logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۵۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

تمام اراضی کشاورزی کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شود/ 18.7 میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور باید تعیین تکلیف شود

تمام-اراضی-کشاورزی-کشور-تا-پایان-دولت-سیزدهم-سنددار-می‌شود-18.7-میلیون-هکتار-زمین-کشاورزی-در-کشور-باید-تعیین-تکلیف-شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص سنددار کردن اراضی کشاورزی گفت: دولت سیزدهم و به‌ویژه وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه مصمم هستند و یکی از مهمترین برنامه‌های 5 گانه وزیر جهاد کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی ارائه دادند، سنددار کردن اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم بود.

به گزارش موج رسا; محمدعلی شجاعی، ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولین و مجموعه مدیریتی استان، فضایی ایجاد کرده‌اند که زنجان در صدور سند اراضی کشاورزی، استان پیشتاز کشور است و این نشان می‌دهد که استان زنجان از بالندگی و بصیرت هم در نزد مردم و هم در نزد مسئولین برخوردار است.

وی با بیان اینکه حدود 18.7 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم تمام زحمات و تلاش‌هایی که در چند دهه اخیر صورت گرفته، حدود 4 درصد کار انجام شده است.

شجاعی افزود: این یعنی از سمتی، فضایی برای سودجویی و زمین‌خواری است و از سمت دیگر، فضایی است که کشاورزانی که نسل‌به‌نسل در این زمین‌ها به کار کشاورزی می‌پردازند، تعیین تکلیف نشده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1393 و تاکید ایشان بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر و صدور سند اراضی کشاورزی گفت: دولت سیزدهم و به‌ویژه وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه مصمم هستند و یکی از مهمترین برنامه‌های 5 گانه وزیر جهاد کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی ارائه دادند، سنددار کردن اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم بود.

وی با بیان اینکه نگاه این است که این یک وعده حاکمیت و نظام است، ابراز کرد: یکی از اِشکالاتی که تاکنون سنددار کردن اراضی کشاورزی انجام نشده این است که فکر می‌کردیم یک دستگاه، متولی است در صورتی که کلیه اجزای حاکمیت در کشور و به‌ویژه استان‌ها باید پای کار بیایند تا این مهم صورت پذیرد.

شجاعی اظهار داشت: زحمات زیادی تاکنون کشیده شده و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز بسیار همت کرده‌اند اما کافی نیست.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری در جلسه یکشنبه هفته گذشته مبنی بر سندادار کردن اراضی کشاورزی و مکاتبه وزیر جهاد کشاورزی با استانداران، قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در تمام استان‌های کشور تشکیل خواهد شد.

این مسئول گفت: امیدواریم زنجان همانگونه که تاکنون پیشتاز کشور بوده و طبق وعده‌ای که در سفر رئیس‌جمهوری به این استان صورت گرفته تا پایان دهه فجر سال جاری، جشن سنددار کردن اراضی کشاروزی در 2 شهرستان خرمدره و سلطانیه را بنا بر وظیفه داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه 18 ماه زمان برای سنددار کردن تمام اراضی کشاورزی استان زنجان تعیین کرده‌ایم، اظهار داشت: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند تا حتی اگر مشکل قانونی داشتیم نیز در بن‌بست نمانیم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی این قول را دادند که هر لایحه‌ای که از سوی دولت به سمت مجلس شورای اسلامی برود با طرح 2 فوریت بتوانند این سد را برطرف کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص آخرین وضعیت اراضی شریف‌آباد ابهر گفت: یکی از اولین ملاقات‌های بنده با استانداران مربوط به استاندار زنجان بود که ایشان نیز همین دغدغه را داشتند.

وی بیان کرد: به طور استثنا از اختیارات خودمان استفاده خواهیم کرد که حتما حق و عدالت در آنجا برقرار باشد و با تأنّی و بدون هیچگونه شتابی، کار چندین ساله را سعی می‌کنیم که با کمک استاندار و سایر مدیران استان به سرمنزل مقصود برسانیم.

شجاعی خاطرنشان کرد: کارِ کارشناسی در این زمینه صورت می‌گیرد و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم درخواستی که مردم دارند را ناجام دهیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر