logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۵۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آغاز تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی 9 تا 12 سال/ وضعیت 3 شهرستان استان زنجان زرد شد

آغاز-تزریق-واکسن-کرونا-برای-گروه-سنی-9-تا-12-سال-وضعیت-3-شهرستان-استان-زنجان-زرد-شد
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی 9 تا 12 سال، گفت: 53 هزار 500 نفر در استان زنجان مشمول این طرح می‌شوند.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پیک ششم کرونا با سویه جدید اومیکرون، اظهار کرد: سرعت انتشار سویه اومیکرون 10 برابر سویه‌های قبلی کرونا ویروس است.

وی با بیان اینکه رشد بیماران سرپایی کرونا با سویه اومیکرون بسیار شدید است، ابراز کرد: مهم‌ترین کارهایی که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری می‌شود کرد رعایت دستورالعمل‌ها از جمله زدن ماسک و دور شدن از تجمعات است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون منجر به افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری بعد از ابتلا به بیماری کرونا می‌شود، تصریح کرد: با واکسیناسیون دوز اول 25 درصد و با واکسیناسیون دوز دوم 55 رصد و با دوز سوم 85 درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا، عنوان کرد: بهترین نوع واکسن در این زمینه واکسن سینوفارم است که در مراکز واکسیناسیون استان زنجان موجود است.

تقی‌لو با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان زنجان نزدیک به 33 درصد است، ادامه داد: تا زمانیکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا در جامعه 80 درصد نشده است ما خیالمان راحت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه گروه سنی 9 تا 12 سال از روز گذشته تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند، ادامه داد: 53 هزار 500 نفر در استان زنجان مشمول این طرح می‌شوند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات در خصوص کرونا به‌جای مراجعه به فضای مجازی و افرادی که صلاحیت لازمه را ندارند با سامانه تلفنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به شماره تماس 330190 تماس بگیرند و اطلاعات و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان سه ماه بعد از تزریق دوز سوم واکسن کرونا دوز سوم را تزریق کنند، ادامه داد: افرادی که واکسن پاستور دریافت کرده‌اند یک ماه بعد از دوز دوم می‌توانند دوز سوم را دریافت کنند.

تقی‌لو با اشاره به رنگ‌بندی کرونایی استان زنجان، عنوان کرد: سه شهرستان زنجان، ماهنشان و ایجرود زرد و بقیه شهرستان‌ها آبی هستند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر