logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۵۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش؛

توقیف رکنا؛ تصمیمی که پیش‌تر از این باید گرفته می‌شد/ چرا رکنا توقیف شد؟

توقیف-رکنا؛-تصمیمی-که-پیش‌تر-از-این-باید-گرفته-می‌شد-چرا-رکنا-توقیف-شد؟
سایت رکنا یدطولانی در انتشار اخبار زرد را در کارنامه رسانه ای خود دارد خبرهای که این پایگاه خبری اقدام به انتشارش می کرد صرفا هیچ گونه ارزش خبری را برای مخاطب به همراه نداشته و بسیاری از این خبرها با تیتر و عکس های غیرواقعی صرفا برای جذب مخاطب بیشتر انتخاب می شد.

به گزارش موج رسا; پیش از ظهر امروز رسانه ها، خبری مبنی بر توقیف پایگاه خبری رکنا منتشرکردند.

پایگاه خبری رکنا یدطولانی در انتشار اخبار زرد را در کارنامه رسانه ای خود دارد و بیشتر مخاطبان آن را با این عنوان می شناسند خبرهای که این پایگاه خبری اقدام به انتشارش می کرد صرفا هیچ گونه ارزش خبری را برای مخاطب به همراه نداشت بسیاری از این خبرها باوتیتر و عکس های غیرواقعی صرفا برای جذب مخاطب ییشتر انتخاب می شد.

 

هیات نظارت بر مطبوعات در حالی رأی به توقیف پایگاه خبری رکنا داد که این سایت انتشار اخبار ضدامنیت ملی، آمار سازی، ایجاد آشوب روانی و نشر اخبار کذب همچون ماجرای دختر آبی را در کارنامه دارد.

همچنین به نظر می‌رسد انتشار تصاویر و اخبار اروتیک، مطالب خلاف عرف، انتشار فایل‌های صوتی بدون مجوز و استفاده ابزاری از تصاویر زنان با عناوینی همچون «فیلم شلوار درآوردن طناز طباطبایی در خیابان»، «مریم مؤمن زیباترین زن ایرانی شد»، «فرار عروس ۲ جنسه از حجله» و «همسر جذاب و قدبلند محسن کیایی» و... نیز در تصمیم هیات نظارت بی‌تأثیر نبوده است.

انتشار فیلم خشونت‌آمیز مرد اهوازی و سر بریده همسرش از آخرین اقدامات رکنا در به هم زدن امنیت روانی جامعه بوده است!

 

در ادامه تعدادی از خبرهای زرد و غیر واقعی که توسط سایت رکنا منتشر شده آورده ایم:

رکنا در خبری اقدام به انتشار تصویری از قتل فجیع یک زن منتشر کرد که باعث اعتراض بسیاری از مخاطبان شد. به همین دلیل هیات نظارت بر مطبوعات با تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده، با اکثریت آرا رای به توقیف این پایگاه خبری داد.

اقدام به انتشار خبری که چارچوب های اخلاقی و خطوط قرمز را رد کرده البته تنها به این خبر محدود نمی شود به طوری که این خبرگزاری پیش از این نیز در انتشار این چنین اخباری سرآمد بود.

 

 

رکنا در سلسه اخبار زرد و تنها با هدف افزایش مخاطب چندی پیش خبری با عنوان زیبایی همسر و مادر شاهرخ استخری منتشر کرد و به بیان جزئیاتی از زندگی خصوصی این بازیگر پرداخت. جزئیاتی که تنها به اطلاعاتی گذار اکتفا کرده و برای مخاطب امروز کشور در فضای مجازی هدف گذاری به دنبال ندارد.

 

 

 

یکی دیگر از اخبار زرد رکنا انتشار فیلم رقص مریم مومن بازیگر تلویزیونی بود. به نظر می رسد رکنار برای جذب مخاطب محتوای صفحات شخصی بازیگران و هنرمندان را بازنشر می دهد.

 

 

رکنا در خبری از شوکه شدن کاربران فضای مجازی از زیبایی نچرال نیکی کریمی خبر داده تا باز هم بر تعداد مخاطبان اخبار زرد خود بیفزاید.

 

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در همدان/ مردم به بیرون از خانه آمدند

 

خبر انفجار و صدای مهیب در همدان خبر کذبی بود که رکنار با هدف جذب مخاطب و افزایش بازدید منتشر کرد.

البته حسین ذولفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران، در واکنش به این خبرسازی گفت علت صدای مهیب انفجار در اسدآباد همدان، «رعد و برق» بوده و «حادثه خاصی رخ نداده است.»

اما خبرسازی رکنا بازی در پازل جریان رسانه ای غرب بود چرا که بیش از همه خوراک رسانه ای برای شبکه های بی بی سی و ایران اینترنشنال مهیا کرد.

 

 

آنچه مسلم است اخبار منتشر شده در خبرگزاری رکنا تماما با تیتر زرد و تنها با هدف جذب مخاطب بیشتر با عبور خطوط قرمز اخلاقی و رسانه ای همراه بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با نگاهی گذرا به عملکرد «رکنا» به عنوان یک خبرگزاری و با در نظر گرفتن رسالت اصلی اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی در جامعه به نظر می رسد این رسانه نه تنها در انعکاس اخبار و افزایش سطح آگاهی جامعه نقش تعیین کننده ای نداشته بلکه پیشتر از این باید فعالیتش متوقف می شد.

منبع: راه دانا

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر