logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین دوره طرح ولایت را می‌گذرانند

دانشجویان-دانشگاه-علوم-انتظامی-امین-دوره-طرح-ولایت-را-می‌گذرانند
رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: تمامی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین دوره طرح ولایت را می‌گذرانند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحقق نیروی انتظامی تراز انقلاب بسته به وجود و تربیت کادر نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های تربیت پلیس تراز انقلاب، سازمان عقیدتی سیاسی است که به تعبیر مقام معظم رهبری از الهامات الهی بر دل و ذهن فکر امام خمینی(ره) بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی در تربیت نیرو از بدو ورود کارکنانی که تمایل به خدمت در نیروهای مسلح و به خصوص نیروی انتظامی دارد نقش اساسی دارد، ابراز کرد: سازمان عقیدتی سیاسی در طراحی مولفه‌ها گزینش و نظارت بر گزینش، گزینش پلیس تراز انقلاب، تعلیم و تربیت نیروهای جذب شده در دانشگاه علوم انتظامی امین و مراکز آموزش‌های انتظامی نقش مهمی دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی جزو هیئت امنای دانشگاه علوم انتظامی محسوب می شود، ادامه داد: بخشی از مجموعه دانش‌هایی که یک پلیس باید بیاموزد به حوزه فکر و اندیشه اسلامی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی دانشجویان در دانشگاه علوم انتظامی امین دوره طرح ولایت را می گذرانند، افزود: دانشجویان در دانشگاه علوم انتظامی امین دوره آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی را می‌گذرانند.

ادیانی با بیان اینکه آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم یکی از وظایف عقیدتی سیاسی است، عنوان کرد: برخورد پلیس با مردم باید منصفانه و شیرین باشند و پلیس باید برخورد اسلامی را از خود بروز دهد.

وی بیان کرد: در کنار دانش‌های اعتقادی یکی از موضوعاتی که در این سال های اخیر در دانشگاه به آن توجه شده است آشنایی پلیس در برخورد حکیمانه با مردم است.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مرکز تحول دانشگاه است، افزود: ما هم با حضور در هیئت امنای دانشگاه در اسلامی کردن محیط و فضا و محتوا نقش موثری داریم و هم در اجرای برنامه‌های معنوی نقش تعیین کننده‌ای داریم.

وی با بیان اینکه در کنار این آموزش ها مراقبت های عملی نیز صورت می گیرد، ادامه داد: هر فردی با پشت سر گذاشتن گزینش مفتخر به پوشیدن لباس نظامی نمی شود و اگر فرد در طول دوره بتواند خود را به حد تراز برساند مفتخر به دریافت سردوشی می‌شود.

ادیانی با بیان اینکه در طول دوران خدمت برنامه های مختلفی از طرف سازمان عقیدتی و سیاسی برای کارکنان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی بستر را برای ارتقاء معنوی پلیس فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر حضور پلیس در پای صندوق های رای و تامین امنیت صندوق ها، افزود: نیروی انتظامی در انتخابات ریاست جمهوری نقش تعیین کننده ای داشت کارکنان ناجا حضور بسیار پرشوری در پای صندوق های رای داشتند.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه هایی که توسط سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری برنامه های آموزشی، تربیتی و معنوی، مسابقات قرآنی، برگزاری دوره های اموزشی خانوادگی در مشهد و... از برنامه های این سازمان است.

وی با بیان اینکه سالانه بیست هزار خانواده در دوره های خانوادگی مشهد حضور دارند، ادامه داد: در خردادماه سال ۱۴۰۱ مرکز خانوادگی سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساخته شدن مرکز آموزشی جوادالائمه توسط سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با همکاری فرماندهی کل انتظامی کشور، عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت اسکان ۴۰۰ خانواده در مشهد مقدس در حال ساخت است.

وی با بیان این که مجموع این برنامه ها نیروی انتظامی را به یک نیروی تراز انقلاب تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی و فرماندهی با همکاری هم به دنبال این هستند که نیروی انتظامی را به نیروی انتظامی تراز انقلاب برسانند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر