logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۵۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

ناخرسندی رهبر انقلاب از آمارهای دهه 90 به دلیل شرطی کردن اقتصاد به متغیرهای خارجی است

ناخرسندی-رهبر-انقلاب-از-آمارهای-دهه-90-به-دلیل-شرطی-کردن-اقتصاد-به-متغیرهای-خارجی-است
امام جمعه ماهنشان با اشاره به ناخرسندی رهبر معظم انقلاب از نابه‌سامانی‌های اقتصادی دهه ۹۰ گفت: بخش مهمی از این مشکلات و ناخرسندی‌ها به دلیل تصمیم‌گیری‌های غلط یا کم‌کاری‌ها و امثال این‌ها و نوع نگاه به اقتصاد و مشکلات آن است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) اظهار داشت: امام هادی(ع) به گواه تاریخ با زیرکی و دقت نظر الهی خود توانست از کمند حیله‌ها در امان بماند.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) با سکونت در سامرا علاوه بر خنثی کردن تبلیغات اطرافیان خلیفه و نیز با گرفتن فرصت هرگونه بهانه‌جوئی از شخص خلیفه توانست شبکه ارتباطی وکالت را بیش از گذشته ساماندهی، تثبیت و تقویت نماید و زمینه را برای ارتباط با امام زمان(عج) مهیا کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و با اشاره به سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب حاوی نکات و آموزه‌های بسیار گران‌قیمتی است.

امام جمعه ماهنشان اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب، وجود یک بشارت بزرگ یعنی این است که دنباله مسیر انقلاب به دشواری گذشته نیست که نشان از امیدورزی دارد و یک اِنذار و هشدار عبارت است از اینکه انقلاب در معرکه سرنوشت جنگ اراده‌ها قرار گرفته که با توکل و اعتماد به خدا و با اراده قوی و مستحکم پیروز خواهیم شد.

وی ضمن تسلیت رحلت غمبار آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری، یکی از بهترین متون در شناخت این شخصیت کم‌نظیر جهان اسلام است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و تاکید معظم‌له بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت گسترده و متنوع اقتصادی کشور گفت: ایشان فعالان اقتصادی و کارآفرینان را افسران اقتصادی و کارگران را رزمندگان اقتصادی دانستند لذا از تمام کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستانی انتظار می‌رود در این عرصه و نبرد اقتصادی با قوت وارد شوند.

وی با اشاره به ناخرسندی رهبر انقلاب از نابه‌سامانی‌های اقتصادی دهه ۹۰ اظهار داشت: از جمله آمار مربوط به رشد تولید ناخالص ملی، آمار مربوط به تشکیل سرمایه در کشور، آمار مربوط به تورم، آمار مربوط به رشد نقدینگی و ماشین‌آلات و مسکن، ناخرسندی‌های رهبر انقلاب بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه بخش مهمی از این مشکلات و ناخرسندی‌ها به دلیل تصمیم‌گیری‌های غلط یا کم‌کاری‌ها و امثال این‌ها و نوع نگاه به اقتصاد و مشکلات آن است، خاطرنشان کرد: شرطی کردن اقتصاد کشور و گره زدن به متغیرهای خارجی که به هیچ عنوان در اختیار مسئولان نبود، مورد بی‌مهری قرار گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ناهماهنگی‌های تیم اقتصادی دولت در دوره قبل و همچنین فقدان روحیه جهادی و مدیریت جهادی مواردی هستند که برای مسئولان کنونی باید مسئولیت‌آفرین و الزام‌آور باشند.

وی افزود: قوای سه‌گانه به‌خصوص دولت سیزدهم باید دغدغه‌های مردم و رهبری را به درستی تلقی کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

امام جمعه ماهنشان گفت: ضعف خودروسازی در سال‌های اخیر با انتقادات جدی روبه‌رو بوده است.

وی اظهار داشت: کاهش کیفیت و نگرانی‌هایی در قیاس با خودروهای روز جهانی به هیچ وجه نتوانست رضایت مردم را کسب کند و در حوادث جاده‌ای، آمارهای تکان‌دهنده بر جا گذاشته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: همین نارضایتی عمومی موجب شد که رهبر انقلاب در سخنان اخیرشان به صنعت خودرو و صنایع لوازم خانگی، انتقاد جدی داشته باشند.

وی افزود: امید می‌رود تولیدکنندگان با انتقاد سازنده و به‌جا و حمایت رهبر معظم انقلاب از مردم و مصرف‌کنندگان به سمت رشد و توسعه واقعی حرکت کنند.

امام جمعه ماهنشان در پایان ضمن عرض تبریک وتسلیت شهادت مظلومانه سرگرد علی‌اکبر رنجبر در شیراز با محکوم کردن عاملان شهادت این شهید و در خواست از قوه قضائیه برای صدور اجازه برای استفاده جان‌برکفان نیروی انتظامی از سلاح گرم جهت مقابله با اشرار و مخلان امنیت شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر