logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۵۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی:

شورای نگهبان، مدافع حریم مردم‌سالاری دینی است/ ضرورت اصلاح قانون انتخابات

شورای-نگهبان،-مدافع-حریم-مردم‌سالاری-دینی-است-ضرورت-اصلاح-قانون-انتخابات
عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی گفت: اعضای این نهاد، مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی بوده و یک جمع چابک در ستاد و همچنین دارای دفتر در 31 استان و حدود 450 شهر هستند.

به گزارش موج رسا; محمدحسن صادقی‌مقدم امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: این ایام متعلق به شخصیتی است که بهانه خلقت است و شخصیتی که همسری نمونه برای حضرت علی(ع)، دختری شایسته برای پیامبر گرامی(ص)، مادری شهیدپرور برای امامین حسن و حسین(ع) و قهرمان کربلا حضرت زینب و ام‌کلثوم(س) و فردی نمونه برای زنان و مردان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت صدیقه طاهره(س) و برکت وجودی ایشان، سایه گسترده‌ای برای مسلمانان است.

صادقی‌مقدم با اشاره به همزمان بودن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) گفت: در کنار ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) مولودی در این ایام متولد شد که عزت کنونی کشورمان مرهون تلاش‌های آن بزرگوار است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که مسیر حرکت انسان‌ها در دنیای کنونی را تغییر داد و به همه آزادگان، جرات و جسارت اظهار وجود داد و به آن‌ها فهماند که می‌توانند مسیر تاریخ جهان را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بود، خاطرنشان کرد: مناسبت‌های دیگری نیز در ماه‌های رجب و بهمن قرار دارد که از جمله آن‌ها دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت باسعادت حضرت علی(ع) است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه همه ما مرهون امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام علمای بزرگی هستیم که زحمات زیادی متحمل شده و مسیر حرکت را برای ما باز کرده‌اند، گفت: همچنین مرهون شهدایی هستیم که جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشته و از همه چیز خود برای اعتلای اسلام گذشتند و شهدا چهره‌های ماندگاری هستند که از مردم، برای مردم و در خدمت مردم بودند.

وی اظهار داشت: در برابر شهدا هیچ اثری از آن‌هایی که ادعای خدمت به مردم را داشتند، نیست.

صادقی‌مقدم با بیان اینکه ما میراث‌دار نهضتی هستیم که بهای سنگینی برای آن پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: همه ما در هر کجا و هر مسئولیتی وظیفه داریم تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا شرمنده شهیدان و امام راحل نشویم و با همان اخلاصی که جوهره وجود شهید سلیمانی بود باید تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم شورای نگهبان در قانون اساسی بیان کرد: اصل 4 ، اساس و جوهره اصلی قانون اساسی است و اصل ولایت مطلقه فقیه، حکمرانی بر مردم است.

صادقی‌مقدم با اشاره به بخشی از وظایف شورای نگهبان ابراز کرد: اعضای نهاد شورای نگهبان، مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی بوده و اعضای آن یک جمع چابک در ستاد و همچنین دارای دفتر در 31 استان و حدود 450 شهر هستند.

وی با بیان اینکه اعضای دفاتر شورای نگهبان در شهرها مستخدم شورا نیستند، تصریح کرد: این اعضا به‌صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و البته شورای نگهبان به وجود آن‌ها افتخار می‌کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه اعضای این شورا از ابتدای فرآیند انتخابات تا اتمام و صحت انتخابات و امحای اوراق، نظارت می‌کنند، گفت: قانون مربوط به انتخابات نیز لازم است که اصلاح شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی نسبت به تغییر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری شروع شد اما به نتیجه نرسید، اظهار داشت: به‌ویژه در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری، ویژگی افرادی که می‌توانند ثبت‌نام کنند به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ایراد گرفت و شورای نگهبان نیز ناگزیر و مجبور شد از تفاسیر خود برای مدیر، مدبر و رجال سیاسی استفاده کند.

صادقی‌مقدم با بیان اینکه رئیس‌جمهوری باید دارای ویژگی‌ها و نشانی از رفتارهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مردم‌داری، اخلاص و ساده‌زیستی داشته باشد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری، دومین فرد کشور بعد از رهبر انقلاب است و باید دارای ویژگی‌هایی باشد که در قانون مشخص شده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به قانون انتخابات به شایستگی و تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگان رهبری در سال 1402 برطرف شده و قانون مناسب و بدون اشکالی هم برای وزارت کشور به عنوان مجری و هم شورای نگهبان به عنوان ناظر داشته باشیم.  

در پایان این مراسم از زحمات 13 ساله حسین میرزاپور قدردانی و محمدجواد محمدی با حکم آیت‌الله جنتی به مدت 3 سال به عنوان رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان منصوب شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر