logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۵۲۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

داشتن سند مالکیت کشاورزی، مانعی برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن نیست

داشتن-سند-مالکیت-کشاورزی،-مانعی-برای-ثبت‌نام-در-طرح-نهضت-ملی-مسکن-نیست
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: داشتن سند مالکیت کشاورزی به هیچ وجه مانع از اقدام مردم برای ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن نیست و مردم از این بابت نگران نباشند.

به گزارش موج رسا; علی بهبانی، ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همت بالایی که همکاران داشتند، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با کمک مجموعه‌های دیگر و با یک نگاه همدلی و صمیمی که در مجموعه‌های بین بخشی وجود دارد در یک حوزه میدانی مشترک تثبیت اراضی کشاورزی، پیشران کشور در حوزه صدور اسناد کشاورزی و حدنگاری کشاورزی هستند.

وی با اشاره به صدور اولین سناد اراضی کشاورزی کشور در تیرماه سال جاری در استان زنجان خاطرنشان کرد: اتفاق خیلی خوبی که تا 22 بهمن خواهد افتاد، صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه است.

بهبهانی با بیان اینکه صدور اسناد اراضی کشاورزی بعد از دهه فجر نیز متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: در ادامه نیز با همدلی و همیاری مردم این کار ادامه خواهد داشت.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در بحث اراضی کشاورزی حتما نیاز به همکاری مردم داریم، گفت: اساس پرونده‌های اسناد حدنگاری کشاورزی، تقاضامحور است و اگر همکاری مردم نباشد و تشکیل پروند ندهند با مشکل مواجه می‌شویم.

وی اظهار داشت: بعضاً مشاهده می‌شود که برخی افراد به دلیل نگرانی از ایجاد محدودیت در جاهای دیگر به‌ویژه طرح نهضت ملی مسکن، اقدام به تشکیل پرونده برای مستندسازی املاک نمی‌کنند.

بهبانی خاطرنشان کرد: داشتن سند مالکیت کشاورزی به هیچ وجه مانع از اقدام مردم برای ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن نیست و مردم از این بابت نگران نباشند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن و استفاده از این ظرفیت دولت در صورتی مانع ایجاد می‌کند که متقاضی دارای سند مسکونی یا سند زمین با کاربری مسکونی باشد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه به هموطنان توصیه می‌شود که نسبت به تعویض اسناد مالکیتی دفترچه‌ای با سند تک‌برگی اقدام کنند، گفت: مالکان هر لحظه ممکن است جهت دریافت تسهیلات، وثیقه و ضمانت و یا هر فوریت دیگری به این سند، نیاز پیدا کنند لذا توصیه می‌شود کسانی ک تاکنون اقدام نکرده‌اند حتما با مراجعه به ادارت ثبت اسناد و املاک و واحدهای ثبتی نسبت به تعویض سند مالکیت دفترچه‌ای خود اقدام کنند.

وی ابراز کرد: تعویض اسناد دفترچه‌ای دهند در عرض چند روز انجام می‌شود و بهتر است هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهند تا در هنگام ضرورت با مشکل مواجه نشوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر