logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۵۱۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

رژیم پهلوی به جای پیشرفت، اعتقادات مردم را نشانه گرفته و فرهنگ غربی را وارد کشور کرد/ ملت ایران از درآمدهای هنگفت رژیم پهلوی بی‌بهره بود

رژیم-پهلوی-به-جای-پیشرفت،-اعتقادات-مردم-را-نشانه-گرفته-و-فرهنگ-غربی-را-وارد-کشور-کرد-ملت-ایران-از-درآمدهای-هنگفت-رژیم-پهلوی-بی‌بهره-بود
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان با بیان اینکه رژیم پهلوی، جنایت‌های متعددی برای مردم ایران انجام داد، گفت: اعتقادات مردم را نشانه گرفتند و فرهنگ غربی را وارد کشور کردند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: همه ملت ایران اطلاع دارند و می‌دانند که رژیم پهلوی، یک رژیم کاملا و 100 درصد وابسته به بیگانگان بود و در اصل، بیگانگان این رژیم را بر سر کار آورده بودند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ نقشی در روی کار آوردن رژیم پهلوی نداشتند، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها با کمک سایر همپیمانان خود، چنین رژیمی را در ایران بر سر کار آورده بودند و همه مقدرات ملت ایران را هم بیگانگان رقم می‌زدند و برای ایرانی‌ها تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌کردند و مردم هیچ نقشی در سرنوشت خود نداشتند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت کشور در دوران رژیم پهلوی افزود: طبق آمارها حداقل بیش از 45 هزار مستشار آمریکایی در نزدیکی‌های پیروزی انقلاب در ایران حضور داشتند و این یعنی همه مقدرات ملت ایران را در اواخر آمریکایی‌ها و قبل از آن نیز انگلیسی‌ها رقم می‌زدند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر از نظر اقتصادی و پیشرفت‌های ظاهری هم بخواهیم حساب کنیم، ملت ایران در دوران رژیم پهلوی بدترین شرایط را داشتند و مردم به‌ویژه در روستاها و حتی دورافتاده‌ترین شهرها از آب آشامیدنی، برق، گاز و راه بهره‌مند نبودند و هیچ امکاناتی نداشتند.

وی با بیان اینکه ایران هیچ دستاورد خاصی در دوران پهلوی نداشت، اظهار داشت: بعضی‌ها یعنی آن‌هایی که منافعشان در ایران به خطر افتاد و گور خود را گم کردند، امروز به دنبال این هستند که مجدداً بتوانند عملکرد رژیم پهلوی را احیا کنند در صورتی که واقعا هیچ عملکردی در ایران نداشتند و ملت ایران در بدترین شرایط در آن دوران زندگی می‌کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: با اینکه رژیم پهلوی، درآمد هنگفتی از فروش نفت و سایر درآمدها داشت اما در عین حال، ملت ایران از همه این درآمدها بی‌بهره بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان با بیان اینکه رژیم پهلوی، جنایت‌های متعددی برای مردم ایران انجام داد، گفت: اعتقادات مردم را نشانه گرفتند و فرهنگ غربی را وارد کشور کردند.

وی با بیان اینکه به جای پیشرفت کشور، خواستند که دین و اعتقادات مردم را بگیرند، ابراز کرد: خیلی بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کردند اما خوشبختانه نتیجه نگرفتند و ملت ایران به برکت حرکت امام راحل و کسانی که با ایشان همراه بودند، بیدار شدند تکلیف رژیم پهلوی را روشن کردند و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ سپردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم تمام توان خود را به کار گرفتند که مجدداً بتوانند برگشته و به ایران سیطره پیدا کنند و برای ملت ایران تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در واقع آخرین حربه نظامی دشمنان بر علیه ملت ایران بود، افزود: الحمدلله به دلیل جانفشانی ملت ایران در دوران دفاع مقدس که 8 سال طول کشید اما جنگ در نهایت با شکست دشمنان خاتمه پیدا کرد و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک این کشور در اختیار بیگانگان قرار گیرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر