logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۵۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

محمدجواد محمدی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان شد

محمدجواد-محمدی،-رئیس-دفتر-نظارت-و-بازرسی-انتخابات-استان-زنجان-شد
مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان ظهر امروز (دوشنبه 4 بهمن) با حضور معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی برگزار و محمدجواد محمدی به عنوان رئیس این دفتر در استان زنجان منصوب شد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان اظهار کرد: برگزاری انتخابات متعدد بدون مشکل و زیر سوال رفتن آن طی سال‌های گذشته حاصل دفتر نظارت به عنوان چشمان تیزبین شورای نگهبان در استان زنجان بود.

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان اظهار داشت: بخشی از وظایف این شورا در مرکز انجام می‌شود اما بخش دیگر که نظارت بر سلامت انتخابات است، شورا از تایید صلاحیت تا برگزاری در تمام فرآیندهای مختلف انتخابات به‌صورت استصوابی نظارت می‌کند.

رفیعی با بیان اینکه بیشترین نقدها از جانب دشمنان و برخی داخلی‌ها در حوزه انتخابات به شورای نگهبان می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این زمینه به قانون انتخابات برمی‌گردد و اگر فرآیند اصلاحاتی که پیش‌بینی شده به خوبی طی شده و اصلاحات اساسی انجام شود، خیلی از هزینه‌هایی که به عنوان حاکمیت بابت فرآیندهای انتخابات تحمیل می‌شود و سبب ایجاد حاشیه از سوی دشمنان می‌شود، کاهش می‌یابند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بیان کرد: تقریباً تمام چالش‌های شورای نگهبان مربوط به تایید صلاحیت داوطلبان است که هزینه آن را دفاتر نظارت شورا می‌دهند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان قانون اساسی، حرکت مقدسی دارد، گفت: امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات، بحث‌ها در خصوص نظارت‌ها و تایید صلاحیت‌ها نیز رفع شود و در حوزه اجرا نیز فیلترهای لازم برای جلوگیری از ورود افراد ناسالم را داشته باشیم.

رفیعی با بیان اینکه چنین قوانین و ساز و کارهایی در تمام کشورها وجود دارد، خاطرنشان کرد: داوطلبان انتخابات در تمام کشورها حتی کشورهای لائیک از فیلتر و ساز و کار مشخصی عبور می‌کنند و تعداد مشخصی می‌توانند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

این مسئول با بیان اینکه شورای نگهبان غبر از شورای اسلامی شهر در تمام انتخابات‌ها نقش دارد، ابراز کرد: امیدواریم با به‌کارگیری، آموزش و تقویت نیروهای انقلابی، بصیر و آگاه بتوانیم انتخابات بعدی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم و با اصلاح قانون انتخابات، شرایطی مهیا شود که کمترین هزینه‌ها را بدهیم.

*‌ ناظران شورای نگهبان به دنبال پست و مقام نیستند

حسین میرزاپور، رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان امروز امنیت، آرامش و حضور در صحنه‌ها و پُست‌های مختلف به برکت خون شهیدان از جمله حاج قاسم سلیمانی است و امیدواریم روزی که مسئولیت‌ها را تحویل می‌دهیم و یا از دنیا می‌رویم، شرمنده شهدا نباشیم.

وی با اشاره به تاسیس دفاتر نظارت در اواخر سال 1379 به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنده از همان آغاز ایجاد دفاتر نظارت و حتی قبل از آن نیز با عضویت در هیات نظارت برای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب در خدمت مردم بودم.

میرزاپور با اشاره به حضور 13 ساله خود به عنوان رئیس دفتر نظارت استان زنجان خاطرنشان کرد: طی این مدت تلاش بر این بود که سازماندهی اساسی در نظارت انجام داده و افراد مستقل، ولایی، متعهد و ایثارگر واقعی را به‌کارگیری کنیم که وجود خود را صادقانه برای اسلام، ولایت و نظام، قربانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ناظرین در میدان برای دفاع از جمهوریت نظام، تلاش کرده و به دنبال پُست و مقام نیستند و خلوص این عزیزان را طی این مدت دیدم.

رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با اشاره به برخی اقدامات در مدت تصدی این مسئولت گفت: جذب، آموزش و تکمیل بانک اطلاعاتی ناظرین، برقراری تعالمات سازنده با نهادهای مختلف و برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با آن‌ها از جمله این اقدامات است.

وی ابراز کرد: در مدت تصدی این مسئولیت، بیش از 10 انتخابات در استان زنجان برگزار شده که هیچ مشکلی در برگزاری آن‌ها نداشتیم.

*‌ رعایت مرّ قانون و اصل بی‌طرفی، سرلوحه کارم خواهد بود

محمدجواد محمدی، رئیس جدید هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان نیز با بیان اینکه خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در سنگر دیگری از نظام جمهوری اسلامی را نصیب بنده کرد، گفت: با توجه به اعتمادی که به بنده شده، امیدوارم به فضل الهی و یاری تمام ناظران و تعامل با مجموعه استانداری و نهادهای نظارتی، سربلند و روسفید از این مسئولیت خطیر دربیایم و رضایت خداوند متعال و رهبر انقلاب را جلب کنم.

وی با بیان اینکه نظارت، یک کار دلی است، اظهار داشت: به عنوان نماینده ناظران استان، تشکر ویژه‌ای از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رئیس سابق هیات نظارت استان دارم که انتخابات‌های متعدد و سالمی در دوران مسئولیت ایشان برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم، نشان از لیاقت و شایستگی رئیس سابق دارد، خاطرنشان کرد: از تجربیات ایشان در ادامه مسیر استفاده خواهم کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: بر خود متذکر می‌شوم که رعایت مرّ قانون و اصل بی‌طرفی، سرلوحه بنده و مجموعه همکاران خواهد بود.

در پایان این مراسم از زحمات 13 ساله حسین میرزاپور قدردانی و محمدجواد محمدی با حکم آیت‌الله جنتی به مدت 3 سال به عنوان رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان منصوب شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر