logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۲۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

23 پروژه عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

23-پروژه-عمرانی-بنیاد-مسکن-انقلاب-اسلامی-استان-زنجان-همزمان-با-دهه-فجر-افتتاح-می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 23 پروژه عمرانی این بنیاد با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: در این ایام، بخشی از پروژه‌های عمرانی در حوزه روستایی اعم از اجرای طرح هادی، طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و مسکن محرومین  مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی به‌صورت نمادین در 8 روستای استان در این ایام افتتاح می‌شود.

خواجه‌ای، مهمترین هدف طرح‌‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا 3 محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 15 پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی و همچنین بهسازی مسکن ویژه محرومین در ایام‌الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف 100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه بنیاد مسکن در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی، گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

وی افزود: زنجان از حیث مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی، جزء استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر