logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۵۲۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای شهر زنجان مطرح شد؛

هزینه 60 میلیارد تومانی شهرداری برای آرامستان زنجان/شهدا با بصیرت کامل و در سایه امام راحل پیروزی انقلاب را رقم زدند

هزینه-60-میلیارد-تومانی-شهرداری-برای-آرامستان-زنجان-شهدا-با-بصیرت-کامل-و-در-سایه-امام-راحل-پیروزی-انقلاب-را-رقم-زدند
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سختی‌هایی که سپری کرده و مراحلی که طی کرده‌ایم حاکی از این است که به مسیر و هدف خود باور داریم و امام راحل به عنوان بت‌شکن ظلم و استبداد، هادی این انقلاب بود که خداوند در مسیر مردم قرار داد.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت ولی‌عصر(عج)، صاحب اصلی انقلاب است و به دلیل توجهی که امام زمان(عج) به انقلاب اسلامی ایران دارد در دوره‌های بسیار سخت تاریخ انقلاب به فریاد مردم ایران اسلامی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سختی‌هایی که سپری کرده و مراحلی که طی کرده‌ایم حاکی از این است که به مسیر و هدف خود باور داریم و امام راحل به عنوان بت‌شکن ظلم و استبداد، هادی این انقلاب بود که خداوند در مسیر مردم قرار داد.

مرادلو با بیان اینکه افتخار می‌کنیم بزرگ‌شده و تربیت‌یافته این انقلاب هستیم، افزود: به عنوان سرباز خُرد نظام امیدواریم بتوانیم در تقویت پایه‌ها و ستون‌های نظام تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به استقبلال مردم در 12 بهمن 57 از امام(ره) گفت: این استقبال، نشان داد که مردم تا چه اندازه نسبت به شخصیت متعالی امام و تاثیری که ایشان در شکل‌گیری انقلاب داشت، آگاه هستند.

وی با بیان اینکه امام راحل با مدیریت 10 ساله خود نشان داد که در قلوب تک‌تک ایرانیان و حتی مسلمانان مظلوم خارج از ایران نیز قرار گرفته بود، ابراز کرد: بعد از ارتحال امام و حضور مردم در تشییع پیکر ایشان نیز نشان می‌دهد که تا چه اندازه محبوب قلوب بوده و این یعنی امام(ره) در اوج قرار گرفته بود که نقش و تاثیر خود را به دنیای اسلام و جهان بین‌الملل گذاشته بود.

مرادلو با بیان اینکه امروز به موقعیتی رسیده‌ایم که جشن‌های دهه فجر را برگزار و وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این مسیر، مستقیم شویم و بتوانیم در مقابل استکبار و استبداد بایستیم تا به آن چیزی که خداوند وعده داده، برسیم.

وی با اشاره به 29 شهید زنجان در نهضت انقلاب گفت: شهدای انقلاب، آگاهانه در تمام صحنه‌ها و تظاهرات‌ها حضور پیدا می‌کردند و در عین حال که مورد هجمه قرار می‌گفتند با چشم باز، بصیرت و ولایتمداری را تحت فرمان امام ثابت کردند.

*‌ هزینه 60 میلیارد تومانی برای آرامستان شهرداری زنجان

غلامحسن احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه در خصوص لایحه افزایش اعتبار هزینه برای آرامستان شهرداری گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم امکان انتقال محل دفن اموات، کار خاصی در آرامستان انجام نشده بود و فقط امور مربوط به تغسیل اموات و کارهای اداری در آن صورت می‌گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و الزام انتقال آرامستان به محل جدید و همچنین به دلیل محدود بودن قبور قبلی موجود در آرامستان، امکان دفن اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه فراهم نبود.

احمدی با بیان اینکه با تصمیمات شورا و شهرداری زنجان مقرر شد که عملیات عمرانی در آرامستان تسریع شود، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان برای آرامستان هزینه شده و امسال حدود 35 میلیارد تومان قرارداد در حال اجرا است که قسمتی اجرا شده و قسمتی هم برای سال بعد اجرا می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان گفت: شهرداری برای هر قبر 12 میلیون تومان هزینه می‌کند و این در حالی است که حتی 50 درصد هزینه را هم از شهروندان دریافت نمی‌کند.

وی اظهار داشت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز به دلیل اینکه شهروندان به لحاظ سلامتی دچار مشکل نشوند، شورای شهر تاکید بر تسریع در آماده‌سازی قبور دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت گرفته و حوزه‌های ذی‌ربط مکلف شده‌اند تا مسائل عمرانی تسریع شود که مردم در هنگام مراجعه به آرامستان با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در این راستا پارکینگ و مزارها در چند بلوک آماده‌سازی شده و اخیراً هم 2 خودرو حمل اموات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهولت در شرایط دفن، خریداری شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر