logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۵۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تاکید رئیس کل دادگستری استان زنجان:

صدور احکام بازدارنده در جرم سرقت/ پلیس با قدرت و اقتدار با شرارتها برخورد می‌کند

-صدور-احکام-بازدارنده-در-جرم-سرقت-پلیس-با-قدرت-و-اقتدار-با-شرارتها-برخورد-می‌کند
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه پلیس کما فی سابق با قدرت و اقتدار با شرارتها برخورد خواهد کرد، گفت: امیدواریم در مرجع قانونگذاری نیز یک اصلاح و تغییری در قانون استفاده از سلاح توسط پلیس انجام شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از راوبط عمومی دادگستری زنجان حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز  در پنجمین  جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تشکر از اقدامات اعضای شورا و پیگیری مصوبات، اظهار کرد: حرکت مسئولان در انجام وظایف در مسیر انقلاب، ولایت و شهدا  امری ضروری است.

وی با اشاره به گزارشات سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان، افزود:  درمجموعه  نیروی انتظامی استان اراده جدی در حوزه پیشگیری وجود دارد و نیروی انتظامی نقش مضاعفی در این حوزه دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن تسلیت و تبریک شهادت مامور نیروی انتظامی در استان فارس، ادامه داد: این اقدامات اراذل اوباش هیچ انگیزه ای را از پلیس ما سلب نخواهد کرد، بلکه پلیس کما فی سابق با قدرت و اقتدار با شرارتها برخورد خواهد کرد و امیدواریم در مرجع قانونگذاری نیز یک اصلاح و تغییری در قانون استفاده از سلاح توسط پلیس انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: موضوعات پیشگیری  موضوعی مهم و کم هزینه است و نباید  اجازه داد بسترهای پیشگیری از وقوع جرم از بین برود امر پیشگیری را جدی بگیریم و همه دستگاها در این خصوص وظیفه و نقش دارند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: موضوع سرقت مقوله ای  مهم است و  استان از حیث  نرخ و فراوانی این جرم جزء استانهای آخر است با این اوصاف در 10 ماهه سال جاری شاهد رشد سرقت  در استان هستیم و این رشد قابل پیشگیری است.

وی ادامه داد:در دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع  جرم سرقت  دستورات لازم برای  صدور احکام بازدارنده در دادسرا ها در همه حوزه های قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان به اعطای اختیار قانونی و مستقیم و بدون دستور قضایی به مامورین جهاد کشاورزی در حوزه تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: به مامورین جهاد کشاورزی اختیار مستقیم و بدون دستور قضایی داده شده که در صورت مشاهده تغییر کاربری مانع ایجاد تغییر کاربری شوند و اجازه تغییر کاربری را ندهند، چرا که با اقدامات پیشگیرانه و به موقع از بروز خسارات و ایجاد  نارضایتی ها جلو گیری می شود.

وی به عدم برف روبی به موقع در زنجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: حسب بررسی ها و گزارشات واصله، عدم برف روبی به موقع ناشی از کوتاهی مسئولان است و تعمدی بوده است.

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه مردم در حالیکه برای جشن پیروزی انقلاب آماده میشدند، شاهد کوتاهی دستگاههای متولی برف روبی و ستاد مدیریت بحران استان، در مدیریت این بحران بودند، افزود: با این کار مرتکب ترک فعل شدند و  البته وعده داده اند دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

وی به موضوع بعدی جلسه که نظارت بر  بازار بود اشاره کرد و گفت: گرانی افسار گسیخته مشمول استان زنجان نیست، بلکه این یک  موضوع کشوری است  اما باید تلاش ها برای کنترل بازار و گرانی ها بعمل آید که در این راستا در استان  زنجان اقدامات خوب و بهنگامی در حوزه نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها توسط دستگاههای متولی امر نظارت و بازرسی انجام شده  که منجر به کنترل افزایش قیمت در برخی کالاها شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید کردبر اینکه  ستاد تنظیم بازار به وظیفه خود در آستانه پایان سال عمل کند و فعالان اقتصادی جزء و کلان کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید محصولات با کیفیت  جامه عمل بپوشانند، خاطر نشان کرد: ما از عموم مردم هم تقاضا داریم اگر در بازار شاهد نابسامانی هایی شدند، موضوع را به مراجع نظارتی جهت پیگیری اعلام کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر