logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۵۲۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

انقلاب ایران، حقیقتی زنده در امتداد اسلام است

انقلاب-ایران،-حقیقتی-زنده-در-امتداد-اسلام-است
استاندار زنجان گفت: اسلام، حقیقت زنده است بنابراین انقلاب هم حقیقت زنده است چرا که شاخه و امتداد اسلام است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی ظهر امروز در جشن بزرگ 12 بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن که در حسینیه ثارالله گلزار شهدای پایین شهر زنجان برگزار شد، اظهار داشت: در کلام رهبر انقلاب از 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به مثابه بعثت، یاد شده و انقلاب اسلامی ایران با بعثت مقایسه شده است.

وی با بیان اینکه خداوند برای تجدید دین خودش هر از چند گاهی افرادی را در سطوح مختلف مبعوث می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در سطح خودمان امام راحل را می‌بینیم.

افشارچی افزود: اگر بنا باشد انقلاب ما با بعثت مقایسه شود باید خود را با شاخص‌هایی که خداوند در قرآن کریم برای اسلام، مسلمین و مومنین فرموده، بسنجیم و بر مبنای آن‌ها برای خود تکلیف، تعیین کنیم.

استاندار زنجان گفت: اسلام، حقیقت زنده بوده بنابراین انقلاب هم حقیقت زنده است چرا که شاخه و امتداد اسلام است.

وی با بیان اینکه حقیقت، زنده بودن را از انقلابیونی می‌گیرد که برای آن زحمت کشیده و خون می‌دهند، اظهار داشت: حقیقت زنده، متولد شده و رشد و قوام می‌یابد و در بعضی مواقع نیز آسیب می‌بیند و تمام این‌ها باعث می‌شود که خود را بر مبنای حقیقت زنده ببینیم و بدانیم که چه باید برای آن انجام دهیم.

افشارچی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: ما باید به‌گونه‌ای باشیم که موجب خوشحالی و تعجب دوستان و عصبانیت کفار و دشمنان شویم. که نمونه آن در سال‌های اخیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: همه ما باید این مسیر را برویم و به خودمان نگاه کنیم که چه کاری در پای این انقلاب کرده‌ایم و چگونه به محکم شدن پایه‌های درخت انقلاب کمک کرده‌ایم.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب باید زایش داشته باشد، گفت: انقلاب از محل ماست و حیات انقلاب، زنده است و از محل ما است که زایش می‌کند همانطور که در عرصه‌های مختلف مانند صنایع، دفاعی، اقتصادی و... زایش داشته است.

وی با بیان اینکه ما خواسته‌های سنگینی در دنیا مطرح کرده‌ایم، ابراز کرد: استقلال، خواسته بزرگی است و هزینه دارد و مستقل بودن خیلی سخت است.

افشارچی خاطرنشان کرد: باید به خودمان نگاه کنیم و ببینیم که برای این موجود زنده یعنی انقلاب اسلامی چه کار کرده‌ایم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، توان دفاعی نداشتیم اما شهیدان رفتند و خون، انرژی، توان و جان خود را گذاشتند و این اتفاق را رقم زدند، گفت: شاید امروز از این محل، نیاز به فداکاری برای انقلاب نباشد اما باید ببینیم برای زنده ماندن انقلاب چه وظیفه‌ای داریم و چه کار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به تشکیل کمیته‌های 21 گانه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان زنجان گفت: امروز به عنوان سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن به عنوان روز آغاز برنامه‌های دهه فجر است.

وی با بیان اینکه امسال 2 برنامه با نگاه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سرمنشا برنامه‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: محور اول؛ تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و محور دوم؛ مردمی کردن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: قدم‌های خوبی در راستای این 2 محور برداشته شده و زمینه برای حضور مردم و ایجاد شور و نشاط در بین مردم فراهم شده و خدمت‌رسانی به مردم مورد تاکید است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن، برنامه اصلی است که شورا به‌صورت مستقیم درگیر آن است، گفت: 22 بهمن امسال مصادف با روز جمعه است و مقدمات برگزاری مراسم نیز آماده شده اما برگزاری مراسم راهپیمایی مشروط به صدور مجوز کرونا و شرایط شهرستان‌ها با توجه به وضعیت بیماری کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مجوز ستاد کرونا مراسم 22 بهمن از تقاطع شهید مدرس به سمت مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم نیز فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران (امیر موسوی) است.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: در دهه فجر امسال میثاقی مجدد با رهبر انقلاب می‌بندیم که تا آخرین نفس، پای انقلاب اسلامی خواهیم بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر