logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۵۲۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

۳ ضلع هدف، رهبری و مردم عوامل پیروزی و بقای انقلاب اسلامی هستند/ دشمن به جنگ نرم با رویکرد تغییر باورها روی آورده است

۳-ضلع-هدف،-رهبری-و-مردم-عوامل-پیروزی-و-بقای-انقلاب-اسلامی-هستند-دشمن-به-جنگ-نرم-با-رویکرد-تغییر-باورها-روی-آورده-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هر حرکت و قیام اجتماعی دارای 3 ضلع هدف، رهبری و مردم است، گفت: این 3 ضلع هم عامل پیروزی و هم عامل تداوم و بقای انقلاب اسلامی ایران بوده است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در جشن بزرگ 12 بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن که در حسینیه ثارالله گلزار شهدای پایین شهر زنجان برگزار شد، اظهار داشت: 2 مساله در خصوص انقلاب اسلامی مورد توجه است که اول؛ خود انقلاب یا به تعبیر امام راحل، قوه موجده انقلاب و دوم؛ قوه مبقیه (بقا) انقلاب است.

وی با بیان اینکه هر حرکت و قیام اجتماعی دارای 3 ضلع است، خاطرنشان کرد: ضلع اول؛ آرمان، هدف و اندیشه است که اصل مساله را ایجاب می‌کند و ضلع دوم؛ رهبریت است که یک هادی و رهبر در راس هر قیام قرار دارد و عوامل رهبری مانند اضلاع یک مثلث تا بدنه قیام که برگزارکنندگان هستند باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله خاتمی افزود: ضلع سوم قیام نیز کسانی هستند که انقلاب را ایجاد و محقق می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آرمان انقلاب اسلامی گفت: روح کلی انقلاب اسلامی ایران همان شعار مردم در کوچه‌ها، خیابان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، اداره‌ها، بازارها و پشت بام‌ها بود که خلاصه آن «الله اکبر» و «لا اله الا الله» یعنی ایمان و اعتقاد به خداوند است.

*‌ روح کلی انقلاب اسلامی ایران «الله اکبر» و «لا اله الا الله» است

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب، خط‌شکنان اولیه و به تعبیر قرآن کریم، سابقون و مقربون بودند، اظهار داشت: شهیدان نیز برای شعار الله اکبر و لا اله الا الله، سینه خود را در برابر گلوله‌ها سپر کردند وگرنه کسی برای نان، مسکن و... سینه سپر نمی‌کند هر چند بعد از انقلاب اسلامی نیز با هدف مصادره انقلاب، چنین شعارهایی در رابطه با نان و مسکن هم می‌دانند اما شعار اصلی همان لا اله الا الله بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در راس این حرکت و قیام نیز رهبر فقیه، جامع‌الشرایط، تربیت‌شده حوزه علمیه و دارای اندیشه تبارک و تعالی بود، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان نیز چندین علما به عنوان ادامه‌دهندگان این سلسله رهبری گسترش یافته بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه هیچ وقت ادعا نکرده‌ایم که انقلاب ما صنفی و مختص یک قشر بود، تصریح کرد: ضلع و پایه سوم انقلاب اسلامی، مردم بودند که از تمام اقشار اعم از شهری و روستایی، زن و مرد و بزرگ و کوچک در شکل‌گیری انقلاب حضور داشتند.

وی گفت: در تمام انقلاب‌ها و حتی کودتاها فقط یک صنف حضور داشته اما هیچ گروه و صنفی نمی‌تواند ادعا کند که انقلاب اسلامی را آن گروه انجام داده است بلکه همه اقشار به عنوان مسلمان و با هویت اسلامی وارد میدان شدند تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ شفاهی انقلاب از زندان و تبعید تا دستگیری، شکنجه و شهادت امام(ره) و سران انقلاب و شهدا اظهار داشت: هدف رهبر انقلاب اسلامی همان بود که از سال 1342 شروع شد و امام راحل در هنگام تبعید به ترکیه فرمودند که یاران من در گهواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تصاویر مربوط به پیروزی انقلاب را نگاه کنید می‌بینید که اکثراٌ کمتر از 20 سال دارند و همان‌هایی هستند که در سال 1342 در گهواره بودند و انقلاب نیز با حضور ان‌ها پیروز شد و تداوم یافت و ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی سوم بود چرا که ایران در یک طرف و تمام دنیا از جمله غرب، شرق، اروپا و کشورهای مرتجع اطراف در طرف دیگر این جنگ بودند و در حالی که گفته بودند این جنگ فقط 3 روز طول می‌کشد اما 8 سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه دشمنان احتمال نمی‌دادند که جنگ تحمیلی تا این اندازه طول بکشد، ابراز کرد: در اینجا بود که ایمان، ولایتمداری، انقلاب‌دوستی و وطن‌دوستی کار خود را کرد و و همه ملت در قالب بسیج مستضعفین آمدند و 8 سال جوانمردانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

*‌ ملت ایران همواره امتحان خوبی پس داده است

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ملت تا امروز همیشه نمره بهتری گرفته و امتحان خوبی پس داده و صاحب این انقلاب همواره ملت بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به قوه مبقیه انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که عوامل پیروزی انقلاب یعنی هدف، رهبری و مردم همان عوامل مبقیه انقلاب نیز هستند.

وی اظهار داشت: 43 سال است که ملت ایران در برابر انواع توطئه‌ها سر پا ایستاده به دلیل تبعیت از ولایت، حضور در صحنه و احساس مسئولیت همه با هم در کنار هم بودن است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اتحاد و پشتیبانی از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: طبق وعده قرآن کریم همانطور که تا امروز موفقیت و پیروزی بوده بعد از این هم موفقیت و پیروزی شامل حال ملت ایران خواهد بود.

*‌ دشمن پس از شکست در جنگ نظامی و اقتصادی به جنگ نرم با رویکرد تغییر باورها روی آورده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمنان افزود: تمام تلاش دشمن ابتدا از بین رفتن و حداقل تجزیه ایران بود که در این زمینه نه در جنگ میدانی و نظامی و نه در جنگ اقتصادی و تحریم، خوشبختانه پیروز نشدند.

وی با بیان اینکه امروز تمام تلاش دشمن این است که بینش و نگرش ملت ایران نسبت به انقلاب اسلامی را در 2 محور تغییر دهد، بیان کرد: محور اول؛ جنگ نرم فرهنگی است و دشمن می‌خواهد باور و نگرش جامعه را تغییر دهد که این جنگ در قالب بزک کردن و زیبا نشان دادن چهره منفور پهلوی و آمریکا برای نسل جوان با بمباران تبلیغاتی است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: محور دوم این است که بگویند اولا ضرورتی به انقلاب نبود و در واقع می‌خواهند وابستگی‌ها و حضور مستشاران آمریکایی و شاه را تطهیر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ و تمدن 8 هزار ساله کشورمان گفت: ما کشور کوچکی نبودیم و در زمان ظهور اسلام، 2 امپراطوری بزرگ در دنیا حاکم بود که بزرگترین آن ایران بود.

وی اظهار داشت: اکثریت امپراطوری ایران، اسلام را پذیرفتند چون فکر، فرهنگ و اندیشه ملت ایران خیلی بالا بود و امروز هم ملت ایران با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستاده و هزینه آن را هم می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که جوانان باید خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر آماده کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقفلاب مبنی بر مقایسه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران با 40 سالگی انقلاب‌های دیگر مانند انقلاب روسیه و فرانسه بیان کرد: امروز پیشرفت‌های زیادی در کشور در عرصه‌های مختلف به وجود آمده و در بسیاری از عرصه‌ها صادرکننده هستیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به قدرت نظامی و دفاعی کشور گفت: در عرصه نظامی و دفاعی انقدر پیشرفت کرده‌ایم که دشمنان حتی از تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی هم می‌ترسند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر