: یکی از این نیازها حضور و مشارکت مردم در صحنه است.

مظفر با بیان اینکه نیاز بعدی، پشتیبانی از ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: ولی فقیه، حبل المتین انقلاب است لذا دست از ولایت فقیه نباید برداریم همانطور که در زمان امام راحل نیز اینگونه بود.

وی با بیان اینکه مدیریت زمان رهبر انقلاب به مراتب سخت‌تر از زمان امام خمینی(ره) بود همانطور که مدیریت زمان امام علی(ع) سخت‌تر از زمان پیامبر(ص) بود، بیان کرد: هر کس از انقلاب اسلامی ایران دست بردارد به عذاب الهی گرفتار می‌شود.

مظفر با بیان اینکه شیعه مانند پرنده‌ای است که 2 بال دارد، ابراز کرد: یکی از بال‌ها به رنگ سرخ شهادت و عاشورایی است که به معنای استقامت، بردباری و شهادت‌طلبی است و بال دیگر به رنگ سبز و به معنای زنده نگه داشتن انتظار و امید به آینده درخشان برای مردم ایران است.

وی تصریح کرد: این 2 بال باعث می‌شود که انقلاب اسلامی همچنان زنده بماند و در این مسیر، راهی چز پایداری، مقاومت و حضور در صحنه نداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر