logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۵۳۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مقاومت و پیروزی ملت در جنگ‌های اصالتی و نیابتی، کشور را از خطر تجزیه نجات داد

مقاومت-و-پیروزی-ملت-در-جنگ‌های-اصالتی-و-نیابتی،-کشور-را-از-خطر-تجزیه-نجات-داد
امام جمعه ماهنشان گفت: پیروزی ۴۳ ساله انقلاب در عرصه جنگ‌های اصالتی و نیابتی در داخل و منطقه نیز از دیگر دستاوردهای معنوی انقلاب است و همین دستاوردهای معنوی انقلاب بود که کشور را از خطر تجزیه و سقوط نجات داد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: اگر پیروزی انقلاب، یک معجزه بود، استمرار ۴۳ ساله آن معجزه‌ای بزرگتر است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب فقط مادی نیست و از دستاوردهای معنوی انقلاب نباید غافل شد، خاطرنشان کرد: از جمله دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، تربیت‌یافتگی و تبدیل شدن انسان‌ها به عنصر جهادی و معنوی مثل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که در بستر همین انقلاب اسلامی به رشد و تکامل و انقلابیگری رسید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: پیروزی ۴۳ ساله انقلاب در عرصه جنگ‌های اصالتی و نیابتی در داخل و منطقه نیز از دیگر دستاوردهای معنوی انقلاب است و همین دستاوردهای معنوی انقلاب بود که کشور را از خطر تجزیه و سقوط نجات داد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب را باید شناخت و تبیین نمود، تصریح کرد: در کنار آن باید متوجه نقشه شوم دشمنان هم بود که به دنبال از بین بردن باورها، اعتقادها و امیدهای جامعه، بزک کردن رژیم منحوس پهلوی و حتی ساواک و کم‌ارزش یا ناچیز جلوه دادن دستاوردهای عظیم مادی و معنوی انقلاب هستند.

امام جمعه ماهنشان گفت: نخبگان جامعه، تحصیل‌کرده‌ها، فرهیختگان و فرهنگیان باید وارد کار شده و به جهاد تبیین بپردازند.

وی با بیان اینکه ایرانِ انقلابی از دهه فجر ۹۹ تا دهه فجر ۱۴۰۰ شاهد تحولات مهمی بوده است، اظهار داشت: دشمنان برای از بین بردن تمرکز امنیتی کشور، چالش‌ها وتوطئه‌های زیادی ایجاد کرده‌اند که با هدف مهار حداکثری انقلاب صورت گرفته بود اما تمام توطئه‌های دشمن با لطف الهی و هوشمندی قوای سه‌گانه و مقاومت نجیبانه ملت بزرگ ایران خنثی شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به مذاکرات وین خاطرنشان کرد: این مذاکرات همچنان ادامه دارد و اخبار ضد و نقیضی که بیشتر، حاصل جنگ رسانه‌ای دشمن بوده و در فضای افکار عمومی داخل و خارج از کشور، ردّ و بَدَل می‌شود اما آنچه مهم است اینکه اول؛ تمرکز بر ریل‌گذاری جدید اقتصادی در سیاست خارجی با همسایگان، عضویت ایران در شانگهای، توافق منطقه‌ای و همچنین اینکه ایران، منتظر برجام نمی‌ماند.

وی افزود: دوم؛ اینکه آمریکا و غرب به دلیل سابقه بدی که دارند، قابل اعتماد نیستند و سوم؛ اینکه علت به بن‌بست خوردن احتمالی مذاکرات هسته‌ای، درخواست‌های غیرمعقول ایران نیست بلکه زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: چهارم؛ اینکه آمریکا به عنوان کشور خارج‌شده از برجام باید حُسن نیت خود را با برداشتن تحریم‌ها نشان دهد و تا این حسن نیت به نمایش گذاشته نشود دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکرات به‌صورت مستقیم وجود ندارد.

خطیب جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام محمد تقی(ع) و با اشاره به حدیث امام رضا(ع) مبنی بر اینکه در ولادت امام جواد(ع)، برکات عظیمی برای شیعیان وجود دارد، گفت: باید در پی شناخت و استفاده از برکات ائمه اطهار(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت صدور مجوز ستاد کرونا از جوانان و نوجوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، دعوت می‌شود، اظهار کرد: یکی از اسامی قرآنی امیرالمومنین(ع)، نباء عظیم است که اطعام‌کننده علم به عالم و اقامه ولایت امیرالمومنین(ع)، تنها توصیه الهی بوده و ولایت امیرالمومنین(ع) تنها کلید خوشبختی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در پایان با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) و تسلیت این روز از همه علما، مبلغین و مرثیه‌سرایان دعوت کرد تا معرفت‌افزایی نموده و ابعاد مختلف شخصیت این بانوی مکرم اسلام را بیان نمایند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر