logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

راهیان نور، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر استقلال کشور است

راهیان-نور،-ترویج-ارزش‌های-دفاع-مقدس-در-مسیر-استقلال-کشور-است
استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، عبادت است، گفت: راهیان نور، یکی از روش‌های ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر استقلال کشور است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان اظهار داشت: دهه فجر را به دلیل استقلال کشورمان جشن می‌گیریم و گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه استقلال کشورمان را به این دلیل جشن می‌گیریم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال نداشتیم، خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌هایی که به مرور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داده‌ایم نیز در راستای حفظ استقلال کشورمان بوده و روزبه‌روز مستقل‌تر شده‌ایم.

افشارچی با بیان اینکه استقلال، اصالتاً استقلال سیاسی بوده که مقدرات کشور در اختیار خودمان است، افزود: استقلال امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، مبنای استقلال سیاسی است.

استاندار زنجان گفت: استقلال امنیتی به برکت خون مطهر شهدا به دست آمده و امروز در این جلسه نشسته‌ایم که کار ارزشمند شهدا را پررنگ‌تر جلوه دهیم و تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه در استقلال اقتصادی نیز تلاش‌های زیادی انجام می‌شود، اظهار داشت: فشارهایی که بر ما وارد می‌شود به این دلیل است که می‌خواهند استقلال را از ما بگیرند.

افشارچی با اشاره به استقلال فرهنگی ابراز کرد: استقلال فرهنگی یعنی نسبت به داشته‌های فرهنگی خود اعتماد به نفس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر استقلال‌های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بلرزند، استقلال سیاسی هم می‌لرزد، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، یکی از قله‌های فرهنگی کشور است و دفاع مقدس، دوره‌ای بود که بسیاری از شعارهای ما از جمله «معنویت» و «ظلم‌ستیزی» در این قله به نحو احسن عملیاتی شد.

افشارچی با بیان اینکه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، عبادت است، خاطرنشان کرد: راهیان نور، یکی از روش‌های ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر استقلال کشور است.

استاندار زنجان گفت: وجب‌به‌وجب خاک مناطق عملیاتی دفاع مقدس با خون شهدا آغشته شده و بنابراین زحماتی که در این راستا کشیده می‌شود، ماجور است.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری اردوی راهیان نور، نقشی که هر دستگاه در انجام آن خواهد داشت باید مشخص شود، اظهار داشت: شاید برخی دستگاه‌ها محدودیت‌هایی در پشتیبانی از برگزاری راهیان نور داشته باشند اما در هر صورت، اصل موضوع نباید تعطیل شود.

افشارچی افزود: امیدواریم با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه و متولیان راهیان نور بتوانیم گامی در مسیر استقلال فرهنگی کشور برداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر