logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۵۲۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

رشد اقتصادی با تقویت سیستم نظام تولید و مصرف، محقق می‌شود/ ضرورت استفاده از تمام منابع و ظرفیت‌ها برای تحقق رشد اقتصادی 8.7 درصدی استان زنجان در سال آینده

رشد-اقتصادی-با-تقویت-سیستم-نظام-تولید-و-مصرف،-محقق-می‌شود-ضرورت-استفاده-از-تمام-منابع-و-ظرفیت‌ها-برای-تحقق-رشد-اقتصادی-8.7-درصدی-استان-زنجان-در-سال-آینده
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ها و منابع، یک ضرورت است، گفت: برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر در قانون بودجه سال آینده هم سیستم نظام تولید و هم سیستم مصرف باید تقویت شود.

ابوالفضل عباسچیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه‌ریزی، مهمترین دستورالعمل و نکته‌ای است که به تمام واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطح استان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم که اگر سیستمی فاقد برنامه‌ریزی باشد، دیگران برای آن نسخه‌پیچی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نسخه بسیار متفاوت از آنچه خواهد بود که مد نظر سیستم است چرا که تمام اطلاعات سیستم در دست ماست و بهتر می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

عباسچیان با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی 8 درصدی برای کل کشور در قانون بودجه سال 1401 و متعاقب آن پیش‌بینی رشد 8.7 درصدی اقتصادی برای استان زنجان تصریح کرد: این مهم فراهم نخواهد شد مگر اینکه از تمام ظرفیت‌ها، منابع و ابزارها استفاده کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ها و منابع، یک ضرورت است، گفت: برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر در قانون بودجه سال آینده هم سیستم نظام تولید و هم سیستم مصرف باید تقویت شود.

وی با اشاره به تحول در نظام بانکی به نفع مردم اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های بلاتکلیف و راکد توسط بانک‌ها در این زمینه مورد تاکید بوده و در ارزیابی نظام بانکی نیز موثر است.

عباسچیان ابراز کرد: اکنون بهترین زمان برای استفاده مطلوب از منابع راکد و بلاتکلیف بوده و بهترین فرصت برای دریافت و جبران تعهداتی است که به مرحله اجرا گذاشته نمی‌شوند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت یکسان‌سازی در سیستم بانکی استان خاطرنشان کرد: گاهی بانک‌ها کارها را به‌صورت یکسان، پیش نمی‌برند و لازم است مقداری بر روی این نکته تامل شود تا سیستم بانکی استان یکنواخت شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه مواردی در خصوص سیستم نظام بانکی استخراج و به وزارت متبوع ارسال شده بود، گفت: باز هم اگر بانک‌های استان موارد قابل ذکری برای تغییر و تحول مثبت و کمک به رشد اقتصادی داشته باشند می‌توانیم جمع‌بندی کرده و به عنوان پیشنهاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کنیم.

عباسچیان در خصوص رسیدگی به نامه‌های مردمی برای ریاست‌جمهوری که بیشتر آن‌ها مربوط به تسهیلات بانکی بود، اظهار داشت: در این رابطه، تاکید بر این است که بانک‌ها تا حد امکان پاسخ منفی به متقاضیان نداده و حتی‌الامکان پاسخ مثبت بدهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خط اعتباری جدید برای بانک‌ها باز نشده لذا تاکید بر استفاده از منابع داخلی بانک‌ها است تا نامه‌های مردمی به این سمت سوق داده شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر