logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۵۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی، راه مقابله با سختی‌ها است/ احداث بنای یادبود شیخ شهاب‌الدین سهروردی به زودی در زنجان

انسان‌سازی-و-فرهنگ‌سازی،-راه-مقابله-با-سختی‌ها-است-احداث-بنای-یادبود-شیخ-شهاب‌الدین-سهروردی-به-زودی-در-زنجان
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، کارهای سخت و دشوار زیادی داریم، گفت: در حوزه فرهنگی، بیشتر از ساختمان و فضای فیزیکی باید به فکر انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی باشیم چرا که در این صورت با تمام سختی‌ها می‌سازیم و در مقابل مشکلات، دوام می‌آوریم.

به گزارش موج رسا; محمود شالویی، پنج‌شنبه شب در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: وقتی خبر آزادی خرمشهر را به امام خمینی(ره) دادند، ایشان فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه دلیل فرامین امام راحل این بود که فقط خدا را می‌دید و چیز دیگری غیر از خدا را نمی‌دید، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از امید و آینده روشن می‌گویند چرا که ایشان افقی را می‌بینند که ما نمی‌بینیم.

شالویی افزود: ما هم اگر فقط خدا را داشته و فقط او را ببینیم حتی همه دنیا هم در مقابل ما بایستد و هرچه هجوم کنند نمی‌توانند خللی در اراده ما به وجود بیاورند لذا امروز بنا به فرامین و خواسته‌های امامین انقلاب اگر استوانه‌های فرهنگی خود را مستحکم کنیم هیچ هراسی از هیچ کس نداریم. 

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، کارهای سخت و دشوار زیادی داریم، گفت: در حوزه فرهنگی، بیشتر از ساختمان و فضای فیزیکی باید به فکر انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی باشیم چرا که در این صورت با تمام سختی‌ها می‌سازیم و در مقابل مشکلات، دوام می‌آوریم.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در زمان انقلاب چیزی نداشت اما جرات و جسارتی داشت که می‌گفت از هیچ چیز و هیچ کس نمی‌هراسم.

شالویی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، خاطرنشان کرد: امام راحل این جمله را در جمع مردم قم فرمودند چرا که برای ایشان فرقی نمی‌کرد که چه کسی مخاطب است بلکه سعی می‌کرد که حرفش را به هر نحوی به تمام دنیا برساند.

وی تصریح کرد: امام راحل وقتی در برابر دنیا می‌ایستد به واسطه این است که ایشان ساخته و پرداخته فرهنگ، دین و معرفت و محصول تفکری بود که ریشه در تعالیم وحیانی داشت.

شالویی با بیان اینکه ما هم اگر در تعالیم وحیانی باشیم، هر سختی به آسانی تبدیل می‌شود، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که در طول 43 سال گذشته همواره داشته‌ایم و تهدید، تحریم و سختی همیشه با ما بوده است و دنیا هم حتی اگر خنده‌ای به ما کرده باشد باز هم به منافع و مطامع خود نگاه می‌کند چرا که کشورها فقط منافع خود را می‌شناسند.

این مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی، عزتی در دنیا دارد که هیچ وقت جرات نمی‌کنند به ما چپ نگاه کنند، گفت: گاهی سر و صداهایی می‌کنند اما چون می‌دانند چه آیین، تفکر و پیشینه‌ای داریم، هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند انقلاب را استحاله کنند اما می‌توانند ضرر و زیان برسانند، اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، شبیخون فرهنگی را یادآور می‌شوند به این دلیل است که ایشان نمی‌خواهند ضرر و زیان ببینیم.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، کار مهمی است، گفت: فرهنگ‌سازی فقط کار وزارت ارشاد نیست بلکه کار بسیار گسترده‌ای است که بخشی از آن را وزارت ارشاد انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: اگر قرآن، آیین، تعالیم و اندیشه را بتوانیم نگه داریم، برنده و موفق هستیم و تلاش دولت سیزدهم نیز در این راستا است.

شالویی با بیان اینکه دولت در برقراری عدالت فرهنگی نیز تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز بحث بر سر این نیست که تمام امکانات در مرکز کشور، متمرکز شود بلکه در راستای عدالت فرهنگی، تقسیم و توزیع همه امکانات برای اقصی نقاط کشور، امری مسلم و مسجل است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که برای استان زنجان پیگیری می‌کنیم، بنای یادبود شیخ شهاب‌الدین سهروردی است، اظهار کرد: این امر به زودی انجام می‌شود و به عنوان قطب گردشگری می‌تواند برای حوزه‌های عرفانی و معرفتی مثبت مورد توجه قرار گیرد و حتی سیل علاقه‌مندان خارجی را هم به سوی خود بکشد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان در حوزه فرهنگی و هنری گفت: البته حمایت‌ها محدود به این موارد نخواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار از دست‌اندرکاران فرهنگی این است که برای معرفی فرهنگ ناب محمدی به بهترین وجه، تلاش و کوشش کنند.

شالویی با بیان اینکه فرصت‌های خدمت، زودگذر است، خاطرنشان کرد: ذره‌ای در این مسیر نمی‌توان از تلاش و تکاپو متوقف شد چرا که در برابر لحظه‌لحظه آن مسئول و پاسخکو هستیم.

در پایان این آیین از زحمات و خدمات محمدربیع احمدخانی قدردانی و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر