logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۵۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اصلاح قانون استفاده از سلاح در دستور کار مجلس

اصلاح-قانون-استفاده-از-سلاح-در-دستور-کار-مجلس
دستور تهیه پیش نویس اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط پلیس در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش موج رسا; در پی شهادت یک پلیس در استان فارس به دست اراذل و اوباش، رئیس مرکز پژوهش های مجلس تهیه پیش نویس اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط پلیس را به همکاران حقوقی مرکز ابلاغ کرد.

بابک نگاهداری با اولویت فوری خواستار استفاده از همه ظرفیت های حقوقی برای اصلاح قانون موجود شده است.

به گفته کارشناسان ضعف‌ها و ابهامات قانون فعلی استفاده از سلاح سبب شده تا در برخی موارد پلیس نتواند اقتدار لازم را در برخورد با اراذل و اوباش داشته باشد و این باعث گستاخ تر شدن آنها در تعرض به حقوق مردم شده است.

نگاهداری، شهادت نیروهای حافظ امنیت کشور به واسطه ابهامات موجود در قانون استفاده از سلاح را غیر قابل قبول خوانده است.

چهارشنبه ۱۳ بهمن سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد در راستای ماموریت روزانه همراه با یک سرباز به گشت زنی در مسیر جاده اصلی شیراز به کوار می رود.

به گفته سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس یک خودروی پراید که تردد ماشین پلیس را رصد کرده، وقتی ماشین پلیس به یک رستوران می رسد قاتل از یک خودروی پراید که متوقف شده بود پیاده شده و به سمت ماشین پلیس آمده و در وهله اول با قمه به سرباز ضربه زده و وی را زخمی می کند.

بر اساس این گزارش وقتی سرهنگ رنجبر این صحنه را می‌بیند در راستای دفاع از جان سرباز از ماشین پیاده شده، اسلحه خود را مسلح کرده و بدون آن که شلیک کند - در راستای حفظ جان ضارب و همچنین قوانین موجود- به مجرم هشدار داده و به سمت او رفته و با او درگیر می شود که در نهایت فرد مهاجم با قمه به جانشین پاسگاه ضربه زده و هنگامی که وی می افتد ضربه ای نیز به گلوی او زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر