logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۵۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

اجرای 500 برنامه فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی زنجان به مناسبت دهه فجر/ نشست رهروان انقلاب در زنجان برگزار می‌شود

اجرای-500-برنامه-فرهنگی-توسط-کتابخانه‌های-عمومی-زنجان-به-مناسبت-دهه-فجر-نشست-رهروان-انقلاب-در-زنجان-برگزار-می‌شود
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 500 برنامه فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

ایرج صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این برنامه‌ها از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، پذیرای اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

صادقی افزود: مراسم و برنامه‌های مختلف دهه فجر با محوریت آشنایی جوانان و نوجوانان با اهداف انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: فعالیت‌های گوناگونی از جمله فضاسازی و آذین‌بندی کتابخانه‌های عمومی استان، نصب و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سردرب کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل، پویش ملی کتابخوانی، ویژه‌برنامه رهروان انقلاب، مسابقه استانی انقلاب اسلامی در قاب عکس، نشر و بهره‌برداری از پوستر منابع کتابخوان ماه بهمن، استفاده از پوسترهای این چند کتاب «ویژه انقلاب اسلامی، مجموعه مطالعاتی حدیث انقلاب و پایان استعمار» ، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بازنمایی منابع موجود در موضوع انقلاب اسلامی، نشست‌های کتابخوان، نقد و معرفی کتاب، تهیه روزنامه‌دیواری، جلسه مطالعاتی، مسابقه نقاشی، داستان‌نویسی، خلاصه‌نویسی، جمع‌خوانی، قصه‌گویی، نمایشگاه کتاب مناسبتی، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت دهه فجر توسط کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها به 2 شیوه مجازی و حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند.

صادقی با اشاره به اجرای پویش ملی کتابخوانی با محوریت کتاب «نیمه دیگرم» اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه و آسان و همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پویش ملی کتابخوانی با محوریت کتاب «نیمه دیگرم» ، جلد یکم مهارت‌های انتخاب همسر (نوشته محسن عباسی ولدی) با مشارکت ادارات کل کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و صداوسیما، حوزه هنری و تولیدات رسانه‌ای استان، شهرداری و سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول در خصوص قالب‌های ارائه محتوا در این پویش ملی خاطرنشان کرد: قالب‌ها شامل طرح‌های اینفوگرافیک، پادکست‌های صوتی، کلیپ و تیزر، ایده‌های محتوایی جهت تولیدات رسانه‌ای و بخش آزاد، قالب‌های هنری ارائه محتوا بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از ۳ بهمن تا ۲۷ اسفند، آثار خود را به این پویش ارسال کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به ویژه‌برنامه رهروان انقلاب و مسابقه استانی انقلاب اسلامی در قاب عکس گفت: ویژه‌برنامه رهروان انقلاب، روز سه‌شنبه (19 بهمن) با معرفی و قدردانی از چهره‌های بومی انقلاب در استان شامل نویسندگان، شاعران، خانواده معظم شهدا و... و مسابقه استانی انقلاب اسلامی در قاب عکس نیز از 12 تا ۲۲ بهمن در قالب دلنوشته، متن ادبی، شعر، داستان کوتاه و... اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: نشست «رهروان انقلاب» با حضور دکتر مسعود بیات (نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان)، منصور کلامی (شاعر انقلابی)، مسعود بابازاده (خبرنگار دوران انقلاب) و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای دوران انقلاب اسلامی در زنجان، روز سه‌شنبه (19 بهمن ساعت 16 عصر) برگزار می‌شود.

صاقی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پلتفرم اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/zanjanpl/zanjan یا با حضور در سالن جلسات کتابخانه عمومی سیدافضل موسوی شهرستان زنجان در این برنامه شرکت کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه «عکس‌نوشته انقلاب» نیز می‌توانند آثار خود را بر اساس تصاویر درج‌شده در پوستر (حضور مردم زنجان در انقلاب سال 57) تا 23 بهمن به شماره 5786 972 0921 در پیام‌رسان واتساپ به همراه مشخصات (نام و نام خانوادگی و کد ملی) ارسال کنند.

وی ابراز کرد: شرکت در مسابقه مذکور، محدودیت سنی ندارد و تمام علاقه‌مندان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش کتابخوانی با محوریت کتاب «نیمه دیگرم» می‌توانند آثار و تولیدات رسانه‌ای خود را از طریق شماره‌های 9845 567 0919 – 8437 060 0910 در شبکه‌های اجتماعی «ایتا، بله، واتساپ» ارسال کنند.

این مسئول یادآور شد: به پویش‌های برگزیده در مجموع به 50 اثر، جوایزی به میزان یک میلیارد و 100 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «نیمه دیگرم» می‌توانند با تخفیف 50 درصدی (از کد تخفیف bsj14024) به نشانیmashodan.ir اقدام کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر