logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۵۳۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

جدیدترین کتاب عضو علمی دانشگاه پیام نور رونمایی شد

جدیدترین-کتاب-عضو-علمی-دانشگاه-پیام-نور-رونمایی-شد
سی و دومین کتاب دکتر حمید صنعت‌جو به عنوان یکی از متفکران و نظریه‌پردازان جامعه‌شناسی، رونمایی شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان، آیین رونمایی از جدیدترین کتاب عضو علمی این دانشگاه با عنوان «مخاطبان واقعی جامعه‌شناسان بزرگ» در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد.

حمید صنعت‌جو، مولف کتاب درباره جزئیات آن گفت: توضیح مفصل پیرامون ویژگی‌ها و خصایص مخاطبان واقعی، محور بحث اصلی این کتاب را به خود اختصاص می‌دهد که در واقع در 3 فصل مستقل و مرتبط به هم به این مهم پرداخته شده است.

در مقدمه آخرین اثر حمید صنعت جو آمده است: کتاب پیش رو مخاطبان واقعی جامعه‌شناسان بزرگ است، مخاطبانی که وجود آن‌ها در هر کشوری از تعداد انگشتان یک دست به هیچ روی تجاوز نکرده و در واقع آن‌ها از اندیشمندان و متفکران دوره و زمانه خویش به شمار می‌روند لذا نظرات آنان همواره به رشد، شکوفایی و بالندگی جامعه‌شناسی کشورشان بسیار کمک نموده و در یک کلمه، آن را همواره در سطح جهان مطرح می‌سازند.

در بخش دیگری از این نوشتار تاکید شده است: درست است که آثار جامعه‌شناسان بزرگ، مخاطبان بسیاری داشته و دارد و بسیاری از جامعه‌شناسان در سراسر جهان و در کشورهای مختلف به کتاب‌های این بزرگان مراجعه کرده و آن‌ها را مورد مطالعه جدی قرار می‌دهند اما همه آن مخاطبان در یک سطح و مرتبه قرار نداشته و پاره‌ای از آن‌ها دقیقاً از مخاطبان اصلی و واقعی این جامعه‌شناسان بزرگ به شمار می‌روند.

علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی باید بدانند که کتاب «مخاطبان واقعی جامعه‌شناسان بزرگ» از 3 فصل مستقل و مرتبط به هم و نیز 3 ضمیمه تشکیل شده که در فصل نخست به نگرش حاکم بر جامعه‌شناسان بزرگ در دهه‌های گذشته پرداخته شده، فصل دوم به بیان ویژگی‌ها و خصایص مخاطبان واقعی و مخاطبان غیرواقعی اختصاص داده شده و وجه افتراق آن 2 در ایران بازنموده شده و در فصل سوم هم چگونگی خوانش آثار جامعه‌شناسان بزرگ از سوی مخاطبان واقعی به‌طور دقیق توضیح داده شده است.

این کتاب در ۷۶ صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات جامعه‌شناسان در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان حوزه جامعه‌شناسی سراسر کشور قرار گرفته است.

از این پژوهشگر و نظریه‌پرداز پیام نوری، کتبی همچون «نگاهی به جامعه‌شناسی سینما» ، «درآمدی بر جامعه‌شناسی فیلم‌های هنری» ، «مفهوم عدالت اجتماعی نزد استاد مطهری و دکتر شریعتی» ، «سینما و علایق سینماگران» ، «نظری و گذری بر جامعه‌شناسی ادبیات» ، «جامعه‌شناسان ایرانی و تفکر جامعه‌شناختی» ، «پرسش و پاسخ پیرامون جامعه‌شناسی بومی» ، «ویژگی‌های مشترک سینماگران بزرگ» ، «امیل دورکیم متفکری همچنان تاثیرگذار» ، «ژرژ گرویچ متفکری ناکام در جامعه‌شناسی» ، «ظهور نویسندگان بزرگ از دیدگاه جامعه‌شناسی» ، «مارلون براندو بازیگر بازیگران» ، «جامعه‌شناسی سینمایی دینی» ، «جامعه‌شناسی ادبیات دینی» ، «آلفرد هیچکاک کارگردان کارگردانان» ، «چرا آرا و نظرهای جامعه‌شناسان غربی را باید بخوانیم؟» و... به چاپ رسیده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر