logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۵۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان تاکید شد؛

همت و تلاش مسئولان شهری برای آسایش و آرامش مردم/ عدالت و اجرای قانون، سرلوحه کار شهرداری زنجان خواهد بود

همت-و-تلاش-مسئولان-شهری-برای-آسایش-و-آرامش-مردم-عدالت-و-اجرای-قانون،-سرلوحه-کار-شهرداری-زنجان-خواهد-بود
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر همت و تلاش مسئولان شهری برای آسایش و آرامش مردم گفت: اگر قرار است انسان به تعالی برسد و جامعه متعالی شود باید سختی‌ها را بپذیریم و چشم به هدف نهایی بدوزیم چون دستور خداوند، مقاومت و ایستادگی و صبر است.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان با بیان اینکه همه ما باید برای تعالی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم، اظهار داشت: همه ما پرورده نظام هستیم و با دغدغه خاطریف مسئولیت‌ها را پذیرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در دوران سخت خیلی سنگین، پربار و مسئولیت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: کسانی که انقلاب اسلامی را در مراحل سخت، تنها نمی گذارند به دنبال راحت‌طلبی نبوده و نیستند.

مرادلو افزود: اگر قرار است انسان به تعالی برسد و جامعه متعالی شود باید سختی‌ها را بپذیریم و چشم به هدف نهایی بدوزیم چون دستور خداوند، مقاومت و ایستادگی و صبر است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بعد از 43 سال با تمام فراز و فرودها همه سختی‌ها را پشت سر گذاشته و بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خرمشهرها در پیش رو داریم، گفت: سختی‌ها همیشه در مقابل انسان‌ها و جوامع بوده‌اند اما ما تلاش خواهیم کرد که به موفقیت برسیم چرا که اگر از مسیر، خارج شویم، مغضوب الهی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید قدردان نعمت ها باشیم، اظهار کرد: مردم، ولی‌نعمتان مسئولین هستند و همین مردم و خانواده شهدا انقلاب را به سرمنزل مقصود رسانده‌اند.

مرادلو با بیان اینکه توجه و نگاه مدیریت ارشد استان به شاخص‌ها است، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم و دست در دست هم دهیم و با کمک همدیگر به هدفگذاری مورد نظر برسیم و آسایش و آرامش مردم را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اگر به آینده نظام علاقه‌مندیم باید با وحدت، همدلی و صمیمیت در کنار هم باشیم، افزود: به مردم قول می‌دهیم که در این مسیر، گرفتار هواهای نفسانی نباشیم و خدا و مردم را ببینیم و برای مردم تلاش کنیم تا به چشم‌انداز مورد نظر شورای ششم برسیم.

*‌ استفاده از 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اولین بار در تاریخ شهر زنجان

حبیب ملایی یگانه، شهردار سابق زنجان نیز در ادامه این آیین با اشاره به اهم اقدامات 17 ماهه خود در مدت تصدی شهرداری زنجان گفت: این مسئولیت همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا شد و 4 پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و مجموعه همکاران شهرداری با توجه به تکالیف و وظایف خود، زحمات زیادی متقبل شدند.

وی اظهار داشت: کنترل حمل ونقل عمومی، تدفین اموات، تجهیز نقاهتگاه‌ها و ضدعفونی کردن معابر از جمله اقداماتی بود که با کمک عوامل شهرداری و سازمان‌های مردم‌نهاد، زحمات زیادی کشیده شد.

ملایی یگانه با بیان اینکه مهمترین سیاست دوره پنجم شورای اسلامی شهر زنجان، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود، خاطرنشان کرد: پروژه سبزه‌میدان که یکی از دغدغه‌های اصلی همشهریان بود در زمان قبول مسئولیت بنده 7 درصد پیشرفت داشت که اکنون 70 درصد پیشرفت کرده که امیدواریم قرارداد تکمیلی آن هرچه سریع‌تر منعقد شود تا در سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

شهردار سابق زنجان با اشاره به سفر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به زنجان در سال گذشته گفت: مقرر بود که 40 میلیارد تومان به پروژه سبزه‌میدان کمک مالی شود که محقق نشد و برای کل پروژه سبزه‌میدان بیش از 15 میلیارد تومان نتوانستیم بودجه دولتی بگیریم و 200 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه معبر پادگان زنجان نیز متوقف شده بود، ابراز کرد: طبق توافقاتی که کردیم، پیشرفت‌های خوبی امروز حاصل شده و امیدواریم در فصل عمرانی سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

ملایی یگانه با اشاره به انتقال آرامستان شهرداری از مرکز به خارج از شهر خاطرنشان کرد: انتقادات و فشارهای زیادی در این راستا تحمل کردیم اما با توجه به اینکه آرامستان‌های قبلی داخل شهر دارای مشکلات زیادی بود و کرونا نیز فرصتی را فراهم کرد تا آرامستان به محل جدید منتقل شود.

وی افزود: رفع اختلافات بین پیمانکار و شهرداری در پروژه دوربرگردان تقاطع امام حسن مجتبی(ع)، تکمیل عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی، افزایش 15 هکتار به محدوده فضای سبز شهری، احداث ساختمان آتش‌نشانی در گلشهر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری با استفاده از 60 میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت برای اولین بار در تاریخ شهر زنجان، انتقال 2 کارگاه شهرداری به بیرون از شهر و تبدیل وضعیت 300 نفر از همکاران شهرداری زنجان نیز بخش دیگری از اقدامات طی این مدت است.

*‌ عدالت و اجرای قانون، سرلوحه کار شهرداری خواهد بود

علیرضا فیروزفر، شهردار جدید زنجان نیز در این آیین با بیان اینکه امروز شهری بسیار گسترده است، گفت: در قرآن کریم آمده که اگر ایمان داشته و تقوا پیشه کنید، خیر و برکات نیز نازل خواهد شد و این چهارچوب مدیریت شهری خواهد بود.

وی با بیان اینکه خطاب اول این آیه، مسئولان و سپس مردم در پیشه کردن تقوا است، اظهار داشت: در این صورت فساد، تبعیض، رشوه و بی‌عدالتی در جامعه نخواهد بود.

فیروزفر با بیان اینکه قانون و قانونمداری، مبنای اجرای امور شهری است، خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که اگر تیزی عدالت و قانون را می‌خواهیم این تیزی باید با یک لطافتی گرفته شود و برای اجرای قانون و عدالت به یک پله بالاتر یعنی احسان برویم و عدل را احسان دار اجرا کنیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه مردم همواره ثابت کرده‌اند که پای نظام، انقلاب و مملکت هستند، گفت: مردم از تنگناها گلایه ندارند بلکه از تبعیض‌ها گلایه دارند لذا تبعیض را باید برچینیم.

وی با بیان اینکه محور بعدی رعایت حقوق شهروندی است، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید حدود و حقوق را رعایت کنیم.

فیروزفر با بیان اینکه مساله‌یابی، موضوعی است که در مسائل شهری مغفول مانده است، بیان کرد: مساله‌یابی با مساله‌سازی فرق دارد چرا که هزاران مساله بدون راه حل می‌توان ساخت اما باید مساله‌یابی کرده و راهکار ارائه دهیم لذا به کمک جامعه نخبگان باید مسائل شهر را که کم هم نیستند بیابیم و راه حل ارائه دهیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه تفکرِ خلاصه کردن شهر به یکی_ دو پروژه به صلاح مردم نیست، گفت: پروژه‌های شهری باید توزیع متوازن در سطح شهر داشته باشد تا تمام شهروندان از آن متنعم شوند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای شهر باید ساختاری باشد تا از وضعیت فعلی خارج شود، اظهار کرد: این جهش و فاصله گرفتن باید با یک هوشمندی خاصی صورت پذیرد و نیاز به اصلاح ساختاری دارد که سخت و زمان‌بر است.

فیروزفر با بیان اینکه مهمترین نکته در این راستا شفافیت است، خاطرنشان کرد: شهروندان باید از جزئیات قراردادهای شهرداری زنجان مستحضر باشند و این موضوع نیازمند اتصال تمام قسمت‌های شهرداری به سامانه شفافیت است که حدود 2 سال زمان می‌برد.

وی افزود: برای مبارزه با فساد باید گلوگاه و زمینه‌های  آن را بست که آن هم با شفافیت بسته می‌شود لذا باید تبعیض را برداشته و عدالت را اجرا کنیم و تلاش می‌کنیم که این الزام را کاملاً به منصه ظهور بگذاریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر