logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۵۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

دشمن در صدد سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن دستاوردها و ارزش‌های انقلاب است

دشمن-در-صدد-سیاه‌نمایی-و-زیر-سوال-بردن-دستاوردها-و-ارزش‌های-انقلاب-است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه امید را در آحاد مختلف مردم در مسیر روشن نظام باید تبیین کنیم، گفت: دشمن در صدد سیاه‌نمایی، توطئه و زیر سوال بردن دستاوردها و ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به قرار گفتن در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ایام، بهانه‌ای برای تمرکز و توجه به موضوع انقلاب و برکات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و با حضور همه اقشار مردم و برپایی آموزه‌های متعالی دین مبین اسلام از نوع اسلام ناب محمدی اتفاق افتاد.

رفیعی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شرایط و انسجام بالای اجتماعی در جامعه را مبتنی بر ارکان مذکور یعنی رهبری امام راحل، حضور مردم و برپایی دین مبین اسلام ایجاد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه محرومین جامعه، نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: یکی از مبانی انقلاب و شرایطی که لازمه استمرار نظام بود و تاثیر داشت، اتفاق نظر و وحدت بین ارکان انقلاب و خودباوری بالا در ملت بود.

وی اظهار داشت: دشمن بعد از شکست‌های متعدد در توطئه‌ها، جنگ سخت و تحریم‌ها فقط به این نتیجه رسیده که با تغییر و تضعیف ارکان انقلاب بتواند به خیال خام خود به اهدافش در خصوص براندازی یا تغییر نظام اسلامی برسد.

رفیعی با بیان اینکه آنچه که امروز به آن نیاز داریم، جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: با جهاد تبیین باید ارکان انقلاب را با تمام قوا و توان در بخش‌های مختلف حفط کنیم و این ارکان باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: باید بتوانیم دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم که دشمن در صدد سیاه‌نمایی، توطئه و زیر سوال بردن دستاوردها و ارزش‌های انقلاب از طریق ابزار رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده و در صدد ناامیدسازی و دلسرد کردن مردم از حمایت از نظام و همزمان تخریب شخصیت و وجهه رهبران نظام و به‌ویژه جایگاه ولایت فقیه است.

رفیعی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم و دستاوردهای انقلاب به‌ویژه برای نسل جدید تبیین شود چرا که جهاد تبیین، کار اساسی و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه نیاز به تقویت خودباوری در میان مردم داریم، گفت: تلاش خیلی‌ها زیر سوال بردن خودباوری مردم و استقلال کشور است.

وی با بیان اینکه امید را در آحاد مختلف مردم در مسیر روشن نظام باید تبیین کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد امید در جامعه، جدیت دارند و تمدن‌سازی نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به ایجاد امید در جامعه برمی‌گردد.

رفیعی با بیان اینکه تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از برکات انقلاب اسلامی در راستای یکی از اهداف انقلاب یعنی عدالت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در کمیته امداد که یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است به موضوع ایجاد امید در جامعه باید پرداخته شود.

وی افزود: رهبر انقلاب نیز تاکید زیادی بر عدالت اجتماعی دارند اما با وجود تمام تلاش‌های صورت‌گرفته با آنچه که باید برسیم، فاصله داریم.

رفیعی بیان کرد: تمام اقدامات در کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای کمک به محرومان و مستضعفان و ایتام و دستگیری از نیازمندان است که مبانی دینی و قرآنی و جایگاه مقدسی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به عدالت در توزیع خدمات و اقدامات گفت: تمام تلاش مسئولان نظام این است که محرومین از حداقل مزایا و حقوق برای ادامه زندگی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری و خیریه‌های گسترده‌ای در استان وجود دارد و زنجان، بهشت خیران است، اظهار کرد: از سوی دیگر، ساماندهی خدماتی که محرومین و مستضعفان دریافت می‌کنند، مطالبه عمومی است ضمن اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به اعتماد مردم به این مجموعه می‌تواند نقش محوری در عدالت اجتماعی داشته و قدم‌های بیشتری بردارد.

رفیعی ابراز کرد: در تمام اقدامات باید کار فرهنگی، مد نظر قرار گیرد که کار فرهنگی نیز ظرافت خاصی دارد.

*‌ سرانه ایتام در استان زنجان یک میلیون و 200 هزار تومان است

هدایت صفری، مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز در ابتدای این مراسم گفت: دشمن 2 مفهوم ناامیدی و بی‌اعتمادی را می‌خواهد به جامعه تزریق کند اما این فرکانس رادیویی دشمن با همت جهادی، حضور در میدان و مجاهدت آحاد مردم، خنثی شده و هر روز به پیشرفت و اقتدار کشور با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان، خاستگاه علما، حکما، دانشمندان و سرداران رشید و نامداری است که در تاریخ ماندگار هستند، اظهار داشت: مردم استان زنجان، ایثار را به معنای واقعی در دوران 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن نیز در دوران مختلف، امتحان خود را به خوبی پس داده و در ایثار اجتماعی نیز زنجان، بهشت خیران است.

صفری با بیان اینکه سرانه ایتام در استان زنجان از 160 هزار تومان در سال 1395 امروز به بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: هدفگذاری برای رسیدن به 2 میلیون تومان بود که زمینه این مهم در استان فراهم است چرا که مردم پای کار هستند و در حالی که میانگین سرانه ایتام در کشور 613 هزار تومان است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه سرانه محسنین در سال 1395 در استان زنجان 64 هزار تومان بود، گفت: این رقم امروز به 422 هزار تومان رسیده و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه باید از حامیان این نهاد در استان زنجان قدردانی کرد، اظهار داشت: امسال درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان تاکنون به 160 میلیارد تومان رسیده که حاصل همت جمعی است و این میزان در سال گذشته 140 میلیارد تومان بود.

صفری خاطرنشان کرد: سال گذشته 4500 فرصت شغلی با 150 میلیارد تومان اعتبار در استان ایجاد شد و امسال تاکنون 4100 فرصت شغلی با 112 میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی افزود: تحقق بودجه تعهدی استان زنجان در سال گذشته 232 درصد بود.

*‌ مسیر حرکت در کمیته امداد استان زنجان بر مبنای صداقت و همدلی خواهد بود

روح‌الله صالحی، مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز گفت: فلسفه هر مسئولیتی، خدمت است و قطعاً در نهادی که مزین به نام مبارک امام خمینی(ره) است این ویژگی باید برجسته‌تر باشد.

وی ابراز کرد: به عنوان خادم کوچک و به نمایندگی از تمام همکاران این اطمینان را می‌دهم که مسیر حرکت و فعالیت امدادگران بر مبنا و محور صداقت، شفافیت، همدلی و انسجام بیشتر برای تقویت کار جهادی در خدمت صادقانه به ولی‌نعمتان خواهد بود.

صالحی اظهار داشت: در مسیری که توسط مدیرکل سابق، ریل‌گذاری شده حرکت خواهیم کرد تا رضایتمندی جامعه هدف را به دست آوریم.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات بیش از 5 ساله هدایت صفری، طی حکمی از سوی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روح‌الله صالحی به عنوان مدیرکل این نهاد انقلابی در استان زنجان منصوب و معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر