logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۲۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

دانش‌آموزان میراث‌داران انقلاب اسلامی هستند/ دشمنان همچنان هویت و فرهنگ ما را نشانه گرفته است

دانش‌آموزان-میراث‌داران-انقلاب-اسلامی-هستند-دشمنان-همچنان-هویت-و-فرهنگ-ما-را-نشانه-گرفته-است
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تبریک دهه فجر، گفت: دانش‌آموزان میراث‌داران انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی صبح روز سه‌شنبه در آیین گلبانگ انقلاب در مدرسه دخترانه شاهد بهار ایمان با تبریک سالروز آغاز افتخارآفرین فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر را خدمت فجر آفرینان، فجر باوران، جوانان و نوجوانان و تمامی ملت ایران تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که به ما توفیق داد که در سایه ولایت‌فقیه و در نظام مقدس جمهوری اسلامی تنفس کنیم، ابراز کرد: برای تمامی کارگزار انقلاب اسلامی آرزوی توفیق روزافزون را دارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شما دانش‌آموزان میراث‌داران انقلاب اسلامی هستید، تصریح کرد: این یک اصل است که ملتی که احساس هویت کند زیر بار ذلت نمی‌رود.

وی با بیان اینکه احساس هویت این است که انسان ریشه خود و تاریخ و افتخارات خود را بشناسد و خودش را بی‌ریشه نداند، عنوان کرد: یکی از روش‌های سلطه استعمارگران در طول تاریخ این است که این‌ها سراغ ملت‌هایی رفتند که ریشه در تاریخ نداشتند و احساس هویت نمی‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سابقه مدنیت در کشور ایران ۸ هزارساله است، ادامه داد: شاید در اوایل انقلاب از گفتن این آمار احتیاط می‌کردیم چون متهم به ملی‌گرایی می‌شدیم ولی بعدها به این نتیجه رسیدیم که این نگرش اشتباه بود.

وی با بیان اینکه غرب یعنی اروپا با تلاش بسیاری برای خود تاریخ ۲ هزارساله ساخته است، افزود: مستندات تاریخ 8 هزارساله ایران وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز ۲۴۰ شبکه شب و روز به زبان فارسی و کاملاً رایگان به هویت و فرهنگ ما هجوم آورده‌اند، تاکید کرد: برای اینکه آن‌ها در جنگ نظامی و اقتصادی موفق نشدند نسل جوان را هدف گرفتند.

وی با بیان اینکه آن‌ها با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم می‌خواهند بین ریشه و هویت فاصله بیندازند، ابراز کرد: اگر ملتی ریشه و هویت نداشت راحت سلطه می‌پذیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب این تفکر را تفکر شیطانی و آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرند و این ریشه در فرهنگ ایرانی و قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: جوانان تاریخ ایران را بخوانید این امپراطوری بزرگ دنیا هر وقت مورد طمع دشمنان خارجی قرار گرفته بخشی از پیکر ایران را پاره کردند و امروز هم از قسمت باقیمانده صرف‌نظر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا مثل زالو دنیا را مکیده و قدرت نظامی و اقتصادی جهنمی برای خود ایجاد کرده است، ادامه داد: آزادی نور است و آزادی مطلوب همه انسان‌ها است و به‌زودی این نور در تمام دنیا تابش خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان کرد: آینده برای شما جوانان است و اگر آینده را زیبا می‌خواهید باید از امروز به فکر ساختن آینده زیبا باشید.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر