logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۱۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بارش اخیر برف برای جبران کم‌آبی کافی نیست/ 221 میلیون مترمکعب حجم آب موجود در پشت سدهای استان زنجان

بارش-اخیر-برف-برای-جبران-کم‌آبی-کافی-نیست-221-میلیون-مترمکعب-حجم-آب-موجود-در-پشت-سدهای-استان-زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه بارش اخیر برف، لازم بود اما کافی نیست، گفت: باید چندین مورد از این بارندگی‌ها باشد تا وضعیت بهبود پیدا کرده و کاستی‌های آب در استان جبران شود.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تهم، گلابر، کینه‌ورس و تالوار، سدهای شرکت آب منطقه‌ای زنجان هستند.

وی با اشاره به وضعیت کلی سدهای شرکت آب منطقه‌ای زنجان از ابتدای مهر تا 2 بهمن سال جاری خاطرنشان کرد: مجموع ورودی سدهای استان طی مدت مذکور 8.48 میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 30.94 میلیون مترمکعب بود.

افشاری افزود: مجموع خروجی سدهای استان طی این مدت 13.71 میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 18.54 میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: حجم آب موجود در سدهای استان در سال جاری تاکنون 221.9 میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 271.61 میلیون مترمکعب بود.

وی اظهار داشت: ظرفیت نهایی حجم مخازن سدهای استان زنجان در مجموع 716.52 میلیون مترمکعب است.

این مسئول با اشاره به بارش اخیر برف در استان خاطرنشان کرد: باید شکرگزار بارش برف باشیم اما باز هم میزان بارش نسبت به سال قبل، کمتر است.

افشاری با بیان اینکه بارش اخیر، دلیل بر عدم صرفه‌جویی در مصرف آب نیست، تصریح کرد: با وجود بارش سنگین برف طی هفته گذشته باز هم احتمال مواجهه با کم‌آبی در سال آینده وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه این بارندگی، لازم بود اما کافی نیست، گفت: باید چندین مورد از این بارندگی‌ها باشد تا وضعیت بهبود پیدا کرده و کاستی‌های آب در استان جبران شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر