logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۱۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

توسعه متوازن شهر سبب برقراری عدالت می‌شود/ ضرورت تغییر پروژه‌محوری به برنامه‌محوری در شهرداری زنجان

توسعه-متوازن-شهر-سبب-برقراری-عدالت-می‌شود-ضرورت-تغییر-پروژه‌محوری-به-برنامه‌محوری-در-شهرداری-زنجان
استاندار زنجان با اشاره به افزایش تعداد خانوار در کوچه‌ها با ساختن مجتمع‌های مسکونی گفت: شهر در ارتفاع توسعه داده شده اما زیرساخت‌ها به هیچ عنوان پاسخگو نیست در حالی که توسعه متوازن سبب برقراری عدالت و ایجاد مشاغل جدید در شهر می‌شود.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مدیریت استان، مقایسه زنجان با استان‌های همجوار است که متاسفانه در بسیاری از شاخص‌های کلان از آن‌ها عقب هستیم، اظهار داشت: در شاخص‌های شهرسازی هم نیاز به کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید فرصت سوزی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده، فشار حداکثری، مشکلات اداری و مسائلی از این قبیل به هیچ عنوان فرصت اتلاف زمان نداریم و همه باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشیم.

افشارچی با بیان اینکه چشم همه ما بعد از پایان مسئولیت نیز به چشم مردم خواهد خورد، تصریح کرد: همه ما دغدغه نظام را داریم که 43 سال در زیر پای درخت انقلاب اسلامی زحمت می‌کشیم که متفاوت با نظم حاکم بر جهان است و خون‌های زیادی پای این درخت ریخته شده است.

وی با بیان اینکه «منیّت» آخرین چیزی باید باشد که مد نظر ماست، افزود: اگر هر فرد یا دستگاهی را ناجوانمردانه زیر سوال ببیریم باید پاسخگو باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید به مسیر پیشرفت و تعالی استان متمرکز شویم، گفت: شهردار جدید زنجان، فرد شناخته‌شده، متخصص، باتجربه و مقتدر بوده و هم شَرکه خوبی در شهر دارند و حضور ایشان قطعاً نعمتی برای شهر است.

وی ابراز کرد: بنده به عنوان استاندار و تمام دستگاه‌های زیرمجموعه استانداری با کمترین مشکل در خدمت شهردار جدید زنجان خواهیم بود.

افشارچی با بیان اینکه باید شاخص‌های عددی برای توسعه شهر زنجان تعریف شود، اظهار داشت: 50 درصد جمعیت استان در شهر زنجان قرار دارد و از لحاظ عدالت نیز باید توجه بیشتری به این شهر شود لذا در صورت تعریف شاخص‌های عددی می‌توان همواره و منظم آن‌ها را رصد و میزان دستیابی به شاخص‌ها را مشاهده کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه‌های شهری باید در چهارچوب پازل، تعریف شوند، گفت: نگاه شهرداری زنجان از پروژه‌محوری باید به برنامه‌محوری تغییر یابد.

وی با بیان اینکه بالا بودن اجاره‌بها یکی از دلایل مشکل تورم در زنجان است، اظهار داشت: بخش اعظم فروشگاه‌های پوشاک در مرکز شهر متمرکز شده‌اند که باید مراکز خرید در شهرک‌های اقماری توسعه داده و با حداقل قیمت اجازه در اختیار جوانان قرار گیرد که تاثیر حداقلی در تورم داشته باشد.

افشارچی خاطرنشان کرد: قطعاً راه‌اندازی مراکز مختلف سرویس‌دهنده در شهر از محل تولیدکننده ثروت‌های کوچک در توزیع ثروت تاثیرگذار خواهد بود و در حرکت به سمت عدالت کلان کمک خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد خانوار در کوچه‌ها با ساختن مجتمع‌های مسکونی افزود: شهر در ارتفاع توسعه داده شده اما زیرساخت‌ها به هیچ عنوان پاسخگو نیست در حالی که توسعه متوازن سبب برقراری عدالت و ایجاد مشاغل جدید در شهر می‌شود.

وی با تاکید بر افزایش تولید ناخالص داخلی از محل خدمات که اصلی‌ترین آن میراث فرهنگی و گردشگری است، ادامه داد: بهترین مدل حکمرانی آن است که مبنایش، درگیر کردن شبکه‌ای از مردم باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد انگیزه در بین هیاتی‌ها و به اصطلاح «حسین‌چی‌ها» یکی از توانمندی‌های مثبت و نقاط قوت شهردار جدید زنجان است، گفت: در جریان بارش اخیر برف، ناهماهنگی‌هایی داشتیم اما حتی در صورت هماهنگ بودن هم به تنهایی نمی‌توانستیم آن را جمع کنیم بلکه نیاز به درگیر کردن شبکه‌ای مردم داریم.

وی افزود: شبکه‌های گسترده‌ای از مردم پای کار هستند که باید دیده شده و از آن‌ها استفاده شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر