logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۱۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

طرح هادی 60 روستای زیر 20 خانوار استان زنجان تهیه شد

طرح-هادی-60-روستای-زیر-20-خانوار-استان-زنجان-تهیه-شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم از اهداف اصلی این نهاد است، گفت: تاکنون برای 60 روستای زیر 20 خانوار در استان زنجان، طرح هادی تهیه شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان رضا خواجه‌ای با بیان اینکه تاکنون برای 60 روستای زیر 20 خانوار در استان زنجان، طرح هادی تهیه شده است، اظهار کرد: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای20 خانوار  نیز 413 روستا است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اتمام افق 10 ساله طرح هادی برای 319 روستا طرح بازنگری تهیه شده است، خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری تا پایان سال جاری 262 روستا است.

خواجه‌ای افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان 58.2 و در سطح کشور 46.2 درصد است که استان زنجان در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره 10 ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از 10 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی گفت: البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق‌پذیری آن‌ها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شوند.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدید نظر قرار گیرد، یادآور شد: هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

وی، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم را از اهداف اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت: امروزه طرح هادی روستایی، مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستا است و در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی در این زمینه، خدمات ارزشمندی به روستاییان ارائه کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر